Veel vruchtwater

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleintje88, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Gisteren zei de verloskundige tegen mij dat ik best veel vruchtwater heb...
    Ik ben daar verder niet op in gegaan (even niet bij nagedacht) maar nu dacht ik ineens: Kan dat gevolgen hebben?

Het is nog niet "te" veel maar wel veel!
    Heeft iemand daar ook last van gehad en had je daar problemen mee of ondervind de kleine en jijzelf hier geen hinder van?
    Had op internet ook gelezen dat de kans op eerder geboren worden er dan ook in zit?

Maar goed zolang het niet "te" veel is en de verloskundige verder geen actie onderneemt zou het zowiezo weinig kwaad kunnen denk ik?

2. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    sorry ik heb er geen ervaring mee maar je kunt altijd je VK even opbellen om het te vragen.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    De vrouw die bij mij de groeiecho maakte zei ook dat ik veel vruchtwater had. Maar het kan geen kwaad. Het kan alleen wel duiden op zwangerschapsdiabetes. Dus dat zal ws getest worden. Verder is het alleen maar fijn dat je kindje lekker kan bewegen hoor!

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had bij de eerste ook heel veel vruchtwater. Gevolg: een enorme buik en een kind dat op het laatste moment nog goed de ruimte had om te bewegen en dus d'r mama helemaal bont en blauw schopte :)

Maar die vk constateert gewoon dat je veel vruchtwater hebt. Als ze ook maar enige reden had om aan te nemen dat hier iets medisch de oorzaak van was zou ze je, zo mag ik aannemen, wel laten onderzoeken.

En een tip: ga dat soort dingen in vredesnaam niet googlen! Als je dat gaat doen kan ook een simpele snotneus nog een symptoom blijken van een levensbedreigende ziekte. Als je je zorgen maakt, vraag dan gewoon aan de vk die je gisteren gezien hebt om verdere uitleg. Er is niets aan de hand, je kindje heeft het gewoon lekker in je buik met dat golfslagbad ;)

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik had ook teveel vruchtwater bij de eerste. Wel anderhalve liter te veel!
    Allerlei onderzoeken gehad maar niks aan de hand. Hoorde erbij.
    Het was wel zwaar hoor pfff.

En te vroeg geboren? dus niet! Ik ben met 10 dagen overtijd ingeleid.

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Toen mijn vliezen gebroken waren(buik was meteen de helft kleiner, alsof kleine er al uit was) zei mijn vk jij had wel heel veel vruchtwater, al die tijd hadden ze gezegd dat ik een groot kind zou krijgen, bleek achteraf een mannetje te zijn van 50 cm en 7 pond....

Dus ik had wel veel vruchtwater , maar daar deden ze niks mee...

7. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    hier ook veel vruchtwater, geen ernst. De kleine heeft lekker veel ruimte om te bewegen, wel jammer dat ik daardoor (en de placenta voor de buikwant) pas laat de kleine voel (sinds een week of 2 pas:()
    Idd bij een vermoeden van iets hadden ze je meer verteld en onderzoek gedaan, bij twijfel gewoon even bellen ;)

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    oja ik kreeg pas met 35 weken te veel vruchtwater. Daarvoor was alles goed.
    Ben trouwens ingeleid vanwege geen vruchtwater meer. Hoe ironisch ;)

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik had bij de 2de ook erg veel vruchtwater. Baby is overigens ook pas geboren met 41 wkn.
    De VK had thuis de vliezen doorgeprikt, toen kwam er maar een beetje vruchtwater uit....
    Daarna naar het ziekenhuis gegaan om te bevallen, waar ik naderhand heel blij om was, want toen de baby eruit kwam, werd de VK overspoeld door een enorme vloedgolf aan vruchtwater, ze was echt kliedernat ondanks dat ze een schort aan had gedaan.
    Als dit thuis was gebeurd hadden we waarschijnlijk een nieuw matras en laminaat moeten kopen...haha

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    hahaha saartje een lekker verhaal :p

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bij mij werd op de groeiecho gisteren ook geconstateerd dat ik veel vruchtwater heb, nog net niet op de grens van écht te veel. Kind is ook aan de grote kant.
    Dat verklaart dus wel waarom ik nu al het gevoel heb op knappen te staan! Echt ik weet niet hoe ik nog verder zou moeten groeien de komende weken. Iedereen vindt mijn buik ook gigantisch.
    Volgende keer weer suikerprikken (is al 2x gedaan en was beide keren goed). Het zal wel gewoon bij mij horen... Ben in ieder geval niet de enige!

Deel Deze Pagina