Veel was

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak trek jij je kleine schone kleren aan?

1. Elke dag

2. Om de dag

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Zeg..ik ben niet de enige die dit compleet ranzig vind hoor...

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar ben ik dan de enige met een peuter die er niet in slaagt proper te blijven? Melk gemorst, meloensap dat in haar mouwen gelopen is, een stuk geplette banaan op haar been, confituur op haar mouwen... En kwijl, heel veel kwijl...

Hebben de mensen die meerdere dagen met een body of met kleertjes doen dan zo'n nette kindjes? Moet ik de mijne toch eens wat beter gaan opvoeden :)

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

Zo te lezen hebben wij hetzelfde soort kind... 2 dagen met een setje kleren gaat hier echt niet lukken!

4. tuc

tuc Niet meer actief

Haha hier ook 2 varkens...maar dacht dat de belgische kindjes van die propere kindjes waren...:p ze zien altijd zo net.

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    +1 (alleen hier nog baby ;)). Plus dat er hier nog eens reflux bijkomt! Uitzonderlijk dat het hier proper blijft, maar dan nog gaat er iets nieuws aan de volgende dag. Gewoon ook véél te leuk :D. Slabbetjes vullen hier de wasmand ook super snel. 6-7 op een dag is niet bijzonder ;).

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier heb ik om de dag gestemd, maar dat is ook echt het minimum, als het echt vies is dan iedere dag iets schoons (of vaker).

De baby spuugt bijna niet dus kan wel 2 dagen met kleertjes doen. De oudste verkleed ik wat vaker, maar enkel omdat het vies is. Ik probeer wel 2 dagen met 1 setje te doen. Soms verkleed ik hem zelfs meerdere keren per dag omdat hij vies is:D.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb ook een dame van dit soort! Met bijkomende gewoonte om rijst, appelmoes of yoghurt in haar haar te (willen) smeren... Dus naast de dagelijkse schone kleren ook dagelijks in bad!

8. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Hier is de regel dat er iets anders aangedaan wordt als het huidige vuil is, ongeacht hoeveel dagen dat is. Helaas betekent dit momenteel eerder meerdere keren per dag dan dat er meer dan een dag hetzelfde gedragen kan worden, en dat is dan m.u.v. mijn wederhelft.
    Schuldigen zijn de Kleine Meneer die te vaak in de zandbak zit tegenwoordig om zijn kleren te kunnen recycleren, en de Kleinste die "beesten in zijn buik" heeft (het k*tsbeest en het dia***beest). Over dat laatste wil ik trouwens een topic openen. ;)

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Iedere dag iets schoons als het niet vies is vind ik dan weer nergens voor nodig, maar ik ben dan dus ook abnormaal vies:p. Hygiëne vind ik echt wel belangrijk, maar een schoon milieu dus ook (al dat wassen...). En te veel hygiëne zorgt er weer voor dat wij allemaal zo snel ziek worden, vooral in het buitenland waar de hygiëne dus echt veel minder is. Wat mij betreft mag het in sommige gevallen dus wel een stukje minder (en in sommige gevallen natuurlijk ook een stukje meer). Dus ik zeg: alles met mate!

10. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier krijgt ze (bijna )elke dag schone bovenkleding, heel soms wil ik een spijkerbroekje wel 2 keer aan doen, maar ze draagt ook vaak een jurkje met maillot. shirts sowieso wel elke dag, want die houd ze niet schoon. Rompers ligt er aan, vaak om de dag. Eigenlijk altijd als ze in bad/douche gaat of als de romper niet bij het gekozen shirt/jurkje past qua kleur (vaak lange mouw romper met daarop iets met korte mouw) Pyjama en slaapzak heeft ze altijd 2 keer aan. Wij wassen hier ook redelijk veel en er ligt ook altijd wel wat. Maar stoor me er niet aan, we hebben dichte wasmanden staan in leuke kleurtjes om de was te sorteren haha

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nou elke dag iets anders.. Misschien een broekje nog een tweede dag.. Wil zelf ook graag schone kleren aan, dus ja.. :)

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    J C en D krijgen nu om de dag schone bovenkleding aan mits het smerig is dan elke dag. Tot voor kort had J 2 tot 6 natte broeken per dag, nu gelukkig niet meer, ik bleef wassen! Hemd 2 dagen en onderbroek iedere dag.

