:x Ik ben vanochtend even op het werk geweest, praten. En 'de baas' zei dat hij geen rekening met mijn baby gaat houden en dat het rooster altijd anders moet zijn van het cao. (ja doe! dikke lulkoek) En ik moet er in januari maar weer 3 maand uit zodat ik geen vast contract krijg. Ik zei nou dat doe ik niet weer. (is al eerder gebeurd daar dat ik 3 maand weg moest naar 3 jaar) Wat een *****! Doen jullie bazen ook zo moeilijk? Ik hoefde ook nooit s'avonds te werken maar dat moet nou wel in 1 keer! grrrr ik kan hem wel wat. Nou heeft hij het rooster voor volgende week aangepast maar hij kon mij niet verzekeren dat ik straks een gewoon rooster heb, het is toch heel normaal dat je elke week het zelfde rooster hebt? Helemaal als moeder zijnde! Maar me vriend moest maar minder gaan werken van hem! Nou ik heb het optijd gezegd wanneer ik kon werken du nou moet hij niet zo stom gaan doen. Ik weet wel waarom misschien in de hoop dat ik ontslag neem want dan met ik het geld van een cursus terugbetalen. aar ik neem mooi geen ontslag. Hij stuurt me maar weg in januari daar gooit hij zijn geld zelf mee weg! Ik wil niet eens meer voor hem werken! Ik wist dat het zo zou gaan maar toch komt het dan weer hard aan dat het echt zo is! WOEST! Ik was eerst maar naar mijn ouders gegaan om daar en af te koelen zodat Sven er niks van hoefde te merken. Mijn moeder belde hem op waarom hij nou zo raar doet en dat het onzin is hoe hij het doet. Maar hij wou geen discussie met haar voeren. Nee want hij denkt vast dat ik achterlijk ben ofzo en tegen mjn moeder kan hij niet op (die hebben zelf ook een bedijf)pff ik ga me er ook verder niet druk om maken. Maar wou het even kwijt en ben nieuwschierig of er meer van zulkse bazen zijn. Ik ga gewoon solliciteren en vind wel wat anders! Ik zei tegen hem dat Sven voor mij toch belangrijker is dan he werk en lachte hem uit. (bij mijn ouders kwamen de tranen wel maar dat hoeft hij niet te weten!)
Is er geen instantie die je hierop af kan sturen? Want volgens mij mag hij je niet zomaar wegsturen om je dan maar geen vast contract aan te hoeven bieden. Ik zou je rechtsbijstand eens bellen. Niet eens omdat je er wil blijven werken (zou ik ook niet meer willen) maar wel om je baas eens op zn plaats te zetten. Want je zal vast niet de enige werknemer zijn die hij zo behandeld. Sterkte!
wat een klote baas zeg, maar ik weet dat je bij sommige bedrijven geen vaste dagen kan krijgen, is eigenlijk waar ik werk ook zo maar omdat ik er al heel lang werk en mijn werk echt goed doe wilden ze voor mij wel een uitzondering maken. Kun je niet bij je ouders werken dan?
Ik zou me direct ziekmelden, overspannen ofzo. en rechtsbijstand inschakelen. zeker dat gedeelte van voor 3 maanden weggaan stinkt aan alle kanten. Het is niet normaal zoals jouw baas met zijn personeel omgaat.
ja de vorige keer dat ik 3 maand weg moest (het was dat ik geen ander werk had gevonden hoor dat ik terug kwam) toen had een ander wel een vast contract gekregen en nu weer een collega wel wat de baas zijn moeder was overleden dus hij was er niet bij met zijn hoofd! En die andere collega had heel veel geld bij ons gestolen ik denk van ja hallo die krijgt wel een vast contract! Ik doe mijn werk we goed en de klanten mogen mij graag! Anders wou hij mij ook niet weer terug ja! Ik werk er straks dus eigenlijks al 6 jaar nou dan kun je toch ook een beetje rekening met mij houden?! Nee ik kan niet bij mijn ouders werken (garagebedrijf), maar ze hebben ook een taxobedrjf misschien moet ik mijn taxipas maar gaan halen,als ik geen ander werk vind. Ben niet zo goed in de weg vinden!haha
mag ik vragen bij welk bedrijf je werkt? bij mij op het werk doen ze ook al zo moeilijk over vaste dagen en rekening houden met moeders. maar, meld je maar gewoon ziek en schakel rechtsbijstand in. liefs doris
Ik zou ook wel eens werken bij welk bedrijf je werkt. Ik werk ook in een winkel en ik heb toen nog wel vaste dagen en uren gekregen, maar nu zijn ze daar vanaf gestapt, omdat het gewoon lastig is. Maar ik ben wel een avond gaan werken en om de week op zaterdag omdat ik vind dat het van 2 kanten moet komen. En de avond en zaterdag scheelt ook weer opvang. Maar om je 3 maanden eruit te laten gaan om je vervolgens weer een nieuw contract voor bepaalde tijd te geven mag dus echt niet. Ik zou toch ook eens de rechtsbijstand inschakelen als ik jou was. Succes ermee, groetjes Inge
Wat een vreslijke baas! Is er geen mogelijkheid om een andere baan te zoeken? Dit is echt niet normaal meer.
