Veel was

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak trek jij je kleine schone kleren aan?

1. Elke dag

2. Om de dag

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trek elke dag schone kleertjes aan.

Tot een maand of 2 elke ochtend een schoon pakje waar hij snachts ook in sliep. Daarna kreeg hij snachts een pyama aan en deed ik hem om de dag een schoon pakje aan.
    En op de dagen dat hij in bad ging (3x in de week) kreeg hij een schone pyama aan.
    Vanaf een maand of 6 elke dag een schoon setje. En nog steeds 3x in de week een schone pyama na het douchen of bad.
    Bed verschoon ik de ene week helemaal en de andere week alleen het sloop en het onderlaken. En voorheen elke week schone slaapzak ( slaapt sinds kort zonder)
    Ik denk dat ik van mn zoontje gemiddeld 1 draai in de week heb incl beddengoed en handdoeken van hem.
    Moet wel zeggen dat ik een 7 kilo wastrommel heb.;)

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Degene die zo weinig was hebben, hebben jullie dan erg grote trommels waar dus meer kg was in kan?

Mijn dochter kreeg in de babyperiode soms wel op een slechte dag 8x per dag schone kleding aan (reflux), sowieso elke dag alles schoon. Pas nu kan ze soms 2 dagen met een spijkerbroekje doen, de rest elke dag schoon.

Ik heb gewoon een trommel van Max 5 kilo gewone was en 3 voor de fijne was. Alleen de werkkleding van mijn man zijn 2 trommels wel aangevuld met ondergoed en soms een extra broek. Ik heb de ene week iets meer als de andere week maar toch zeker wel 5 wassen per week.

3. Melief

Melief Niet meer actief

Elke dag een schone romper, pyjama en kledingset.
    Hier is alles dan ook wel vies hoor van kwijl, kruipen, eten, en een romper vind ik na een dag ook wel een beetje naar urine/poep ruiken zonder dat het doorgelekt is :(

4. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    De oudste verkleed zich het liefste 3x op een dag...maar daar doe ik niet aan mee ;)

De jongste van 2 , heeft meestal 2x per dag een schoon setje nodig.. die zit na 2 uurtjes al onder zand, drinken enz.
    En ik zou het zelf ook niet fijn vinden om de rest van de dag nog met vieze kleren rond te lopen.

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    O Gosh .. Tuc..

pfff veder zeg ik maar niks :D

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Elke dag schone romper, shirt ook, alleen broek soms 2 dagen.. Maar dat komt zelden voor haha, vaak is het vies.

Edit: pyjama ook elke dag een verse :D

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vind het leuk om te lezen hoe een ieder het doet. De een maakt de keuze zo en de ander weer zus. De 1 stofzuigt elke dag en de ander trekt elke dag een schone romper aan.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

En weer een ander stofzuigt 3 keer per dag en was 3 keer per dag. Ieder zijn meug

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh wat zijn wij een viespeuken in de ogen van sommige dames hier. Romper draagt ze hier gerust twee dagen en is dan ook meestal gewoon nog niet vies, kleding meestal ook twee dagen tenzij wat voor beiden geldt: vies is wel iets anders aan. Handdoeken gebruiken we ook vaker, alleen onderbroeken en sokken iedere dag schoon. Douchen gebeurt ook niet iedere dag, maar wassen wel.. Jak stelletje viespeuken hier. Ach, zolang het voor ons prima is ;)

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik kom haast om in de was. Maar niet zozeer van de babykleertjes. Die zijn nog zo klein dat de machine (7 kilo) daar niet snel vol van raakt. Maar al die hydrofiel en, doekjes, onze eigen (ondergespuugde) :kleren en de kleren van Grote Broer kan ik dagelijks wel een machientje mee vullen. :cool:

