Vraag vwb voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sue87, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hallo!

Ik heb een vraag over de voedig van mn zoon van 9 mnd. Met ongeveer 73 cm en 10,5 kilo is het een flinke jongen die wel van eten houdt.
    Nu wil hij de laatste tijd zijn fles 's avonds niet meer. (18:30)
    Dus ik zit zo te denken: waarom niet de laatste fles weglaten en vervangen voor wat vla/yoghurt .
    Dan kom ik op dit schema:

0600 180/6 met 2 schepjes pap
    10:00 heel potje fruit
    12:00 boterham met boter en beleg
    14:00 fles 180/6
    17:00 groente
    18:00/18:30 vla
    En naar bed

Zoon draait overigens mee in het schema van het KDV. Ze zijn wel flexibel, maar ik merk dat het makkelijker en leuker is als hij geen uitzondering is qua ritme. Bijv boterham gewoon eten terwijl de rest ook brood eet.

Is dit een slim schema?
    Het enige waar ik mee zit... zoon drinkt haast niet. Af en toe een slokje.. maar alleen als ik de tuitbeker in zijn mond doe. Ik heb vanalles geprobeerd: water, thee, melk.. allemaal warm, lauw en koud. Diksap, limonade siroop, aangelengde appelsap.. niks.. nog geen 100 ml per dag.
    En juist dat is voor mij de reden om te twijfelen om die derde fles eraf te halen.
    Wie weet de oplossing?

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Je kan het wellicht proberen wat hij doet als hij vla krijgt in plaats van die laatste fles. Als hij hem nu ook al niet meer leeg drinkt, en 's nachts niet wakker wordt van de honger, heeft hij er blijkbaar geen behoefte meer aan :)

Is het misschien een idee om eens een rietjesbeker aan te bieden in plaats van een tuitbeker? Onze zoon had ook veel moeite met die tuitbekers, hij vond het veel te lastig om uit te drinken. Terwijl een rietjesbeker gelijk een succes was.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou 'm ook weglaten. 500cc melkproducten is voldoende en met 2 flessen en een toetje komt hij daar wel aan.
    Verder zou ik je ook een rietjesbeker aanraden, zoontje snapte hier ook niks van een tuitbeker, zoog er wel aan, maar snapte niet dat je hem omhoog moet doen. Rietjesbeker had hij zo door. Denk dat hij op die leeftijd ongeveer 1 rietjesbeker van 250cc leeg dronk.
    Wij hebben de rietjesbeker van Nuby.

Verder mag je fruit ook meerekenen met 't vocht, dus dan kom je een heel eind hoor, 800cc als ik zo even optel (2x fles, 1x fruit, 1x yoghurt, 100cc ander drinken).

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Lijkt mij een prima schema. Wat het drinken betreft. Mijn dochter drinkt ook uit een tuitbeker, maar het heeft best wel een tijd geduurd voordat ze er goed uit dronk. Ze snapte wel hoe het moest, maar ze dronk gewoon niet veel. Nu heeft ze het zo weer op.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Geen idee wat je kan doen met die avondfles, mijn dochter 1 jaar zu er nog niet zonder kunnen, kan het mij niet voorstellen :D

Qua drinken. Hier drinkt ze heel goed van haar rietjesbeker tussendoor, en tijdens het eten uit een open beker. Gaat allebei heel vlot! Enkel water krijgt ze hier. Of afentoe een beetje volle melk bij een tussendoortje

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dank voor alle reacties!
    Ik ga inderdaad eens een rietje proberen. Al snapt hij wel hoe de tuitbeker werkt, maar hij duwt hem gewoon weg en trekt een vies gezicht. We hebben al een nuby rietjesbeter maar daar moet je het rietje van open bijten en dan zuigen.. dat is nog iets te moeilijk:p
    Het KDV vertelde dat hij vanmiddag 2 boterhammen op heeft:$ vanavond hebben we een schaaltje pap gegeven ipv fles.. maarja daar zit toch nog melkpoeder in, dus vergelijkbaar met een derde fles...

7. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ze geven het zelf aan hoor wanneer ze geen behoefte meer hebben aan die fles.
    Ons dochtertje is nu ruim zeven maanden en vanaf het moment dat ze vast voedsel is gaan eten ging ze de fles weigeren, allerlei pogingen gedaan om het er alsnog in te krijgen maar madam blieft deze echt niet meer. Ze krijgt nu nog maar 2 flesjes. Om 13.00 uur (als ik geluk heb dan, vaak weigert ze deze) en om 19.00 uur een papfles die wel opgaat. Verder eet ze en krijgt ze haar vocht binnen door een tuitbeker, de fles en de bijbehorende voeding wil ze gewoon echt niet meer.
    Ik maakte me er eerst heel druk om aangezien ze nog zo jong is maarja ik kan het er niet in dwingen en gelukkig eet en drinkt ze verder hartstikke goed dus krijgt ze toch wel voldoende binnen.

Deel Deze Pagina