Beste vk, Op 1 oktober is er tijdens een termijn echo (10wk+2) geconstateerd dat het vruchtje ergens tussen de 7 en 9 weken is overleden. Enige dagen later ben ik gecurreteerd. Nu ben ik opnieuw zwanger en natuurlijk superblij maar ook angstig. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik er niets van gemerkt dat het vruchtje was overleden. Tijdens mijn eerste zwangerschap (waaruit een gezonde zoon is geboren) had ik niet echt veel last van zwangerschapskwaaltjes waardoor ik niet door had dat de tweede zwangerschap mis is gegaan, ik had ook geen last van bloedingen of buikpijnen tijdens deze tweede zwangerschap. Nu ben ik bang dat mijn lichaam mij weer in de steek gaat laten en ik opnieuw niet merk dat het vruchtjes is overleden. Hoe vaak komt het eigenlijk voor dat je bijna niets merkt van het overlijden van het vruchtje en dat het overlijden niet gepaard gaat met bloedingen of buikpijnen en dergelijke. Is hier iets over te zeggen? Misschien een beetje vreemd om te zeggen, maar ik liever dat ik buikpijn/bloedingen krijg en zodoende weet dat er iets aan de hand is dan dat ik het idee heb nog zwanger te zijn terwijl het vruchtje al (meerdere weken) is overleden. alvast bedankt!
hoi ik snap je angst. Ik hoop van harte dat het deze keer wel goed gaat. Die kans is nog altijd het grootst hoor! De kans op een miskraam is wel 10% elke zwangerschap, de kans op een missed abortion is veel kleiner, veel vaker gaat het al helemaal in het begin mis ( je merkt niet eens dat je zwanger bent of bent slechts een paar dagen overtijd) of je hebt het klassieke beeld van een miskraam, met buikpijn en bloedverlies. Ik hoop dat je een echo krijgt in het begin, en dat je dan weer wat vertrouwen kunt opbouwen! Mirjam