zaadonderzoek/temperaturen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lucky, 27 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

te vroeg laten testen van zaad bj 6,5 maand.

1. ja

2. Nee

3. Nee, als je je daar beter bij voelt.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Wij hebben morgen een afspraak voor mijn man gemaakt. Hij wilde een onderzoek laten doen, maar de assistente zei dat we eerst op gesprek moeten komen. Komt dit vaker voor? Weet iemand hoe zo een onderzoek in zijn werk gaat? Hoe lang het duurt voordat je de uitslag hebt? Wij vragen ons af of we daar niet te vroeg mee zijn, we zijn nu ongeveer 6.5 maand bezig. Ik heb een onregelmatige cyclus en mijn dokter zei te gaan temperaturen om te bepalen of ik een eisprong heb. Wanneer is de beste tijd van de dag om je temperatuur te meten? Hij gaf aan tussen 7 en half 8 maar dat gaat niet, dan ben ik op mijn werk. Heeft iemand tips voor een ander tijdstip? Kan ik gewoon een oorthermometer gebruiken? Ik hoop dat iemand wat tips heeft. Groetjes brigitte.

2. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Hoi Lucky,
    Ik heb zelf nog nooit aan temeraturen gedaan, maar zoals ik overal lees moet je temperaturen gelijk nadat je wakker bent. Je mag ook niet opstaan, dus de meter naast je bed leggen is het beste. En dan bv elke dag om 7 uur sochtends tempen... Oorthermometer is ook goed volgens mij. Waarom doe je niet een ovulatietest?

3. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Daar ben ik helemaal niet bekend mee, hoe gaat dat dan in zijn werk?

4. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Hangt ook een beetje af welke je gebruikt, maar deze van de site is volgens horen en zeggen wel een goeie. Je mag dan 4 uur van te voren niet plassen en ook niet al te veel drinken. Zo rond 12 uur smiddags testen is dan het beste... is miss makkelijker voor jou dan temperaturen of niet?

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hai,

ik heb het deze maand met oorthermometer geprobeerd, maar hele rare schommelingen gehad (in een paar uur van 36 naar 37.4). Nu zeiden ze bij de apotheek en ook op een ander forum dat rectaal of vaginaal het meest betrouwbaar is. Ik hou mijn kaartje bij op FertilityFriend, waar je ook je vermoeidheid, stemming, slijm, cervixopening+positie en nog veel meer dingen kunt invullen. Is echt superhandig!Is wel in het engels...En hij rekent automatisch uit wanneer je eisprong is. je hoeft dus alleen voor het opstaan te tempen en alles in te vullen, that's it!

Hoop dat je hier wat aan hebt

Marieke

6. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Nee als jullie daar allebei aan toe zijn, dan gewoon doen (als de ha dit wil laten doen +als er geen indicatie is doen ze het meestal na een jaar). Meestal wil de man dit niet meteen doen, ligt gevoelig.....

7. Niet meer actief

Ten eerste geen oortermometer.
    Het beste is rectaal te tempen.
    Elke ochtend voor je opstaat.
    Ik temp bv elke ochtend om 7 uur. Dan gaat mijn wekker.
    Het is belangrijk dat voor je tempt niet eerst dingen gaat doen zoals plassen of tanden poetsen of iets dergelijks.
    Leg je termometer dus op je nachtkastjes zodat je er niet voor op hoeft te staan.

Op fertility friend kan je mooie grafiekjes maken. Het is een hele goede manier om je eisprong te spotten.

