droge hoofdhuid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joosje, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosje

Joosje Actief lid

18 okt 2012
    111
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo mede mama's!

Ons dochtertje heeft al sinds een maand of 4 een flink droge hoofdhuid. (10,5 maand oud). Soms is het even wat minder naar nu met het vele badderen en douchen (ze zweet snel en veel dus doen we haar nu meer douchen, haartjes alleen met water) en ze poedld veel in haar badje buiten. Het is geen berg maar ze heeft wel korstjes op haar hoofd, alleen bovenop. Wat doen jullie hiertegen of zouden jullie hier tegen doen?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik zou er persoonlijk niks aan doen zolang het geen problemen.geeft.
    Laat de huis het zelf maar oplossen denk ik altijd maar...

3. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje heeft flink last gehad van berg en nu nog steeds erg veel korstjes zo af en toe... Ik smeer zijn hoofd 2x per dag in met Neutral babyolie en kam alle losse huidstukjes uit. Hierdoor is zijn haar echter steeds vet, maar ja, het moet maar zo. Hij heeft ook last van eczeem dus huid blijft zijn gevoelige punt. Als je niet het idee hebt dat ze er veel last van heeft kan je het natuurlijk ook gewoon laten.

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook het probleem bij onze jongste.
    Zijn hoofd houdt ik vet met neutral babyolie als het heel erg is, omdat hij er ook jeuk van heeft.

Helaas is er verder niets aan te doen ben ik bang.

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ons meisje heeft ook een droog huidje, heeft ook veel last van een droge hoofdhuid gehad. Ook wij smeren met Neutral babyolie, dat is lekker vettend. Verder doen wij Balneum in het badje.

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik gebruik nu trouwens shampoo van weleda en dat lijkt ook wel wat beter te gaan, andere shampoos kreeg hij ook echt een heel rode hoofdhuid van na het haren wassen, met eleda een heel stuk minder.

7. Joosje

Joosje Actief lid

18 okt 2012
    111
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik had idd al eens babyolie op haar hoofdje gesmeerd maar dat gaat echt enorm stinken vind ik. Verder heb ik het tot nu toe gewoon gelaten. Hopen dat het snel beter wordt :).

Deel Deze Pagina