Nogmaals een vraagje over Listeria

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Shartje, Dec 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shartje

Shartje Actief lid

Jul 1, 2007
    483
    0
    0
    Hoi hoi,

Gisteren al een heleboel gerustgeteld door Immie maar heb toch nog één vraagje.

nu is het zo dat ik eergisteren vreselijk ziek ben geweest. Ontzettende hoofdpijn, stijve nek, verhoging 37,7 en héél véél overgeven. Ik hield nog geen slokje water binnen dus is er uiteindelijk 's avonds de huisartsenpost gebeld en hebben ik O.R.S en zetpillen Emesafene gekregen. Vandaag nog wel ziek maar gelukkig wel weer wat opgeknapt.

Miijn eerdere vraag ging over het broodje krab dat ik van de week gegeten heb maar Immie gaf aan dat dat geen kwaad kon ivm de listeria-bacterie. Wel vertelde ze over vacuüm verpakte gerookte zalm.

Nu heb ik gelezen dat de incubatie tijd van deze listeria-bacterie wel tot 90 dagen kan zijn.

Het is namelijk zo dat ik, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was maar het dus wel was, veel vacuüm verpakte gerookte zalm at van de AH
    Ik deed het zo uit de verpakking in de salade. (wist toen nog niet dat dit kwaad kon)

Kan het zijn dat ik daar alsnog nu last van krijg. Of zijn de sympyomen die ik beschrijf hoogst waarschijnlijk een griepje. Komt Listeria vaak voor ? Ik heb dinsdag ons mooie kindje kunnen bewonderen op de echo en hij/zij zag er levendig en wel uit. Ik ben nu 14 weken zwanger.

groetjes Shartje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de kans dat zalm besmet is met listeria is heel klein, de kans dat jij daardoor besmet wordt is nog veel kleiner en de kans dat je kindje erdoor besmet wordt is minimaal klein. Je hoeft je geen zorgen te maken. Fijn dat je ene goede echo hebtgehad. Waarschijnlijk heb je een flinke griep te pakken, dat heerst namelijk en is veel waarschijnlijker dan dat je listeria hebt opgelopen.
    Beterschap, geen zorgen en geniet van je zwangerschap!

Mirjam

3. Shartje

Shartje Actief lid

Jul 1, 2007
    483
    0
    0
    Hoi Mirjam

Dank je voor je antwoord. :)

Share This Page