avondmaaltijd en slapen wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door silvana81, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Voorheen toen ik nog niet werkte (ziektewet) sliep mijn dochter van 16:00 - 17:00 uur en kreeg dan haar warme maaltijd en ging rond 18.00 a 19:00 uur weer slapen.

Onze dochter gaat sinds Januari 2 dagen in de week naar het KDV om 17.15 uur wordt ze opgehaald door ons (zodra ik weer volledig werk wordt ze opgehaald door mijn man, ik ben dan namelijk pas rond 18.15 uur thuis)
    Haar slaapje van voorheen 16:00 - 17:00 doet ze daar niet dus ze is hartstikke moe als ze thuis is en wil dan gaan slapen. We hebben geprobeerd haar toch haar eten te geven en dit ging er met veel moeite en gehuil iets in.
    Toen dachten we we brengen haar eerst naar bed voor een uurtje en geven dan haar eten.....maar ze wordt niet wakker na een uurtje maar slaapt gelijk door tot 22.00 uur.
    Wakker maken na een uurtje is een ramp, vreselijk huilen en wil dan ook echt niet eten van moeheid.

Hebben jullie tips?
    hoe laat geven jullie je kindje zijn/haar avondmaaltijd?

we willen wel dat ze s´avonds haar groente naar binnen krijgt
    maar als ze zo moe is dan lukt het echt niet en geven we maar een fles.
    Morgen ben ik vrij....kijken hoe de dag dan loopt misschien dat ik haar weer richting een slaapje van 15 uur kan sturen zodat ze rond etenstijd wakker is maarja de dagen dat ze naar het KDV gaat blijven dan een probleem.

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Waarom kan ze niet van 16:00 tot 17:00 slapen als jullie haar pas om 17:15 ophalen. snap dat niet, ze kunnen toch gewoon haar ritme volgen?

Hier ook nog een laat slaapje van 17:00 tot 18:00 (ze gaat om 20:00) naar bed en zonder dat slaapje trekt ze het hier ook niet. Kan me als enige oplossing bedenken dat ze haar dan rond 16:45 op het KDV haar warme hap geven en dat jullie haar tjuis dan als ze echt heel moe is voor de nacht naar bed brengen.

3. fafje

fafje Niet meer actief

anders zou je mss die 2 dgn groente mee kunnen geven, dat smiddags/ander tijdstip te laten eten?
    en gewoon een lekkere fles melk(pap oid) bij thusikomst...

als het alleen maar om die 2 dgn gaat is dat voor haar mss toch prettiger zo'n ritme

Deel Deze Pagina