Wat de zaadcheck betreft. Het is nooit verkeerd om het te laten checken. Wij hebben morgen ook een afspraak bij de gyn. Daar zal ook zeker een zaadcheck bij zitten. Mijn man doet dat gewoon thuis. Omdat ie dat daar niet kan. En dan brengen we het bakje met kwakje gewoon mee. Moet wel binnen 1 uur en op lichaamstemperatuur worden gehouden. Ik denk dat de reden waarom ze eerst een afspraak met je willen is om te bepalen welke tests ze willen gaan doen op het zaad. (zijn er verschillende)

Succes ermee

8. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    gewoon beginnen met tempen op de eerste dag van je nieuwe cyclus elke dag rond hetzelfde tijdstip of dit nou 6.00 is of 8.00 maakt niet uit.. tenminste bij mij niet.. gewoon als je wakker word na je nachtelijke slaap.. elke keer op dezelfde plek/oor.. ik gebruik een oorthermo en nooit problemen mee gehad.. altijd een ei getraceerd ! :D en op fertilityfriend.com invullen

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Tempen op vaste tijden is niet nodig volgens mijn huisarts. Als je het maar doet gelijk na het wakker worden en zeker niet gaat lopen enzo.

10. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Lucky, ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe het is gegaan bij de huisarts.
    Mijn vriend zou nl. ook nu al (zitten in ronde 7) zijn zaad willen laten testen. Alleen weet ik dat de huisarts meestal na een jaar proberen onderzoeken wil laten doen. En dat we er ook vanuit moeten gaan dat het een jaar of langer kan duren. Maargoed, hij wil gewoon graag weten waar 'ie aan toe is. Terwijl ik meestal lees dat de meeste mannen er tegen op zien, zou het m'n vriend dus juist rust geven :(

Ben dus benieuwd hoe het geweest is vandaag!

11. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi mijn partner heeft ook slecht zaad.
    Vrijdag hebben we een afspraak met de arts voor verder onderzoek.
    Wat kan hij zoal verwachten behalve zaadonderzoek :(:
    Hij is nogal nerveus erover :)

Groetjes Marjo :)

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik vind toch dat meiden steeds eerder naar de dokter stappen.. 6,5 maand is gewoon normaal voor een kindje.. alles onder een jaar is prima.

Mocht je arts je doorsturen heb je geluk, maar de meeste houden gewoon een jaar aan, als er verder geen reden is om eerder te laten testen.

13. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    We zijn gisteren naar de dokter geweest en deze vond net als natasja dat het wel erg vroeg is voor het zaadonderzoek. Hij had er geen problemen mee om het te laten doen maar dat het toch wel erg ongebruikelijk is om dit al zo vroeg te doen. Een erg aardige man, we hebben samen met hem bestloten tot volgend jaar maart te wachten. Zijn we dan nog niet zwanger dan laten we de test doen. Ik hoop dat we dan al wel zwanger zijn natuurlijk. Nou, dat was mijn verhaal. Groetjes brigitte.

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Maar heeft de dokter je wel een beetje gerust weten te stellen?

Succes! hopen dat het gewoon helemaal niet nodig is!

groetjes

15. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ja, hij heeft ons wel gerust gesteld. Alleen heb ik nog niet het antwoord over mijn cyclus gekregen. ik vind het zo gek dat ik al 11 dagen last heb van bloed, niet echt veel maar toch. Vooral bij het afvegen, het wordt wel minder maar het idee. Nou, ik zal je er niet langer mee lastig vallen. Dank je wel voor je reactie, groetjes lucky.

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    lastig vallen? :rolleyes:
    je valt me niet lastig hoor!
    Ik vraag er toch zelf naar?

Heb je het voorgelegd aan de arts? je hebt dus eigenlijk al bloedverlies vanaf je menstruatie?

17. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik zelf noem het niet eens een menstruatie. De huisarts zei dat het wel voorkomt een lange menstruatie. De vorig maanden heb ik daar geen last van gehad. Hij was ook niet zo hevig maar wel korter. Ik vind het allemaal zo ingewikkeld. Misschien kan jij mij helpen?

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dus 11 dagen geleden werd je ongesteld. Dat was een paar dagen? en daarna is eigenlijk die beetjes bloed met afvegen niet meer weggegaan?

Ik vind het wel vreemd dat het zo lang doorloopt. Misschien nog even aankijken en dan toch weer langs de dokter.

19. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik had niet echt een tampon nodig. Het wordt wel minder maar ik begrijp ook niet dat je van een cyclus van 35 dagen naar een cyclus van 24 dagen gaat. Het is eigenlijk al die tijd niet echt veel geweest.

Deel Deze Pagina