Wens 4de kindje maar al 36

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missymaaike, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Sinds de geboorte van onze derde kindje was mijn wens voor een vierde, helaas heeft het even geduurd voor mijn man die wens deelde.

    Nu is mijn man toch overstag en willen we het toch graag nog proberen. Ik merk wel dat ik bang ben dat het door mijn leeftijd mogelijk niet meer lukt.

    ik ben nu dus opzoek naar succes verhalen van dames die rond 36 + nog prima zwanger werden hoelang hebben jullie der over gedaan?
     
  2. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Hoi!

    Mijn moeder was 36 jaar toen ze zwanger werd van mij. Ze was binnen 2 maanden zwanger. Ze heeft een prima zwangerschap gehad. Voelde zich nog fit en had ook een fijne bevalling.

    Alleen jullie kunnen beslissen. Maar aan liefde zit geen leeftijd!
     
    Abeliv vindt dit leuk.
  3. Abeliv

    Abeliv Lid

    2 mrt 2021
    60
    97
    18
    Vrouw
    Ik kan nog niet vertellen hoe lang het duurde voordat ik zwanger mag worden van de 4e maar ik hoop heeeel snel!
    Ik heb net als jij 3 heerlijke kinderen 14, 12 en 9. En hoop heel snel zwanger te zijn van onze 4e. ik ben al 41 maar de wens is heel groot. Door heftige zwangerschappen (te?) lang getwijfeld, maar er nu toch voor gegaan.
     
  4. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Tof dat je reageerd dankjewel.
     
  5. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Spannend ik hoop dat het bij jullie snel lukt.

    Ik wilde eigenlijk al een tijd maar mijn man wilde echt niet tot dat ik vorige maand opeens proefde dat hij toch wilde. Ik merk hel erg dat ik bang ben dat het door leeftijd ofzo niet meer gaat lukken.
    Ik hoop dat het voor ons beide nog mag lukken
     
    xTamx vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Op je 36e heb je nog best een goede kans op een zwangerschap, dus in dat opzicht hoeft het niks te zeggen. Maar er is wel een grotere kans op complicaties zogezegd, dus ik begrijp je angst wel en ik herken het ook wel, want ik tik dit jaar nog de 36 aan en mijn man is nog lang niet overstag voor een 3e, dus voor mijn gevoel wordt het nu ook wel ''erop of eronder''.

    Ik ken in m'n nabijheid een stuk of 7 mensen die op of na hun 36e zwanger zijn geworden, waarvan er 4 40 jaar of ouder waren (ik ken er vermoedelijk wel meer, maar daarvoor zou ik dieper in m'n geheugen moeten graven..).
    Van die laatste groep is er maar 1 bij wie het mis is gegaan. Bij de andere 6 is alles goed verlopen en 1 heeft er daarna zelfs nog een kind gekregen.
    Bij 4 van de 7 weet ik zeker dat ze binnen 1-3 maanden na proberen, zwanger zijn geraakt (van de andere weet ik het niet).
    Korte samenvatting: het kan dus echt nog wel :)
     
    xTamx vindt dit leuk.
  7. Abeliv

    Abeliv Lid

    2 mrt 2021
    60
    97
    18
    Vrouw
    Dit klinkt hoopvol!! Fijn om te lezen!
     
    xTamx vindt dit leuk.
  8. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    36 is toch superjong??!! Ik was 38 voor het eerst zwanger in ronde 3, toen 39 in ronde 2 (miskraam helaas) nu word ik binnenkort 42 en ben ik in november bevallen. Helaas duurde het wel 19 (!) rondes voor ik weer zwanger was, maar ja, toen was ik 40 dus. Ik wens je veel geluk en succes! Je bent dus totaal niet oud hoor!
     
    Trirani en xTamx vinden dit leuk.
  9. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Lastig als je man niet wilt he, ik vond dat afgelopen jaren ook het meeste verdrietige. Mijn wens groeide met de maand en hij leek wel bevroren hoorde mijn aan maar gaf echt aan niet te willen.
    Ik denk dat hij door de corona en de hele lockdown van gedachte is veranderd en opeens de waarde zag van een groot gezin. Opeens zei hij misschien moeten we gaan uitbouwen en was hij om.

    Kunnen jullie er wel een beetje over praten?
     
  10. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Hahaha en toch voel ik me mega oud iets met een tikkende klok denk ik haha.
     
    xTamx en Visje79 vinden dit leuk.
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ben door mijn lange medische traject pas op 38 ste mama geworden. Nu bezig voor nr 2 en bijna 41
     
    Trirani, nizzie86 en xTamx vinden dit leuk.
  12. xTamx

    xTamx Fanatiek lid

    12 dec 2020
    1.137
    1.343
    113
    Vrouw
    Ik heb een zoon van 10 en ben nu 5 rondes bezig voor een 2e (1e met mijn huidige partner), ik ben bijna 38 nu.
    Geen idee hoelang het kan duren nu maar in mijn omgeving heb ik ook veel van mijn leeftijd die zwanger worden dus het kan zeker:thumup:
    En wij willen hierna, liggend aan hoelang het duurt en hoe de zwangerschap/bevalling gaat misschien ook wel proberen voor een 3e...(2e dan van ons samen):)
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  13. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    360
    477
    63
    Vrouw
    Ik ben 36 (over twee maanden 37) en nu 5 weken zwanger. Ik heb in december voor het eerst weer een menstruatie gehad na mijn bevalling eind januari 2020. Dus totaal 3x gemenstrueerd voor ik weer zwanger was. En ja ik was ook super bang dat het misschien niet meer ging lukken of heel lang zou duren, maar dat viel mee gelukkig. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan en dat het kindje gezond is.
     
    xTamx vindt dit leuk.
  14. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik ben met 39 zwanger geworden van onze zoon. Daarvoor twee keer een VMK gehad. Het was wel in één ronde raak. Maar dat is een kwestie van geluk. Ik duim voor je!
     
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    ik ben half februari 36 geworden en ik ben half januari (net nog 35) in ronde 1 zwanger geraakt. Maar ik was ook van de eerste twee (29 en 32) in rond 1 en 2 zwanger. Tot nu toe gaat het goed, 10 weken. Hopelijk blijft dat zo en mogen we in september onze derde verwelkomen!
     
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Overigens heb ik 2 vriendinnen die de eerste bij 34 en tweede bij 37 kregen en die waren ook allemaal snel zwanger, geen miskramen en gezonde kinderen. Ook nog 2 collega’s die 39 en 41 waren en ook daar alles goed gegaan en snel. Het kan dus wel gewoon natuurlijk maar ik begrijp je angst. Ik heb ook in december tegen mijn man gezegd: nu of nooit.
     
  17. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Bij de derde was ik 35 jaar.
    Nu 38 jaar en bij beiden eerste ronde. Of nouja laatste was een verrassing ;)
     
  18. Mirjam04

    Mirjam04 Bekend lid

    2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ik ben ook 36 pas geworden en vorig jaar een miskraam gehad, de maand erop weer zwanger maar deze zwangerschap met 22 weken helaas afgebroken. Daarna binnen 4 maanden weer zwanger (waarvan eerste 2 maanden bewust niet) en nu dus 28 weken zwanger <3
     

Deel Deze Pagina