Veel was

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaVanAnne, Apr 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe vaak trek jij je kleine schone kleren aan?

1. Elke dag

2. Om de dag

3. Anders

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn dochter krijgt elke dag alles schoon aan. Heel soms eens een romper 2 dagen. Maar meestal alles schoon.
    Niet perse omdat ze vies is of het nodig is, maar gewoon ook omdat ik het leuk vind om elke dag wat anders aan te doen. ;)

De babywas was ik nog altijd apart en doe ik 1-2x in de week. Soms wat vaker, ligt er net aan of ze tussendoor nog eens een ongelukje heeft gehad of niet.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Bij je gebruikersinstellingen kun je een negeerlijst aanmaken..als je mij daarop zet hoef je mijn reacties niet meer te lezen.

3. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Iedere dag schone kleding aan..
    Ik heb nogal monsters wat dat betreft..
    Iedere ochtend ff washandje wassen en schoon ondergoed/kleding aan.
    En ze hebben ook leuke kleertjes, dus vind het ook niet erg om ze iedere dag wat schoons aan te doen.

Maar heb dus ook altijd was te doen!

4. Janna

Janna Fanatiek lid

#124 Janna, Apr 20, 2014
    Last edited: Apr 20, 2014
    Dit. Ik heb er geen enkel probleem mee om mijn meisje twee dagen hetzelfde te laten dragen, maar alleen als het er nog redelijk schoon uitziet. Anders krijgt ze echt iets schoons aan.

Edit: en ondergoed elke dag schoon.

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bij de oudste hoefde ik er nooit over na te denken hoe lang een rompertje aan kon. Die had minimaal 1 keer, maar meestal vaker alles onder de poep. Maar de jongste poept maar 1 of 2 keer in de week en dat netjes in de luier zitten. Luiers verschoon ik bij elke voeding en soms ook tussendoor. Dus daarvkomt niks doorheen. Zweten doet hij weinig. Af en toe bij een langere autorit of als ik hem in de drager heb meegenomen. En ja, als ik hem vliezig vind dan wordt er gewassen en verschoond. Zo niet, dan niet. En dan doe ik om de dag verschonen en 2 keer per week badje. De andere dagen volstaat een doekje.

De echte viespeuk hier in huis is de oudste. Vooral nu het zandbak seizoen is begonnen. Overal zit zand, maar in bad gaan heeft ie een broertje dood aan. Handen wassen moeten we steeds achteraan zitten. 1 keer in de week moet hij in bad. Hoop gedoe. 1 keer in de week heeft hij zwemles, dus daar zit vanzelf douchen (voor en na) bij. De andere dagen voeten wassen en gezicht. Elke dag schoon ondergoed en sokken en meestal ook broek en trui. Hangt ervan af hoe vuil hij zich gemaakt heeft. Heb ook weleens gehad dat ik dacht dat een broek nog wel kon. Bleek naderhand dat de zakken vol met zand zaten :$

6. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een romper zie ik als ondergoed en gaat dus elke avond na het badje of wassen schoon aan. Tuurlijk ben ik ook niet heilig en als het een keer laat is en we zijn net thuis en hij is nukkig gaat ie meteen het bed in,maar dan krijgt ie de volgende dag gewoon een schone. Die van ons kwijlt als een malle dus ook shirt/trui gaat elke dag (soms 2 keer per dag) schoon aan. Broekjes gaan soms 2 dagen mee. Als baby spuugde hij nooit of zo dus kon ik makkelijk 2 dagen met kleren doen, maar wel altijd een schone romper. Pyjama doe ik echt wel langer mee, zweten en kwijlen doet ie niet in bed en er komt ook geen eten op of zo dus hij kan daar prima een aantal nachten in liggen vind ik.
    Ik was 3 keer per week met een 7 kilo trommel.

7. Overmatige hygiëne wordt tegenwoordig juist vaak aangewezen als (mogelijke) oorzaak van eczeem :(

8. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,282
    17,160
    113
    zoontje in het begin elke voeding (spuugde zn eigen altijd helemaal onder), dochter spuugde niet veel, die kreeg elke dag schone kleren. Nu zijn ze 4 en 2,5 en nog steeds (bijna) elke dag schone kleren, ze houden het gewoon niet schoon

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hier om de dag sowieso schone romper etc.
    Als dr broekje niet vies is dan trek ik haar die rustig 3 dagen aan.
    Shirtjes overleven het vaak maar 1 dag.
    Dus het wisselt heel erg. Vandaar dat ik voor de 3e optie heb gekozen.

10. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Hier gaat alles elke dag in de was, ook als het nog niet vies is geworden (en nee, ben niet gek op wassen ;))

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Hahaha wat trekken veel dames hier zich het woord "smetvrees" aan zeg... ;) Mijn post waar dat in stond, was letterlijk gericht aan Tuc, omdat zij met haar reacties anderen nou niet bepaald in de waarde laat:

Rompers om de 2 a 3 dagen?? Schoon..dat meen je toch niet serieus. Trek jij ook om de 3 dagen een schone onderbroek aan?

Een romper om de dag of 2 dagen of langer vind ik echt megavies en dan druk ik mij nog netjes uit...ze spelen erin, slapen erin enz enz.....ieuw ieuw

Dus ze spelen een dag in die romper..slapen er overdag en s nachts in en houden die de volgende morgen weer aan:$

lekker fris hoor...mijn oudste heeft ook elke dag een schoon hemd aan.

Ik snap gewoon niet dat je een kind s ochtends na het wassen hetzelfde hemd/ondergoed aantrekt waar ze de hele nacht al in geslapen hebben....of ben ik nu ook heel raar dat ik verwacht dat kinderen elke ochtend gewassen worden.

Ach en ik heb er voor jou ook nog wel 1...die perfect op dit topic slaat:

beter verwend dan verwaarloosd!!

De laatste opmerking schoot mij echt in het verkeerde keelgat, waardoor ik mijn opmerking over smetvrees recht tegenover jouw opmerking over verwaarlozing zette. Dus ja, je lokt het zelf uit. gelukkig zeg je zelf ook dat je er niet mee zit dat ik je vraag of je smetvrees hebt, dus maakt iedereen zich druk om niks :p;)

Wat dit betreft zijn wij het niet eens Tuc, maar in andere topics vind ik je vaak juist top. Laat dat dan ook maar gezegt zijn :)

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Hier krijgen beide dames iedere dag schone kleding aan, heeeel soms dat een spijkerbroek nog wat langer mee gaat (als de oudste zo'n beetje de hele dag stil op een stoel gezeten heeft ofzo). De jongste zelfs vaak 2x per dag i.v.m. heel veel spugen.

Ik vind de hoeveelheid was die ik heb echt verschrikkelijk. Ik moet echt iedere dag wassen wil ik het bij kunnen houden! En dat komt eigenlijk het meest door de hydrofielen, spuugdoekjes, slabbers e.d. omdat je jongste zo erg spuugt.

Zei gisteren nog tegen mijn vriend dat we een hoop tijd over hebben als ze van haar reflux af is :D

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als het nodig is elke dag. Maar ik check de kleren iedere dag, als het nog een dag langer kan, dan doe ik dat ;) .

14. tuc

tuc Niet meer actief

Maar ik zit er ook helemaal niet mee hoor als ik smetvrees heb;) ik kan er gewoon niks aan doen dat ik rompers bestempel als ondergoed en dat vies vind...die laatste opmerking was gewoon een quote uit een tv programma...en die vond ik hier wel bij passen..aangezien mij ook boeken aangeraden werden.

15. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    el-ke dag! Mijn wasmand is chronisch in verwachting zeg maar. Hier houden ze de kleding niet langer dan een dag schoon. Maar het gebeurd ook wel dat ze om de dag een andere romper krijgen.

16. Bufsel

Bufsel Lid

Feb 9, 2014
    17
    0
    0
    Mama
    Wageningen
    Elke dag! Al dat kwijl enzo!! Blegh

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Alleen als er veel zichtbaar vuil op zit.
    En dat is meestal niet dagelijks.

18. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel was, met name de spuugdoekjes en hydrofiel luiers vliegen er doorheen! En madam poept veel, en dat blijft niet altijd binnen boord zal ik maar zeggen :D. Dus dan weer een schone romper. Ik doe haar meestal wel elke dag schone kleertjes aan, vooral door het kwijlen en spugen, dan krijg je al gauw van die zure vlekken. Bovenkleding doe ik niet standaard iedere dag in de was, dat ligt er een beetje aan of het vies is of niet. Rompertjes doe ik eigenlijk wel elke dag schoon (en soms dus wel vaker, met poepongelukjes ;))

19. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook altijd veel was. Ook al toen de kleine er nog niet was. Kleine krijgt elke dag alles schoon en soms zelfs nog extra kleding bij spugen oid.
    En wij zelf ook altijd een schoon shirt/ trui en een broek 2 dagen ofzo. Was praktisch het hele weekend door en op mijn vrije dag ook. Denk zo'n 12-15 wasjes per week.

Share This Page