Dat van die drie maanden eruit en dan weer opnieuw aan de gang gaan met tijdelijke contracten is een beetje een n**i streek, niet netjes van je baas. Maar die vaste dagen werken kan ik me voorstellen dat dat echt wel een probleem op kan leveren hoor. Bij mij mogen ze allemaal een vaste dag opgeven en dat is het dan. Anders valt er geen planning te maken. In ieder geval heel veel succes.
Die drie maanden dat hoor ik vaker , is gewoon om onder een vast contract uit te komen .. en je mag als werkgever pas na drie maanden iemand weer terug aannemen . Wel een goede raad , neem niet zelf je ontslag maar zorg dat je ontslagen word .. blijf gewoon werken totdat je contract afloopt .. En die vaste uren , staat in je contract op welke dagen en welke uren hij je in mag plannen , en als er staat dat het flexibel is kan je er helemaal niets aan doen , dan mag hij je inplannen wanneer hij wil , en als je dat dan niet doet is dat werkweigering .. Succes , ik heb met net zo'n baas te maken .. en dezelfde situatie .. laat je niet gekmaken en doe gewoon wat je moet doen ..
Ging bijna denken dat je bij mijn oude werkgever in dienst was. Helaas kan het allemaal wat hij doet, dat het niet netjes is, dat is een ander verhaal. Ook bij ons in het bedrijf werden contracten niet verlengd als het tijd was voor een vast contract, 3 maanden laten kon je idd weer vrolijk terug komen als je wilde. Het geemmer over vaste uren heeft mij mijn baan gekost vorig jaar. Heb toen rechtsbijstand erop gehad, maar die konden bij mij weinig doen helaas. Hoop dat er voor jou ook snel een oplossing komt en laat je idd niet kennen! Succes meid
Maar eerst was he geen probleem he , hij is zo'n @#$ dat hij het een week van te voren even zegt, ja en dan moet ik maar even gauw oppas regelen zeker! JA DOE awww vreselijke vent! Ik zei oke dan zeg ik tegen Sven nou je redt je wel vandaag he en dan laat ik hem wel in bed liggen, moet ik dat zo doen dan?! Nou hij zei geen ja maar het liefst had hij dat denk ik wel gezegd!&&^%^$)((&$
Even offtopic: als je geen ander werk kan vinden zou ik er echt een serieus over na gaan denken gewoon toch je taxipas te gaan halen. Ik heb ook een bijbaantje als taxichauffeuse, en het is echt superleuk!! Zelf ben ik ook niet zo'n held in de weg vinden, maar in principe kom je overal met een TomTom, die kan je gewoon meenemen. En bij ons gebeurt het ook nog wel eens dat iemand de planning belt als ze 't echt niet kunnen vinden, die kunnen je er dan telefonisch naartoe loodsen zeg maar. Sowieso leer je als je eenmaal taxi rijdt echt overal supersnel de weg vinden! Succes ermee iig!
Jeetje wat vervelend... Je rechtsbijstand kan hier inderdaad waarschijnlijk weinig aan doen. Het enige dat je vergeet is dat je baas jou binnenkort moet ontslaan/contract niet verlengen en dan dan aan jou de keus is of je terug komt! dus dan hoef je ook echt die opleiding niet terug te betalen als je niet terug komt. je hebt dan nl niet zelf ontslag genomen. Of zoek een andere baan, laat direct tijdens de eerste gesprekken de dagen vastleggen en overleg of ze een eventuele studieschuld willen betalen. Zijn echt wel werkgevers die dat doen hoor! Succes!
Gadver wat een idioot zeg! Zo ga je toch niet met je personeel om! Pff, en zeker als je er al zo lang werkt, mag je toch wel verwachten dat ze een beetje met je meedenken als je een kleine hebt. Meid, ik hoop dat je een hele leuke nieuwe baan vindt, waar je met veel plezier je werk kan doen en ook gerespecteerd wordt! groetjes Setje