veel witte bloedlichaampjes in urine en hoge bloeddruk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lotte2, Dec 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte2

Lotte2 Lid

Jun 20, 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb sinds het begin van de zwangerschap een te hoge bloeddruk waar ik 3 maal daags 250mg Aldomet voor slik. Nu heb ik sinds 5 dagen veel buikpijn wat ik ook in m'n rug voel en kan moeilijk plassen.
    Ik was net bij de huisarts om medicijnen te bestellen en zei dat ik moeilijk kon plassen. Urine nagekeken en daar zaten erg veel witte bloedlichaampjes in. Heb nu antibiotica gekregen tegen een blaasontsteking.

Nu thuis vraag ik me toch af of het echt blaasontsteking is. Ook in verband met die hoge bloeddruk.. De dokter is al naar huis en weet nu niet of ik aan die kuur moet beginnen.

Wat is verstandig?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes Lotte

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lotte,

Als er eitwitten in je urine zitten dan heeft dat te maken met je bloeddruk. Maar witte bloedlichaampjes of wel leucocyten wijzen op een blaasontsteking, je mag de antibiotica gerust innemen.

Imke

3. Lotte2

Lotte2 Lid

Jun 20, 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Imke, dank je wel voor het snelle antwoord!

Dan ben ik met eiwitten in de war... Gelukkig maar.

Had nog nooit een blaasontsteking gehad en dacht eigenlijk dat het gewoon met de zwangerschap te maken had dat ik zo moeilijk kan plassen en buikpijn had..

Ben weer gerust!

Groetjes Lotte

4. Lotte2

Lotte2 Lid

Jun 20, 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Heb toch nog even een vraag.
    Heb al sinds een week dat ik 's nachts wakker word van hevige steken in m'n buik/rug aan de zijkanten. Gisternacht was het weer zo erg en overdag ook een paar "aanvallen" . Hoort dit nu ook bij een blaasonsteking?
    Ben met de medicijnen begonnen en gaat iets beter wat plassen betreft maar die steken blijven..

ALvast bedankt wederom!

Groetjes Lotte

Share This Page