Ik hou van lezen en wil dit virus graag op mijn meiden overbrengen. Regelmatig gaan we boekjes halen bij de bibliotheek, maar dat zijn vaak wat oudere boekjes. L. kiest ook vaak voor dezelfde titels. Ik zou graag wat meer variëren. Wat zijn bij jullie peuters of kleuters favoriete kinderboeken? -x- Mooiezomer
Deze kennen we al: Boeken van Woezel en Pip Dikke Dik Rupsje Nooitgenoeg Nijntje Welterusten Kleine Beer
Borre! Dat is hier echt de hit. Als je je aanmeldt op de Borre website krijg je elke maand 2 nieuwe boekjes . Dit loopt door van groep 0 tem groep 8 als je wil. Andere boekjes vind hij hier niet leuk tenzij informatief. Ik koop voor zoontje regelmatig de Quest junior en dan lees ik daar uit of boeken over het heelal vind hij heel erg leuk
Favorieten op dit moment zijn: - We hebben er een geitje bij - De grote boze bui - De mooiste vis van de zee - Wat zit er in je buik mama - Ssst, de tijger slaapt - Ik zou wel een kindje lusten Maar wij hebben vreselijk veel kinderboeken, ze mag elke dag zelf kiezen. We lezen elke dag voor het slapen gaan en vaak overdag ook nog.
Bobbi blijft hier echt favoriet. We lezen er elke avond 1 voor voor onze 3 jarige. Sinds kort heeft hij ook Jip en Janneke ontdekt (maargoed, die is natuurlijk niet echt modern en van deze tijd te noemen ).
Boer Boris is hier wel 1 van de favorieten. Ook boeken van kikker en het boek over de mol die wil weten wie er op zij kop heeft gepoept vind ze erg leuk.
Wat veel reacties al! Er zitten zeker een nieuwe titels voor me bij. Ik zal van de week eens gaan kijken in de bibliotheek welke ze hebben. Meer suggesties zijn altijd welkom hoor! -x- Mooiezomer
Hier is op het moment er zit een beer op mijn stoel de favoriet. Ook ik zou wel een kindje lusten die ik hierboven al las vindt dochter erg leuk.
De gruffelo!! Verder kikker, alles van gonnie en vriendjes, vos en haas, jip en janneke, kikker en pad. Onze uk is net 4 en we lezen sinds kort ook langere verhalen die in meerdere dagen gelezen worden. Wij zijn ook vrieg begonnen met voorlezen, hij heeft een grote woordenschat en wil ook elke dag voorgeschreven worden. Sinds kort is hij ook bezig met lezen.
Beide dames zijn hier momenteel helemaal weg van Tip de Muis. Die boeken zijn te koop bij de action voor 2,79 volgens mij.
We hebben 'De mooiste vis van de zee' en een Borre boekje kunnen lenen. Denk dat we vanavond beginnen met de eerste. -x- Mooiezomer
Hier waren de boeken van Kaatje (van Liesbet Slegers) op die leeftijd favoriet. En de jongste leest ze nog wel eens, maar nu dan zelf. Pluk van de Petteflet vonden ze ook allebei leuk. En standaard dingen als Dikkie Dik en Dribbel. En alle boeken van Marianne Busser en Ron Schröder (‘Het grote telboek’ is echt kapot gelezen). Ook die laatste boeken leest de jongste nog wel eens, maar dan zelf.
Dikkie dik zo maar vergeten in mijn lijstje.pppfff wat hebben we die veel gelezen en lezen we nu nog steeds. Pluk van de Petteflet gaan we binnenkort aan beginnen.ben benieuwd wat hij daar van gaat vinden