Ik trek niet standaard elke dag schone kleren aan, maar als hij over zijn shirt heeft gespuugd wel. Vind dat vies. Vind het zelf ook niet fijn om met een spuugvlek op mijn schouder te lopen. Elke dag badje doe ik ook niet. Dan poets ik heb gewoon met een doekje schoon. Vuile rompertjes dor poep heeft hij zelden.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat het verschil niet ligt in viespeukmama of niet, maar in viespeukkind of niet, als ik het zo lees. En sommige dames begrijpen duidelijk weer niet van elkaar dat het ook anders kan... Ik vind een body om de 3 dagen ook vies, maar dat is gewoon omdat mijn dochter al haar kleren op een paar uur tijd echt supervuil maakt. Als ik hier dan lees dat er gewoon nettere kindjes bestaan, dan begrijp ik het al beter :)

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik kan je een heel leuk voorleesboek aanbevelen. Mr finney en de andere kant van het water. Staat een hoofdstuk in getiteld 'raar of anders?'

Meer ga ik er niet van zeggen. Heb een viespeukje op schoot die nodig een schone domper aan moet:p

13. adi

adi Niet meer actief

Hier elke dag schoon ondergoed en shirt. Broek dragen ze meestal 2 dagen, als het niet vies wordt uiteraard.
    Mijn ene dochter is heel netjes en draagt bijna alleen maar jurken. Na een dag dragen kun je haar jurk gerust weer in de kast hangen. Dus die draagt ze meestal 3X voordat ie in de was gaat.

En wij zijn met zn 5en thuis en ik heb toch ongeveer 5 wassen per week. Was ook alleen in het weekend. Maar ik zal ook nooit een halfvolle trommel aanzetten. En we hebben een grote wasmachine.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat er weinig mis is met alleen wassen ipv douchen of in bad.
    Mijn zoon háát wassen en mag iedere dag onder de douche, hij is een addict!:D Kookwekker gaat op 10 minuten, anders blijft hij een uur staan, haha!

En ik moet zeggen dat ik een heel schone baby had, die nooit spuugde (ja, verborgen...;)), totdat we Rapley gingen doen, maar daar heb je schorten voor!

Een 5-jarig kind produceert echt wel een 'slaaplucht' hoor! Na het poetsen gaat er een waslap over gezicht en haren en uiteraard schoon ondergoed! en schone kleren aan naar school.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ach en ik heb er voor jou ook nog wel 1...die perfect op dit topic slaat:

beter verwend dan verwaarloosd!!

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, maar ik moest hier even heel hard om lachen!!:D;)

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik moet wel zeggen dat ik nu veel meer was heb dan in de babytijd.
    Maar die kleine kleertjes zijn zo gedaan en zijn ook zo droog als het moet. Natte broek op de verwarming en een dik uur later is die al droog moest het zijn.
    Vroeger had ik een hekel aan wassen. Maar nu betekend wasmachine aanzetten rust! :p dylan gaat altijd het wasmachine bewaken en zorgt ervoor dat het machine zijn werk goed doet :p

18. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Jeetje Tuc het lijkt wel of je smetvrees hebt...

een kind vies van een nachtje slapen? en je niet voor kunnen stellen dat je na een nacht slapen het rompertje aan laat??
    En kinderen die elke dag gewassen / in bad moeten??

Och jee... Weet niet of je dan je kind echt verwend hoor :(

Mijn dochter gaat 2x per week in bad, op woensdag en zondag. Als ik dit vaker doe gaat het mis met dr eczeem. Uit bad sowieso schone romper + kleren. En anders om de 2 a 3 dagen romper, en kleding wanneer het vies oogt (soms 1 dag, soms 3 dagen, let ik niet zo op omdat soms de broek eerder vies is en soms de trui, ga dat echt niet bijhouden hoor). Pyama en slaapzak en beddengoed 1x per week, net als ons eigen pyama en beddengoed. In t weekend was ik alle bedden en pyama's etc.

Bel bureau jeugdzorg maar vast dat ik mn kind vreselijk verwaarloos... ;)

Tenzij er natuurlijk eerder een ongelukje is gebeurd, maar daar is iedereen het hier wel over eens.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Hier erge eczeem kids die dus ook niet elke dag in bad gaan. Maar worden s ochtends en s avonds wel even fris gewassen. Als dat smetvrees is; ja dan heb ik dat.

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schiet mij dan ook maar af, want ik vind iedere dag wassen ook normaal.

Deel Deze Pagina