Koemelkallergie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door poisson1987, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Onze dochter is twee maanden. Gelijk een vrolijke lieve baby die weinig huilde en goed sliep. In kraamweek ook al weer boven geboortegewicht en nu op +2 lijn bij CB voor lengte en +2,5 voor gewicht. Dit alles op borstvoeding op verzoek. Zover zo goed.Maar afgelopen weken steeds meer overstrekken, huilen en spuitpoep met witte klontjes. Ook rode uitslag in haar gezichtje, wat erger wordt na drinken.Mijn zusje had/heeft koemelkallergie, mijn moeder herkende wat klachten.Dus sinds zaterdag eet ik koemelkvrij.... Na 2dgn veranderde ontlasting naar 'pompoenpurree-consistentie', geen krampjes/overstrekken meer (wel veel stinkwinden, waar ze geen last van lijkt te hebben). En geen uitslag meer in gezicht. Mijn blije, makkelijke Uk weer terug dus! :DMaar nu vraag ik me af: ligt het aan mijn dieet? Of zijn darmen gewoon rijper en trekt babyacné weg? Dat valt te testen door weer koemelk te eten/drinken, dat snap ik. Maar wil haar niet gelijk weer "ziek" maken.Zijn er mensen die dit herkennen? Of ook koemelkvrij eten ivm borstvoeding en allergie baby?

2. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    33 x bekeken, maar niemand ervaring?

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik wel.
    Waar ik tegen aan liep is dat de jongste niet veel huilde en goed groeid.maar wel exeem en moeite met de ontlasting.
    Hier dus een koemelkvrij dieet gaan volgen en dat doet wonderen. Ze is nog vrolijker geen exeem in haar gezichtje meer en veel makkelijkere ontlasting.
    Ik heb wel gekeken na een week of ze ergens weer op ging reageren als ik het at en helaas is dat nu naar bijna 8 maanden nog het geval.
    Het en wat je kunt doen om te kijken of het geen toeval was is helaas uitproberen.
    Maar gelukkig groeien de meeste kinderen er na een jaar a anderhalf er overheen.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Grote kans idd. Hier ook na 2 dagen een ander kind. Mochten de klachten terugkeren, moet je misschien je dieet uitbreiden.
    Hier kon ik bij 14 mnd zelf alles weer eten en oudste is er tussen 2 en 3 jaar langzaam overheen gegroeid.

5. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Dankjulliewel voor de reacties. Ik blijf iig tot nieuwe jaar koemelkvrij eten en drinken. Daarna ga ik het testen door het langzaam toe te voegen. Ben benieuwd.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier dezelfde ervaring, met 7 weken op dieet gegaan. Kind groeide nauwelijks meer, huilde heel veel en had nauwelijks ontlasting, alleen gifgroen snotterig spul.. :( Ze kan nog steeds niet tegen koemelk en soja.

Oudste huilde ook redelijk veel (wel veel minder dan de tweede) had ook exceem maar wist niks van dieten toen en niemand tipte me.. Achteraf denk ik ook KMA in lichtere vorm.

Deel Deze Pagina