Welke 5 a 6 uur... Als je je kindje een voeding geeft, dan heeft het 2 a 3 uur geen honger. De volgende voeding geeft je partner. Dan heeft je kleintje weer 2 a 3 uur geen honger. Bij elkaar is dat dan ongeveer 5 a 6 uur die jij kunt slapen. Dat zou je een keer overdag kunnen doen als je partner vrij is. Dan kan hij ook op je andere kindje passen. Des noods doe je een paar oordoppen in en spreek je af dat hij je wakker maakt als er iets aan de hand is. Na wat slaap ziet de wereld er ineens heel anders uit. Aan een oververmoeide mama heeft je gezinnetje ook niets... Het is een optie...
Maar het is bij Bv echt niet zo dat ze de volgende twee a drie uur geen honger hebben?! Was t maar zo dan konden we dit proberen. Mijn man kan trouwens vrijwel geen vrij overdag. En hoe kun je noou oordoppen in doen terwijl je weet dat je kind huilt.. Dan slaap je toch niet? Mooi idee maar niet haalbaar helaas.
Als je partner voor je kindje zorgt zal hij haar ook troosten als ze huilt. In dat geval kan jij rustig gaan slapen. Je laat je kindje niet aan haar lot over! Stel je voor! Jij oordoppen in en je dochter maar huilen! Nee, je partner zorgt even een paar uurtjes voor haar zodat jij even een beetje kan rusten. Want na mama is papa, denk ik, het beste persoon om even op de kleine te letten. En ook al krijgt ze een uur nadat jij haar een voeding hebt gegeven al weer honger... Dat maakt niet uit, er is een flesje afgekolfde melk. Maar als jouw partner helemaal nooit thuis is om dit even zo op te lossen, ja, dan houd het op. Lijkt me wel zwaar om er zo alleen voor te staan met twee kindjes. Respect hoor!
als hij thuis is doe ik soms even boodschappen of douchen maar ze blijft maar huilen en/of onrustig. echt troosten lukt niet. aanleggen helpt soms weer even, dan slaapt ze ff 10 minuten op schoot. Maar ze blijft verder wakker, slaapt heel weinig.ze dommelt nu eindelijk in met een speen, terwijl ik de kinderwagen wieg. Pff ze heeft ook best een tijd gehuild vanochtend. Ook wel gedronken. deze week is hij 2 avonden weg en de andere drie hebben we kraambezoek. was al langere tijd gepland. dus is niet altijd weg maar heeft thuis ook genoeg te doen. Hij zit in veel dingen en heeft daar de nodige mails /post en telefoontjes voor.
Mijn oudste lag op een gegeven moment bijna non stop aan de borst, dan was ze tenminste stil. Alleen s morgens sliep ze vaak nog wel even maar vanaf s middags zat ik zo'n beetje de hele tijd op de bank met haar tot s avonds laat. Klachten waren hier bij allergie: spugen, onrust, huilen, krampjes, uitslag/eczeem in haar gezichtje. Jongste weigerde de borst als ze geen honger had, zij deed ook niks anders als contstant zuigen/zoeken maar weigerde dan de borst en de pink wilde ze vaak ook maar heel even. Speentje erbij gepakt en die wilde ze dan soms even. Maar alles was maar even. Als ze goed had geslapen (s nachts ging het slapen wel goed tot s morgens een uur of 9 en de eerste weken sliep ze vaak s middags wel), was ze even vrolijk/tevreden maar na een uurtje was ze moe en dan was het weer mis. Ik kon haar dan ook eigenlijk niet wegleggen of even aan m'n man geven, 't werd steeds krijsen. Buikslapen ging bij haar trouwens wel redelijk de eerste weken, op haar rug helemaal niet. De eerste weken kon haar in de kinderwagen soms nog wat in slaap wiegen maar soms was ik een uur bezig en dan sliep ze een kwartier ofzo.
Ik ben wel met haar bij een osteopaat geweest en die heeft haar nekje behandeld. Werveltjes werden op elkaar gedrukt, ze keek ook veel omhoog en raakte daardoor erg overprikkeld. Ze spuugde ook flink, dat nam daarna iets af. Hij gaf ook aan dat ze slecht kan ontspannen en daardoor is in slaap komen lastig voor haar. Ze wil ook alles meekrijgen en sliep/slaapt ook alleen als ze niks ziet. Daardoor kon ze ook niet op schoot in slaap vallen. Als ik haar bij me droeg deed ik een zonnehoedje over haar ogen en door flink in beweging te zijn, viel ze in slaap. Na de osteopaat lukte het ook in de kinderwagen en ze bleef beter slapen, met name als de stofzuiger of afzuigkap aan stond. Met 3,5 maand heb ik geprobeerd haar overdag in haar bedje te leggen in het donker en met de stofzuiger aan. Ze sliep steeds binnen 10 minuten. Ik bleef er bij tot ze sliep en ze protesteerde wel iets maar 't werd geen brullen. Ze slaapt nog steeds met geluid aan, alleen overdag (hebben fohngeluid op cd) en in het donker. Zonder lukt haar ook niet of ze moet heel moe zijn en al bijna aan de borst in slaap vallen. 's Avonds voor de nacht lukt het wel zonder geluid en s nachts ook, zodra ze goed wakker is geweest, lukt het niet meer. Meisje met een gebruiksaanwijzing dus maar als we haar maar goed volgen, is het een heerlijk en tevreden kind. Zodra ze hier aangeeft dat ze moe is, moet ze ook naar haar bedje toe. Het blijft nu bij jengelen maar eerder werd het echt krijsen.
zo je hebt ook heel wat afgetobt dus! Vervelend zeg. en wat is het dan he. Hier vanmorgen in bad geweest en na de voeding heerlijk geslapen, zo'n 2,5uur. Toen gevoed en ze was heel tevreden. slapen lukte daarna niet echt dus haar bij me gehouden. Ze begon heel erg te huilen, borst en speen wilde ze niet, volgens mij was ze toch erg moe. Uiteindelijk toen ik rondliep nam het huilen af en viel ze in slaap. in de wagen werd ze weer wakker maar ligt halfslapend voor zich uit te staren. We zien wel.. Maar mijn dochter kijkt ook altijd omhoog, tilt steeds haar hoofdje op en slaapt ook 'met haar hoofd in de nek' zeg maar. Ik heb ook al eens aan een osteopaat gedacht maar daar moet ik toch maar werk van maken denk ik! Ik pb je trouwens ff. Bedankt voor je verhaal tot zover.