Ik draai iedere dag wel een was.

13. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Nou ik hoef er niet over na te denken, elke dag alles de was in want hij weet t altijd vies te krijgen op de 1 of andere manier. Heel soms kan ik een vestje of broek 'redden' tot de volgende dag maar meestal niet.
    Dus ja onze wasmachine heeft het er maar druk mee. En ik ook :).
    Sowieso elke avond schone romper na t douchen, daar zit soms geen vlek op maar vind t wel zo fris.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Elke dag schone romper en sokken.
    Elke dag schoon shirt, soms 2 als we bijvoorbeeld naar een verjaardag gaan.
    Elke dag schone broek, soms een dagje langer, maar alleen als we die dag thuis blijven, en niet weg moeten die dag.
    In de zomer elke dag douchen, in de winter om de dag, sowieso elke ochtend washandje erover, tanden poetsen en haren doen.
    Bed elke week verschonen, soms tussendoor nog n keer extra door snotvegen oid.

15. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Elke dag schone kleding ... en onze kleine man zit nog op 3 schone shirts per dag kleine spuger!

En onze 2 meiden kunnen echt geen dacht schoon blijven!

16. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Zoontje (21 maanden) krijgt elke dag schone kleren aan. Zou het geweldig vinden als hij eens een dagje schoon zou blijven, maar dat zit er voorlopig nog niet in.

Dochter (4) is van zichzelf heel schoon en let altijd op haar kleren. Houdt er niet van om vies te worden. Zij doet tegenwoordig dus vaak wel 2 dagen met een setje kleren. Heel soms 3 dagen, wanneer ik weet dat de 3e dag een "vieze dag" gaat worden.

Rompers, onderbroeken, hemd en sokken sowieso elke dag weer schoon aan.

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier om de dag, ook jaja de romper! Oeh ieuw aaah..... dochter krijgt dus om de dag schone kleren aan. Of er moeten vlekken in zitten. Sokken heeft ze alleen aan als ik de deur uit ga. Verder altijd blote voetjes. Pyjama ook 2x, in bad betekend ook schone pyjama. Slaapzak 4 dagen, maar in de nacht heeft ze een andere dan overdag. Ik match wel altijd de romper met haar kleren dus daarvoor wissel ik wel eens eerder een romper om.

Om de dag gaat ze in bad, en dan gebruik ik 2 hydrofiele doeken. De doek van t afdrogen gaat in de was...de doek waar ze op ligt hang ik op en gebruik ik de volgende keer om af te drogen, ook echt zoooooo vies he :p.. dat rouleert dus met elkaar.

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere dag schone onderkleding.
    Kleding met vlekken wordt hier niet gedragen, tenzij om 15.30 uur uit school, maar gaat dan uiteraard niet nog een keer aan.

Pyjama wordt 2x per week schoon aangetrokken.

19. minon

minon Niet meer actief

Mijn kind is abnormaal :) ze kwijlt niet en ook nooit gedaan eigenlijk. Ze zweet niet zelfs niet bij 30 graden (afwijking die mijn man en moeder ook hebben. Ze voelt aan alsof ze 40 graden koorts heeft maar geen druppel zweet. Niet in rust maar ook niet in drukke actie)
    Ze eet echt heel netjes (hebben dat nooit bewust aangeleerd of iets dat eten vies is maar ze eet alles keurig met vorkje en lepeltje en na eten steekt ze zelf haar handjes uit dat ze schoon moeten. Ook nooit geleerd)
    Ze krijgt dus twee/drie keer per week schone romper en kleding aan en dan zijn de rokjes of broeken nog dat ik zeg hmm ruik niks geen vies en geen vlekken.

20. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Bij de jongste die nog in de luiers zit elke dag schone kleren.
    Ik vind het anders ook echt vies. Ook al doe ik haar de hele dag door schone luiers aan, de romper en broekje/maillot ruiken dan echt niet fris meer hoor. Ze kwijlt inderdaad ook weleens en dan is het bij het nekje ook niet fris.

Bij mijn zoon van bijna vier kan ik soms wel twee of drie dagen met iets doen voor het in de was gaat. Dan is het ook echt schoon! Wel natuurlijk elke dag schone boxer en sokken. Maar als hij buiten heeft gespeeld gaat dat al niet op en kan in alles in de was doen daarna.

Deel Deze Pagina