regelmaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natjeb85, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hallo dames,

Ik vroeg me af wat voor regelmaat jullie hebben met een pasgeboren Baby? Mijn zoontje is nu bijna 5 weken en qua slapen heb ik weinig regelmaat slaapt graag bij mij tegen me borst aan en af en toe de box overdag!! En in de nacht ligt ie wel in ze ledikantje maar na de eerste nacht voeding laat ik hem al weer tegen me borst aan slapen de hele nacht anders kreunt ie veel en beweegt ie veel!!! Maar hoe zien jullie dag er uit met zo een kleintje? ben ik wel benieuwd naar

2. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel enige regelmaat in de zin dat de volgorde altijd redelijk hetzelfde is: wakker worden, voeding, luier, 'spelen' (in hoeverre dat kan bij 8 weken, meer op schoot, praten met haar, eventjes in box, op buik liggen etc.) en dan weer naar bed. Maar het ligt er altijd aan hoe lang ze slaapt, of hoe lang ze wakker is. Zodra ik zie dat ze moe wordt, gaat ze weer naar bedje. Gisteren was de dag ongeveer zo:

6.00 wakker, voeding, daarna nog even naast mij in bed, want papa gaat werken
    9.00 voeding
    10.00 - 12.00 bed
    12.00 voeding
    13.00 - 15.30 bed (in de middag doet ze altijd een lang slaapje)
    15.45 voeding
    17.30 - 18.30 bed
    18.30 voeding, 'spelen', badje, kort slaapje
    20.30 voeding
    21.00 - 23.00 bed
    23.00 voeding en daarna meteen weer naar bed
    4.00 voeding

De tijden verschillen altijd, ook krijgt ze niet altijd standaard een voeding na het wakker worden, want ik voed zoveel mogelijk op verzoek en kijk wel altijd even of ze wel honger heeft (soms wel lastig te zien vind ik hoor). En er zijn dagen dat ze 's avonds heel onrustig is en dan gewoon bij ons op schoot zit (huilen door krampjes, afwisselend met slapen), of als ze een regeldag heeft. En na een drukke dag kan het 's avonds wat langer duren voor ze slaapt.

We hebben de 'regelmaat' en beetje erin proberen te bouwen vanaf een week of 4/5. Ik wist daarvoor ook niet hoe en wat en dat vond ik erg lastig. Uiteindelijk wat boeken aangeschaft (Wat je baby vertelt/De babyfluisteraar lost alle problemen op en Baby in een droomritme :)) en op basis daarvan gekeken wat werkt voor ons. Ze lijkt deze regelmaat wel fijn te vinden, ze is in ieder geval een hele vrolijke baby die goed slaapt. Alleen 's nachts is ze nog wel eens onrustig.

Probeer vooral te kijken naar wat voor jullie werkt. Ik wilde bijvoorbeeld absoluut geen methode waarbij ik mijn baby moest laten huilen. Een vaste volgorde van dingen kan ook fijn zijn, omdat je baby zo weet waar hij/zij aan toe is en jij ook. Ik kom nu bijvoorbeeld weer toe aan het huishouden, terwijl dat hiervoor niet echt ging. Ik had haar de hele dag op mijn arm en dat vond ik na 5 weken best vermoeiend :D, hoe gek ik ook op haar ben.

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens dat kreunen na de nachtvoeding herken ik wel, zie ook mijn topic van vandaag. Ik zou ook niet weten waarom ze dat doen, maar veel slapen is er dan inderdaad niet bij :)

4. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Dank je wel voor je berichtje heb ik wel veel aan want ik ga ook gelijk kijken voor die boeken!! Ja verder slaapt ie wel heerlijk als ik met hem buiten wandel maar voor de rest is het echt een drama. Ik kam ook echt niet zeggen dat het een vrolijke baby is :( omdat ie zo vaak onrustig is en huilt dan probeer ik hem te troosten wat waarschijnlijk ook de krampjes zijn..

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier is het ritme:
    voeden
    boeren
    schone luier
    lekker kletsen en spelen op schoot
    Daarna valt ze in slaap of gaat ze nog even in de box, als ze nog wakker is
    Daarna inbakeren en slapen doen.

Met de voedingen 's nachts valt ze altijd direct in slaap (vaak zelfs nog aan de borst) en baker ik haar in en leg ik haar in haar slaapzakje te slapen.

Ze valt wel vrij moeilijk in slaap, dus ik probeer haar overdag in haar bedje te laten slapen, maar wanneer ze dan onrustig wordt en gaat huilen pak ik haar op en valt ze tegen mij aan in slaap. 's Nachts ligt ze tussen mij en mijn man in te slapen en dan ligt ze meestal wel rustig.

Deel Deze Pagina