Mijn dochter zegt daudel in plaats van navel Gelukkig makkelijk te achterhalen wat ze bedoelt omdat ze 'm aan kan wijzen.
Oudste dochter zei altijd sragloom ipv slagroom. Geen idee hoe ze dat voor elkaar kreeg, want is veel moeilijker zo. Na veel oefenen zei ze het wel goed. En allebei mijn dochters wassen zich met een handwasje ipv washandje. Ook een moeilijke was vagina, dat werd een cavia
Hier wordt limonade iets in de trand van mimolade en paprika wordt praprika. Ik kan er nu niet meer bedenken, maar er zijn er veel.
Wat grappig. Mijn dochter noemt het ook een handwasje. En papa heeft loophardkleren en ze wil ook heel graag 'plassen in de stampen'
Bumba? Lastig he als ze het maar blijven herhalen en wij het niet snappen Wij hadden dat met C. Kijk mama Teetee! Huh wat? Teeeeteeeee! Ja is goed schat... Echt na bijna een half jaar snapte we pas dat ze de kerk bedoelde.. Het lijkt er niet eens op
Soms erg frustrerend als je niet weet wat ze bedoelen. Jongste kan dan ook echt boos worden en vooral niet herhalen wat ze zei. Inmiddels zegt ze dan, heb ik al zegt. Oh en alle verkleinwoorden eindigen op ie. Poppie, hontie, doekie, beesie , etc. Krijg het haar ook niet aangeleerd dat het tje, pje etc is.
Ik vind het eigenlijk ook steeds moeilijker in plaats van makkelijker worden, omdat haar woordenschat zich nu snel uitbreidt maar ze van alle woorden meestal alleen de laatste drie klanken uitspreekt. Beginklanken van woorden komen echt maar sporadisch voor, alleen bij woorden die ze al heel lang kent. Maar haar laatst geleerde woorden zijn pindakaas, cottage cheese en vast, en dat klinkt dan als 'aas', 'isj' en 'ijs'