Veel zin in zout!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Troeleke, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    Je leest het al. Ik kan er niet vanaf blijven. Zo veel zin in zoute dingen heb ik nu. Echt tot trillen:$
    Ik weet dat het slecht is voor de nieren en de lever, ook kan het oedeem veroorzaken en hoge bloeddruk. Het is nu (oedeem en bldruk) nog geen probleem, maar goed, als ik niet mee stop kan het wel veel problemen geven.
    Herkend iemand dit "probleem". Klopt dit, dat zout niet echt veel kwaad kan in tweede trimester?

2. me83

me83 Niet meer actief

ik herken het zelf niet.. maar wilde wel even zeggen dat teveel zout natuurlijk nooit goed is.. ik zou gewoon koken met beetje zout zoals je normaal doet.. en als je echte zout trek hebt rijstewafeltjes eten met zeezout erop.. dat zou voldoende moeten zijn voor je lichaam en je kleine..

desnoods kan je wat info krijgen bij je vk over zoutgebruik tijdens de zwangerschap.. het kan zijn dat je het helemaal niet zo nodig hebt maar gewoon trek hebt omdat je zwanger bent.. hopelijk vind je iets anders ook erg lekker om van te snoepen;)

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik heb ook zo'n periode gehad en die is vanzelf weer over gegaan. Moest het dan ook echt nemen, anders werd ik niet lekker.
    Je kunt het eventueel ook overleggen met de VK.

Overigens gebruiken wij verder hier nooit extra zout bij het eten, behalve toen dus. :)

Deel Deze Pagina