Ik denk dat ik al te laat ben maar het zit zo, eigenlijk wil ik wel een zwangerschapsgym volgen of zoiets dergelijks want weet echt niet wat fijn is gym, zwemmen, yoga enz. Maar ik heb het zo druk met alles dat het er gewoon bij inschiet om er naar te kijken. Volgen jullie wel zwangerschapsgym of ook niet en wanneer begin je er mee? xxx
Ik zit sinds kort wel op zwangerschapsgym. Ben met week 27 begonnen. Het ligt er aan waar je gaat zwangerschapsgymmen met de aanmelding, bij sommige dingen moet je aardig vroeg zijn, ik heb me met 21 weken aangemeld en er was nog plaats zat. Maar ik geloof dat ze een extra groep hadden gemaakt, want die andere groep zit bomvol.
Ooh zo ik zal me er eens in verdiepen maar weet iemand ook waar ik dan moet gaan kijken en aanmelden? Ben egt een beetje een doosje haha
Ik heb gym gevolgd via de organisatie waar ik de kraamzorg vandaan haal. Daar geven ze allerlei info-avonden en cursussen. Ik ben begonnen met 28 weken.
Ik doe sinds 2 weken aan zwangerschapsyoga. Ik heb me vrij laat opgegeven maar was geen probleem. Mijn verloskundige heeft mij aangeraden om deze cursus te gaan volgen en het bevalt echt prima!
Ik belde toen ik 25 weken zwanger was en toen bleek er zo'n wachtlijst te zijn dat ik een maand na de uitgerekende datum kon beginnen! Ben dus nooit geweest, maar vroeg aan het begin van mijn bevalling aan de verpleging in het ziekenhuis of het erg was dat ik niet geleerd had te puffen enzo en die zeiden dat ook de vrouwen die de cursus hebben gedaan tijdens de bevalling weer verteld moet worden hoe het moet omdat je door de adrenaline toch niet meer weet wat je doet Ik ben achteraf blij dat ik niet een dure cursus heb gedaan, want het enige dat er echt toe deed was dat je niet via je neus moet inademen omdat je dan kan gaan hyperventileren. Maar ja, het is misschien wel gezellig (ik had al een zwangere vriendin om alles uitgebreid mee te bespreken).
ik deo aan zwangerschaps yoga... gevonden door een beetje te googlelen. Vorige keer ( 11 jaar geleden ) zwangercapsgym gedaan. Yoga bevalt me beter. Dit is erg gericht op het ontspannen, over je heen te laten komen, opvangen van weeën op meerder manieren. Maar ook voor nu, oefeningen voor de doorbloeding van handen en voeen. Ben lekker vroeg begonnen ( rond de 20 weken) en slaap heerlijk de avond na de yoga
Ik denk ook dat het per organistatie verschillend is, de zwangerschapsgym. Mij bevalt het wel goed, maar het gaat hier ook niet alleen om puffen tijdens de bevalling. Vooral ook zaken om tijdens je zwangerschap een goede houding te hebben en problemen daarmee te voorkomen. Het schijnt dat je dat halve ademshalingsgedeelte tijdens de bevalling zelf toch vaak vergeet, kunnen ze je het daar ook nog mooi ter plekke vertellen. Ik krijg het bovendien van de ziektenkostenverzekeraar vergoed.
Ik ben samen met mijn hubbie naar de zwangerschapsyoga geweest. Geen zweverig iets ofzo, maar je leert goede ademhalingstechnieken. Omdat je waarschijnlijk de helft bent vergeten tijden de weeën is het handig dat je partner ook weet wat jij geleerd hebt en dus samen met jou de ademhaling kan doen. Samen zo'n cursus doen is dan best heel handig. Zwemmen is gewoon heel lekker en ontspannend. In het water kan je je weer lekker even bewegen, zonder direct last van je buik te hebben. Is ook echt aan te raden.
ik zag bij de verloskundige een briefje voor zwangerschapsyoga. ik ben er op tijd mee begonnen, zo hoop ik dat er veel blijft hangen... Wij hebben maar een klein groepje, soms maar 4 mensen per keer.