Hallo allemaal, Ik ben 15 mei 2010 bevallen van mijn dochter Sophie*, ik was pas 22 weken zwanger, door een infectie braken mijn vliezen en was er geen stoppen meer aan. Sophie* heeft nog 1x uitgeademd nadat zij geboren was en dat was het ................ Volgens de gyn zou ik binnen 4-6 weken na de bevalling weer ongesteld moeten worden, maar dat ben ik nu nog niet, morgen is het 9 weken geleden. Wel heb ik de laatste 2 weken allerlei zwangerschapssymptonen maar uit een bloedtest is gebleken dat ik niet zwanger ben, hcg staat op 2. De gyn en huisarts stellen voor dat ik weer met de pil begin zodat ik na de eerste strip weer ongesteld wordt. Zelf weet ik niet of dat verstandig is?? HCG staat op 2, misschien ben ik toch wel heel pril zwanger? denk ik dan zelf ........... Wat denken jullie, zouden jullie weer de pil gaan slikken? Wel willen we snel weer zwanger proberen te raken. groetjes, Wendy
Hey Wendy, wat een nare ervaring ik denk dat de ongesteldheid ook daarom zolang op zich laat wachten. Probeer lekker te relaxen en jezelf in de watten te leggen. Bij mij is het heel erg stresgebonden als ik niet ongi word, ook door slecht eten. Als je graag weer zwanger wilt worden zou ik de pil afraden. Bij mij is mijn cyclus heel raar geworden na de pil voor ik eraan begon was ik netjes elke maand ongi. Ik blijf het chemische bende vinden. Sterkte met het verwerken van je verlies. Veel liefs
He Chai, Dank voor je reactie, we zitten vlak bij elkaar, jij in scheveningen ik op de Van Alkemadelaan Ja de pil is ook niet iets dat ik zelf wil, maar als ik daardoor mijn cyclus weer op gang breng en daardoor dus ook weer zwanger kan raken is dat natuurlijk wat ik wil. Na de geboorte van mijn zoon in 2003 ben ik 9 maanden niet ongesteld geweest, ik wil nu echt niet zolang wachten
Jeetje meid, wat een groot verlies! Ikzelf zou denk ik niet aan de pil beginnen. Het is toch rotzooi (ik heb 'm 18 jaar gelsikt). Als je zo twijfelt of je zwanger bent gewoon vragen of ze volgende keer nog een keer bloed wllen prikken, wellicht is je HcG gestegen en weet je dus dat je zwanger bent. Er zijn trouwens ook medicijnen om een ongi op te wekken, ik weet niet welke maar er zijn vast dames die dat wel weten. In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen en hoop ik stiekem gewoon dat je alweer zwanger bent. Een dikke knuffel van Knuffel
Een hcg van beneden de 6 wordt aangehouden als niet zwanger... 2 zou dan ook niet op een zwangerschap kunnen duiden. Als je na je bevalling ook 9 maanden moest wachten op je menstruatie zou je misschien best een keer een maand de pil kunnen slikken. Als het kwaad kon hadden ze je het vast niet aangeraden! Als je cyclus daardoor op gang komt is dat toch juist mooi meegenomen. Succes!
Ik zou persoonlijk even wachten. Je lichaam is aan het herstellen van een zwangerschap. Het lijkt mij dat het ook bij jou gewoon opgaat dat je 9 maand bezig bent met ontzwangeren. Geef jezelf en je lichaam de tijd om bij te komen.. dit is niet niks. Heel veel sterkte toegewenst *Liefs*
Wat verdrietig zeg... Bij IVF behandelingen word er ook vaak de pil voorgeschreven. Het klinkt erg onwaarschijnlijk, maar toch is het zo. Je kunt eigenlijk uit 3 opties kiezen: 1. Wachten 2. De pil 3. Primolut 1. Wachten = irritant 2. De pil: je kunt een hele maand slikken, maar je mag ook 10 dagen de pil slikken en dan stoppen en afwachten of je ongi komt. 3. Een kuurtje Primolut vragen. Sommige artsen schrijven 10 dagen lang 1 keer daags 1 tablet voor, maar je kunt ook 3 keer daags 1 tablet nemen en ik persoonlijk krijg daar altijd wel een ongi van. Mijn IVF-arts heeft laatst gezegd dat van Primolut niet iedereen een bloeding krijgt en van de pil iedereen meestal wel. Dus de kans op een bloeding is groter bij de pil. Het is dus niet zo heel gek om een maandje (of 14 dagen oid) aan de pil te gaan, maar het hoeft dus niet, je kunt ook wachten of aan de Primolut gaan, als de pil je erg tegen staat Succes meid!!
Ohja, of een HCG van 2 op een zwangerschap kan duiden? Je HCG begint bij een zwangerschap ooit met 1, en wordt ooit 2, 4, 8, 16, 32 etc. Het is denk ik verstandig dat je HCG nog een keer geprikt gaat worden voordat je zou starten met een kuurtje.