Veel zitten en steeds harde buik op werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vinnies, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Hallo allemaal ik werk 26 uur verdeeld over 3 dagen van 8:00 tot 17:00 uur omdat ik de telefoon moet opnemen kan ik niet van me plek, ja even snel maar verder niet. Ik moet in de pc kijken om klanten te helpen maar ik heb nu sinds een week zowat de hele dag een harde buik. Ik zit niet lekker en me eten komt continu omhoog. Wie weet er een oefening om mijn buik zittend te ontspannen?
    Liefs Vinnies

2. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp zit je helemaal alleen?
    Hoe gaat dat dan met pauzes? Je hebt recht op pauze en daarbij moet je toch zeker wel even een half uurtje van je plek kunnen, zeker nu je zwanger bent. Even de benen strekken enzo.
    Kun je dit niet bij je baas aankaarten, dat je steeds zo'n harde buiken krijgt van dat vele zitten?
    En dan met je baas afspreken dat je elk uur even een rondje loopt, naar de wc en wat te drinken gaat halen ofzo.
    Een voetenbankje, heb je dat al onder je balie? Verder zou ik geen oefeningen weten, misschien je huisarts eens vragen om tips. Succes.

3. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Voetenbankje hielp mij veel en echt zorgen dat je regelmatig kan staan en een stukje kan lopen. Heel jammer voor je baas maar het is niet anders. Anders wellicht overwegen om de ziektewet in te gaan, want dit is niet goed.

Succes!

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Het beste is rust bij een harde buik. Maar wellicht dat je een warme kruik mee kunt nemen naar werk? Dat kan misschien helpen om de buik te ontspannen en je kan blijven zitten.

Maar je hebt recht op meer pauze als je zwanger bent en dat is niet voor niets. Je hebt die rust ook nodig! Constant een harde buik op werk geeft aan dat je teveel doet en een stap terug moet nemen. Overleg eventueel met je vk en daarna met je baas?

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

overleggen vk en ik denk dat ze je de ziektewet in stuurt dan gedeeltelijk of helemaalk geen idee maar harde buiken is een teken dat je rust moet nemen en dat teken geeft je buik niet voor niets. je bent nog geen 32 weken,je wilt niet dat de kleine zich te vroeg aandiend lijkt me.

6. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Bedankt voor de reacties. Ik ga een voetenbankje proberen. En extra pauze schiet er veel bij in omdat ik veel alleen zit en dan telefoon heb kan ik niet weglopen. Maar als het zo blijft dat hebben ze pech. Ik wil zeker niet al bevallen. Maandagochtend heb ik een afspraak bij de verloskundige dus zal het ook aan haar voorleggen.
    Daarna gelukkig een weekje vrij dus dat scheelt. En dan de week erna maar even aankijken. Nou nogmaals bedankt voor de reacties!

7. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Ook een optie (misschien) is zorgen dat het IT-mannetje een headset voor je regelt? Een collega van mij kreeg ook zo'n ding, dus die kon ook gewoon vaker pauzes nemen, bene strekken, even luchtje scheppen, maar toch op afstand de telefoon aannemen.

8. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    staan je bureau en stoel helemaal arbo-verantwoord (om het zo maar even te noemen) afgesteld???? Daar zijn duidelijke richtlijnen voor en het had bij mij merkbaar effect!

Deel Deze Pagina