Veel was

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak trek jij je kleine schone kleren aan?

1. Elke dag

2. Om de dag

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hahaha nu zie ik het pas domper!!:D

Oh tuc, ik wilde je niet aanvallen of verdrietig maken. Wel je erop wijzen dat sommige mensen de dingen anders doen dan jij. Dat is niet raar. Ik geloof niet dat de kinderen van de andere mama' s hier worden verwaarloosd. En jij hebt zover ik kan beoordelen ook geen smetvrees.

Dat verhaal gaat toevallig ook over wassen. De koedoes vinden de apen vies omdat die elkaar vlooien ipv wassen met water. Ze vinden de apen maar raar. Dan wordt de vragen gesteld, is het raar of alleen maar anders? En uiteindelijk mogen de apen dus blijven.
    Vandaar dat ik nu ook simpelweg vraag... Is het raar of anders?

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Er zit alleen een verschil tussen een mening en een waardeoordeel. Een mening kun je geven zonder een ander onnodig onderuit te halen, maar dat heeft blijkbaar een mate van subtiliteit nodig die niet iedereen beheerst....

Maarruh, genoeg off topic geweest, ik moest er even op reageren. ;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Mij maak je niet snel verdrietig hoor. Ik zeg ook absoluut niet dat iemand hier zn kind hier verwaarloosd..ik quote een uitspraak uit een tv programma.

maar om antwoord op je vraag te geven: dat iemand 2 of 3 dagen met een set kleertjes doet is anders...anders omdat mijn kinderen zich niet schoon kunnen houden en omdat ik het leuk vind om mijn kids elke dag andere kleertjes aan te doen..soort hobby.

3 dagen met ondergoed doen waarin ook geslapen wordt e.d. dat is raar. Dat is het verschil voor mij.

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Je haalt de woorden uit me mond .

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Baby krijgt elke dag schone kleren aan inclusief romper, en bij doorlekken uiteraard ook schoon wat vies is geworden.
    Dochter van bijna 3 elke dag schone onderbroek en sokken en afhankelijk van hoe vies de boel is geworden doet ze een of twee dagen met haar kleren. Van de winter met veel binnen spelen kon het prima nog een dagje mee, nu ze veel buiten speelt wordt het wat sneller vies. Zandbakzand klop ik trouwens gewoon af hoor. Wat trouwens niet helpt is dat mevrouw het niet meer nodig vindt om een slabber om te doen :)
    Wijzelf dragen kleren ook meerdere dagen (broeken en jasjes/vesten dan), we zitten allebei op kantoor. Dat wat ik thuis aan heb moet ik vaker wassen.
    Handdoeken was ik een keer per week en de hydrofiel waar ik mn zoontje mee afdroog bij het wassen leg ik daarna op het aankleedkussen. En schoonmaken gebeurt een keer per week, daarnaast stofzuig ik meestal nog een keer per week (behalve rond de eettafel, daar elke dag) en de wc alleen een extra keer als tie heel vies is (meestal niet :D).

En dan vind ik nog steeds dat ik genoeg was heb en schoonmaken heb ik echt een hekel aan.
    Ik ben groot aanhanger van het motto "een beetje vies is heel gezond" :D:D:D

6. beccie

beccie Niet meer actief

mijn kinderen krijgen elke dag schone kleren aan.
    heel soms kan een spijkerbroek ofzo wel 2x aan, maar de truitjes en rompers elke dag schoon.
    de mouwen gaan veel in de mond bij mijn dochter dus dat word echt vies :D

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jongste; elke dag nieuwe romper en kleding. Tenzij spugen of mega doorlek luier dan natuurlijk een extra setje kleding (waar nodig).
    Pyjama gaat wel langer mee.

Oudste; elke dag schoon ondergoed en heel soms 2 dagen met 1 broek. Bij ongelukjes uiteraard schone kleding.
    Ook hier gaat de pyjama langer mee.

Mijn kinderen zijn helaas niet zo netjes ;)

Ik denk, dus mijn mening, dat je naar het kind en kleding moet kijken. Een kindje wat (zoals mijn zoon) gerust 10x op straat valt, in de zandbak gaat, over een vieze glijbaan, kwijlt, vieze handen aan broek/shirt afveegt etc, tja zo'n kindje kun je beter elke dag schone kleren aan geven.
    Een kind wat een witte broek wit en vlekvrij kan houden, tja waarom zou je jezelf extra werk op de hals halen?

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Schone kleding kan weer aan, vieze kleding gaat in de was. Soms is dat 2x op een dag, soms na 3 dagen. Rompers kunnen - afhankelijk van hoe veel hij morst en of hij in de douche is geweest of niet, een paar dagen aan. Pyama vaak wel een kleine week, zolang hij geen natte pyjama heeft of met zn ontbijt gemorst oid. Handdoeken hang ik te drogen, de handdoek van gister gaat op de grond, ik droog vaak wel beide kids met 1 handdoek af, droog na met een hydrofiel - die meer als 1 dag meegaat, enkel voor de plooien. Dus ook niet elke dag 4 handdoeken in de was, maar net hoe het uitkomt.

9. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elke dag schone kleren
    Ik vind dat gewoon fris na het wassen. Alles gaat direct de was in
    Dan maar veel was, lang leve de wasmachine :D

Mensen die de kids of hunZelf het (schone) shirt van gister aan doen kan ik nog inkomen
    Maar ondergoed niet

Ik kleed me ook niet aan met de string van gister ;)

10. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier iedere dag schoon. Iig de romper of boxertjes/hempjes. Broeken soms wel 2 dagen, maar dat komt nog zelden voor. Meneer heeft sinds de zon schijnt een enorme liefde gekregen om met het groen van het gras de nieuwste Picasso op zn broek te maken. Kan me er eigenlijk ook niet druk om maken, zolang hij geniet en leuk speelt :)

Shirtjes ook iedere dag, hij eet nu altijd zelf en ondanks slabbetjes valt er altijd wel wat op of hangt er een mouw in zn bord (en nee die wil hij niet naar boven gestroopt, zucht :p)

Jas etc. doen wij ook geregeld in de was (om de 2 weken meestal en dan wisselen we af met zn andere jas)

@ hierboven.. helemaal mee eens. Ondergoed.. dat is iets wat iedere dag schoon moet. Of er nu een luier onder zit of niet. T eerste zweet etc. komt daarin. En een romper die zit altijd zo tegen de luier.. dat hele frisse is er dan wel af.
    Maar goed zo zie je maar ieder zn eigen mening. Zal menigeen zijn die denkt: dat mens is gek, iedere dag een andere romper.. een ongelukje? dan nog een extra romper. Haha tja mijn eerste deel van het weekend is wasdag, droogdag en vouwdag :p

11. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Mijn baby krijgt ongv 3 keer per dag iets schoons aan, soms 4 keer zelfs. Ik was dus elke dag!

12. senta

senta Niet meer actief

Phoe ik schrik ervan ben ik nu een moeder met smetvrees ofzo? Onze kleine meid wordt iedere morgen even met een washandje gewassen, daarna krijgt ze een schone romper aan en schone kleding, met de avond gaat ze in bad en krijgt daarna een schone romper en pyjama aan, vanaf dag 3 doen we dit al zo.

Rompers altijd 2 keer per dag wisselen, ze liggen er de hele dag leg ze eens in de maxi cosi zijn ze vaak helemaal klam, blegh
    Bij spugen of poepen natuurlijk vaker verwisselen.

Onze oudste krijgt elke dag een nieuw setje ondergoed aan, hemd en onderbroek, in de avond gaat die douchen en krijgt die een schone pyjama aan, dan geen onderbroek. Ook zijn kleding is elke dag geheel schoon.

Voor onszelf geldt dit ook, iedere morgen wassen en geheel schoon in de kleding en iedere avond voor het naar bed gaan douchen en het bed in. pyjama dragen wij niet.
    Beddengoed was ik 2 keer per week.

Ik heb 6 - 8 trommels per week.

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Oudste: iedere dag schone romper (voor het naar bed gaan) en schoon shirt, broek afhankelijk van of hij vies is, meestal om de dag. Pyjama doet hij een week mee, net als zijn beddengoed. Hij gaat drie keer per week in bad.

Jongste: minimaal elke dag schone romper en shirt, broek in principe om de dag behalve als er weer eens een luier gelekt heeft.. Ook drie keer per week in bad. Heeft nog geen pyjama...

14. tuc

tuc Niet meer actief

ja vreselijk geval van smetvrees jij

:p welkom bij de club.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Ik vind een romper maximaal 24 uur "houdbaar" - een dag en de nacht erna als ze niet s avonds douchet, en twee nachten als ze m voor de nacht schoon heeft aangedaan. Een shirtje blijft maar zelden schoon, een broekje lukt soms nog een dag.

Ik heb een grote trommel, en doe in de week een witte, een bonte en nog iets anders zoals donker of een fijnwas. Ons eigen beddengoed is ook een trommel vol, haar beddengoed gaat met dat van ons of de witte was mee net hoe het uitkomt.

16. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Wat ben jij toch verliefd op jezelf bleh.
    Altijd maar dat vingertje en dat gemoraliseer.

Ik hoop maar dat je familie en vrienden netjes jouw normen en waarden naleven, andere hebben ze je vast zo op de nek zitten .

Als je graag iets duidelijk wil maken over hygiene en je werkelijk bezorgd bent over hoe een ander moeder dit aanpakt: motiverende gesprekvoering. Even op Google intikken en misschien leer je er nog wat van.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ja zeg..waar heb jij last van...ik maak een opmerking tegen senta..omdat mij daarvoor ook gezegd is dat ik smetvrees heb....

last van je hormoontjes ofzo

18. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Gezellig ben jij!;)

19. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869