Dochter slaapt veel, 5 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mynne, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Onze dochter slaapt best veel, en ook in de nacht tot nu toe elke nacht minimaal 6 uur achter elkaar. Ze heeft wel regelmatig flinke huiluurtjes gehad. Maar vandaag echt bijna de hele dag geslapen. Zelfs met ogen dicht flesje leeg gedronken. Verder plast/poept goed, geen temp o.i.d.
    Zijn er meer baby's die zo veel kunnen slapen?

2. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ze is dus 5 weken oud.

3. LindaD1982

14 feb 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 2 maanden, en slaapt nu nog steeds best veel. Jouw dochtertje is pas 5 weken, dus veel slapen is dan niet erg. Is ze tussen de voedingen door, bijvoorbeeld na de fles dan wel weleens wakker? Ze kan ongeveer een uurtje wakke zijn en dan zijn de meeste baby's alweer moe. Mijn zoontje is tussen de voedingen door meestal anderhalf uur echt wakker, en gaat dan jengelen, tijd om naar bed te gaan dus. Mijn zoontje donk de eerste weken ook wel vaak slapend zijn fles leeg, maar werd na de fles toch wel wakker, vooral als ik zijn luier na de fles ging verschonen.

Ik denk niet dat het goed is om je baby wakker te dwingen (niet dat je dat doet), ze zal haar slaap heel erg nodig hebben. Laat haar maar lekker slapen, na een paar weekjes zal ze tussen de voedingen waarschijnlijk wel meer wakker zijn.

gr!

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    O wat lekker joh! Er zullen hier veel jalours op je zijn!!
    Geniet er lekker van. Op deze leeftijd slapen ze nog gemiddeld zo;n 16-18 uur per dag. Zijn hooguit een uurtje wakker voor de voeding. Geniet er nog maar even van. Je uk doet het volgens het boekje:D

Ze worden naar mate ze ouder zijn meer wakker, en het dan slapen kan dan ook wat lastiger worden, omdat je ze wakker weglegd in hun bedje na een paar gapen of bij jengelen.

Mijn dochter sliep op 5 weken hooguit 14 uur per dag, kon gewoon vaak de slaap niet pakken. De laatste paar dagen slaapt ze wel weer heel veel en daar genieten we dus maar goed van!

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Kan op zich wel, maar hou het wel goed in de gaten. Voor voedingen zouden ze volgens mij toch wel wat wakkerder moeten zijn. Al is het maar een kwartiertje ofzo. Let er dus op dat ze goed alert is als ze wel wakker is en niet alleen maar suf. Onze meiden waren ook maar 30-45 min. wakker tussen slaapjes in. Dat is voor jonge baby's vrij normaal dacht ik.

6. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Bedankt voor jullie reacties! Ze is zeker niet suf, begint zelfs al beetje te lachen, bij verschonen enzo echt goed wakker. Verbaasde me vandaag dat ze zoveel slaapt. Maak je je toch ook zorgen hè.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Hier nog zo'n slaperd.
    Nu 3 maanden en echt maximaal 1,5 uur wakker (voeding meegerekend) en dat maal 5.
    Hij is super vrolijk, maar als hij moe is dan wil hij niks meer. Zodra hij zijn bed raakt, in de puckababy ligt en z'n speentje heeft is hij weer vertrokken
    Straks was hij zelfs alweer na 3 kwartier moe.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Lekker van genieten!!

Mijn dochter sliep op die leeftijd bijna 24 uur per dag. Als ze wakker was, dan was ze wakker, maar meestal binnen een kwartier, half uur sliep ze alweer.

Mijn zoontje, die sliep gewoon bijna niet, dus dat is de hele andere kant.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh ja ik heb me er ook over verbaasd hieveel hij sliep en soms nog slaapt, heel nornmaal...

10. LindaD1982

14 feb 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, na anderhalf uur wordt mn zoontje moe, dan in de puckababy en soms een speentje erbij en meestal gelijk weer in dromenland. Slaap is goed voor baby's daar groeien ze van! Als ze bij luier verschonen wel gewoon ff goed wakker is, dan is dat goed. Als ze niet lang wakker kan blijven geen probleem, ze heeft gewoon veel behoefte aan slaap. Let wel op dat ze idd niet suf is enzo. En als ze ouder worden dan zal ze wel wat langer wakker zijn, ze is nog zo klein.

Deel Deze Pagina