Veel was

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak trek jij je kleine schone kleren aan?

1. Elke dag

2. Om de dag

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik ook blijkbaar..........

Na het slapen dan vind ik het wel zo fris ze even te wassen. Lekker joh een hele nacht in een luier en dan in de zelfde romper van de nacht.
    En in de avond is het echt nodig dat ze gewassen worden.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou inderdaad! Even opfrissen met een washandje met een beetje zeep en daarna met een ander washandje zonder zeep (zo doe ik het tenminste als hij niet in bad gaat). Ik ga mijn kind niet 2-3 dagen zonder te wassen in dezelfde romper laten.

En dat iets niet vies oogt zegt niet dat iets niet vies is!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier idd ook een washandje zonder zeep..vanwege de huidjes. En als ze in bad gaan is het met zeepvrij spul.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Rompers iedere dag schoon, broekjes en shirts 2 dagen mits niet vies natuurlijk. Als hij 's ochtends al goed vies is geworden, krijgt hij na de middagdut andere kleren aan.
    Pyjama's zo'n dag of 5.
    We hebben per week 1 was extra door onze zoon denk ik.

Edit: wij wassen ook niet 's ochtends, maar 's avonds.

5. carry27

carry27 Lid

9 mrt 2013
    91
    0
    6
    Zuid-holland
    Hier staat de wasmachine elke dag aan, anders ligt er zo een berg was. (we zijn met zn zessen) De kleine man krijgt elke dag schone romper en sokjes, truitjes en broekjes redden het als ik geluk heb 1 dag. Pyama meestal om de 3 dagen, beddengoed elke week.

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hier wordt er 's avonds gewassen/gebadderd. En daarna een schone romper, dus niet in de ochtend ook nog eens.

Als ik thuis blijf met haar dan doe ik haar nog wel eens kleding van gisteren aan, mits het niet vies is. Ik heb een sillybilly slab die veel vlekken voorkomt. Maar met buitenspelen wordt alles vies, daar doe je niets aan.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb dan blijkbaar ook smetvrees....en ik vind het lekker! :D

Drie wassen draaien wij per dag en wijzelf en kroost elke dag alle kleding schoon aan en 2x per dag douchen. (tropisch klimaat)

Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om mijn kind 2-3 dagen dezelfde romper aan te doen, vind ik ook ranzig. Misschien dat het dan nog niet echt stinkt, maar fris zal het zeker niet zijn. Daar zit voor mij het grote verschil, ik houd gewoon niet van muffe (lijf)luchtjes, maar ieder z'n ding. ;)

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier ook elke dag vaak meer schone romper aan.. Ook schone kleding vaak meer per dag baby dan veel spugen.. Elke dag wassen om de dag in bad vanwege zijn droge huidje.. De andere 3 ook elke dag schone kleding aan.. Ik kijk niet eens of het nog schoon is.. Gewoon uit en on de wasmand.. Om de dag in bad als het lukt vaak ook tussen Door douche maar zeker wassen met washand.. De oudste speelt alleen maar buiten dus moet elke dag douche of bad .. Hij is vaak zo vies.. Kleding ook gewoon in de was weg er mee.. Vaak hangt het savonds alweer aan de lijn of droger ..

9. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Serieus? Hoe triest is dit dan :(:(

10. tuc

tuc Niet meer actief

Net zo triest als wat er tegen mij gezegd wordt hoor...moet ik negeren zeker?? Nou nee hoor.

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Als het vies is gaat het in de was, shirts dus bijna altijd. Broekjes/rokjes gaan nog een keer aan als ze schoon zijn. Rompers / onderbroekjes elke dag in de was.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ach, ik zie het gewoon als doodnormaal om kleding die niet vies is niet in de was te gooien. Vind ik zonde. Lijf, zweet of andere luchtjes nee geen last van bij onze kindjes. Ja hoogzomer of bij gekke capriolen of veel geknoei, maar als dat niet het geval is gaat het gewoon nog een dagje aan. Als dat verwaarlozen is, dan verwaarloos ik graag mijn kids op deze manier :D

Maar hey wij gebruiken een handdoek ook meermaals, ik dweil en poets niet elke dag dus misschien zijn wij gewoon 'lekkere' viespeuken in de ogen van sommige anderen :p Zolang wij er geen probleem mee hebben en de ander met het veel meer wassen en poetsen ook niet: lekker belangrijk. Jammer dat een aantal mensen de visie en handelswijze van een ander niet echt kunnen respecteren en rondstrooien met woorden als smetvrees, verwaarlozen en ranzig ;)

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier iedere dag schone kleren, mijn peuter van 3 1/2 is echt een varken die houdt kleren echt geen dag schoon zeker nu er veel buitengespeeld wordt.

De jongste spuugt veel dus wordt vaak meerdere keren per dag voorzien van schone kleren. Romper zou ik geen twee dagen aandoen, gewoon iedere dag een schone, trek zelf ook iedere dag schone onderkleding aan.

Ik was veel idd maarja het is niet anders..

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Romper en sokken iedere dag, broek en shirt afhankelijk van hoe vies het is. Broek gaat meestal wel een paar dagen (soms onder het mom van morgen zit ze toch weer de hele dag in de zandbak) shirtje vaak na 1 dag vies, anders gaat die na twee dagen in de was.
    Als baby verschild het van twee keer per dag schone kleren aan tot één keer in de twee dagen. Eh.. Eigenlijk is er weinig veranderd dus!

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik blijf er versteld van staan hoe kinderachtig volwassenen kunnen zijn....

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier sluit ik me volledig bij aan.
    Wat kunnen sommige toch doordrammen in wat wel en niet goed/slecht/schoon/vies is..:(
    Laat ieder zn eigen ding doen..

17. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Nou boehoe ;) je werkt het wel aardig in de hand met je eigen opmerkingen hoor...

OT: hier wel elke dag schone kleren, maar dat is meer noodzaak dan luxe :D

18. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Lach maar. Echt alles zat onder. Incl ikzelf :p

19. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Vanaf dat hij geboren is gaat hij 's avonds in bad en krijgt hij schoon ondergoed. Tegenwoordig kan heel af en toe zijn broek nog een dagje langer mee, maar shirtjes krijgt hij elke dag schone. Pyjama 2 keer in de week een schone. Beddengoed kreeg hij toen hij baby was en veel sliep elke dag schoon, dat is naar om de dag gegaan en nu 1 keer in de week. Tenzij hij een ongelukje heeft gehad. Bij verkoudheid word zijn onderlaken elke dag verschoont. Al die vieze snotjes.
    Als ik dit zo lees heb ook ik last van smetvrees :)

20. tuc

tuc Niet meer actief

Luister..ik zit daar helemaal niet mee hoor. Sommigen schijnen te vergeten dat het een forum is en dat je iets kunt vinden waar anderen het wel of niet mee eens zijn. Als je iets plaatst en je wil daar geen commentaar op moet je niks plaatsen. Als iemand vind dat ik een steriele trut ben of smetvrees heb..so be it...mag je vinden. En ik mag het dus giga ranzig vinden wanneer iemand zn kind 3 dagen hetzelfde ondergoed aantrekt.

Deel Deze Pagina