Nu durf ik het bijna niet hardop te zeggen maar ik ben zo verschrikkelijk verliefd op deze hele gekke naam geworden: Mango. Nooit als eerste naam, maar als tweede naam; Alexander Mango. (en dan op z'n Engels uitgesproken liefst) Ik vind het een prachtig woord, zowel in klank als hoe het eruit ziet. Maar deze naam staat dus eigenlijk alleen op de lijst zodat ik af en toe kan verzuchten hoe jammer het is dat-ie niet bruikbaar is. Nu vroeg ik me af of er meer 'gekken' zijn die dit stiekem toch ook wel mooi vinden. Hahaha! (ik ben trouwens ook een van die gekken die Apple stiekem wel een hele coole naam vond, mits zo'n kindje een andere en normalere naam heeft om op terug te vallen)
Ach je mag het best mooi vinden, maar weet niet of je kind het je in dank afneemt als je hem zo noemt
Het klinkt wel leuk, maar ik zou absoluut niet mijn kind echt zo noemen. Misschien hem als koosnaampje mangootje noemen, maar niet als echte naam.
Als je in de USA zou wonen, zou ik zeggen : doen! Maar in Nederland zijn we meer van "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg." Ik kan wel begrijpen, dat je de klank en de lettercombinatie mooi vindt. Maar als naam gevenzoumik hem niet, ook niet als tweede naam.v
Haha, zolang je idd zelf maar beseft dat je die nooooit aan een kindje moet geven lekker genieten van je guilty pleasure. Misschien een keertje een kat zo noemen of zo, heb je m toch lekker gebruikt .
Doen! Misschien wel Mengo van maken dan, maar zelfs Mango zou ik niet zo gek vinden eerlijk gezegd... Waarom kwam een naam voor een bloem wel, voor een vogel, een afgebroken stukje hout (splinter) maar dat niet? Mango (op zn engels) heeft naar mijn idee best een 'naamklank', anders dan banaan of aardbei. En als tweede naam helemaal 😉 Maar ja, misschien ben ik wel net zo knettergek als jij 😉
Je kunt Mango als koosnaampje gebruiken of iets? Officieel heet hij dan Willem Gijsbert (of zo), maar thuis noemen jullie 'm lekker mango. Als officiële naam zou ik het niet doen.
Ook al doet mijn "naam" anders vermoeden hihi, Ik zou het niet doen. Dan zou ik er Django, Rango Of Mengo van maken. Maarja, wat iemand ander ook zegt, Bloem,Merel,Splinter,Beer,Heaven etc, wel kunnen, waarom deze dan niet?
Ik vind Mango best lekker klinken. Maar in Nederland zou ik het niet zo snel als officiele naam geven. Als roepnaam, waarom niet?
Vind het wel leuk en ook wel lef hebben daar hou ik van haha Onze kindjes hebben ook bijzondere namen in ongeveer dezelfde trant.
Laat Mango nou echt een bestaande naam zijn. Het is een Spaanse vorm van Manuel, volgens Babynamespedia.com Mango - Meaning of Mango, What does Mango mean? Nu ik weet, dat het niet alleen een vrucht is, maar ook echt een naam met een betekenis en historie (Emanuel is een Bijbelse naam), vind ik het toch wel kunnen.