veertig plus of min

Discussion in 'Zwanger worden' started by gemma, Aug 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    zal ik maar dan een start maken van de up-dates :)
    helaas deze ronde weer geen hoofdprijs.
    had stiekem wel gehoopt dat het wel heel bijzonder leuk zou zijn als t gelukt was.......als verjaardagskadootje...
    ben vandaag nl jarig en t zou mijn mogelijke 1e ongi dag worden, maar werd het de 17e al :cry:

begin dit jaar zei ik tegen mijn zus dat we ons gezin willen gaan uitbreiden (hebben al 3 grote jongens 13,14,17)
    en zei voor de gein........zou leuk zijn als jij ook......... :)
    (zij wilde een aantal jaar geleden een 5e kindje maar haar man niet)
    maar nee, geen denken aan, ze vond t wel prima zo met haar gezinnetje.(4,6,7,8 jaar)
    stond ze hier een paar dagen geleden voor de deur.......
    is dus ongepland zwanger geworden.
    haar persona gaf aan dat dr eitje eraan kwam en de dagen dat ze niet mocht vrijen, ze vond het wel vreemd dat het een andere dag is als anders (gebruikt persona 2 of 3 jaar als conceptie nu, daarvoor om zwanger te worden)
    maar dacht..zal wel goed zijn, persona werkt al jaren goed, die zal t wel weten.
    op de dag dat normaal gesproken haar eitje komt voelt ze het gebeuren
    (voelt ze vaker) en denkt en zegt tegen haar man...........nee he, volgens mij voel ik mijn eitje.
    nu duimpt ze nog harder voor ons, zou wel leuk zijn, samen zwanger.
    natuurlijk heb ik haar gefeliciteerd, maar k zei ook........ik wil ook. tis niet eerlijk, jij wilt niet en wordt het, wij proberen al 6 maanden tevergeefs :cry:

ben de 17e met mn temp. kaartjes naar de dokter gegaan, ziet er ook allemaal goed uit, hij verteld wat de ideale klus momenten zijn.
    ik zeg, dan doen we t dus al maanden goed zonder resultaat.
    ik ben over clomid begonnen en met enige moeite heb ik hem kunnen overtuigen en kan morgen de benodigde papieren op gaan halen :D

ps......
    ik hem mijn zus gevraagd om op zo'n persona staafje te plassen, het schijnt zo te zijn dat je dan ook kunt zien of je zwanger bent las ik diverse keren op internet.
    en ik heb het bewijs nu. is ZEER duidelijk te zien. ik heb dat streepje nog nooit zo superblauw gezien als bij haar.
    zal er vanmiddag een apart topic met foto van maken.
    is wel makkelijk voor alle toekomstige dames die daar informatie over zoeken, staat het tenminste niet ergens tussen de vele reacties.

2. winnie89

winnie89 Actief lid

May 19, 2006
    107
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ik had een vraagje zit nu in ronde 6, en vorige wk uitslag gehad vd GYn. over mijn uitstrijkje. (ivm jan 2005) was toen papje 4a ontdekt toen is een stukje weggehaald en nu zou mijn laatste controle (vd 3x) zijn voor ik over 3jr weer terug mocht komen, maar helaas deze was weer 2a andere 2x waren gewoon 1 dus nu weer iets omhoog.
    Nu vroeg ik haar ook wanneer ik me mocht laten testen volgens mij was het als je boven de 35 zat dat je dat mocht doen na 6mnd. Maar zei vertelde kom over een jr maar terug dan kijken we verder.
    Maar dat klopt toch niet, wil ik ook niet ben inmiddels 37. Wie kan mij helpen wat ik moet doen.

gr winnie89

3. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi crisje,
    allereerst balen dat de :evil: weer zijn aangekomen. Dus op naar de volgende ronde.Daar doe je helemaal niks aan. :(
    ik vind dit wel grappig, we zijn allebei even "oud"/"jong" en hebben allebei een zoon van 17.( ik uit een eerdere relatie)
    Jou zus is zwanger, ik was 9 dagen later uitgerekend dan mijn beste vriendin( zij is nu zwanger van haar 4e), helaas kreeg ik mijn 3e mk :cry: Maar ik moet eerlijk zeggen,ik vind het erg moeilijk om haar te zien. Ik blijf denken, anders had ik ook, anders had ik dit. Erg frustrerend allemaal. :cry:
    Maar meis, ik weet zeker, ook voor ons gaat de wens ooit uitkomen. Wij moeten alleen wat langer wachten,en wachten en wachten, zucht.Probeer positief te blijven, probeer ik ook :oops:
    Liefs, mussie

4. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan je niet helpen maar ik kan je wel zeggen: als je het prettiger vind om je eerder te laten testen, wat ik helemaal kan begrijpen,maak een afspraak voor over een half jaar.Het is toch om jou gerust te stellen, daar moeten ze toch mee akkoord gaan? Anders contact opnemen met een ander ziekenhuis. Ik wens je heel veel sterkte.
    Liefs, mussie

5. winnie89

winnie89 Actief lid

May 19, 2006
    107
    0
    0
    hoi mussie,

Ik bedoel dat je normaal na 6mnd mag testen, als ik nu een afspraak zou maken voor over 6mnd dan kom ik ook op een jr uit dat bedoelde zei ook, maar ik dacht dat de streeftijd was voor mensen onder de 35 toch? boven de 35 mag je volgens mij na 6mnd
    Probeer het inderdaad volgende mnd eens met mijn Ha te overleggen.

Die Gyn was gewoon shagrijnig denk ik, ze zei ik vertel altijd dat de mensen voor hun 30ste over kinderen moeten nadenken en dat viel bij mij ook niet goed, je hebt het niet altijd in de hand.

gr winnie89

6. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland

7. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @winnie89, volgens mij klopt die 6 mnd wat je noemt vanaf 35.
    Bij mij was de eerste zwangerschap met 35, van tevoren bij HA geweest en die zei als binnen 6 mnd niet lukt gezien je leeftijd dan gelijk door naar gyn voor onderzoeken. Afspraak bij gyn was gemaakt maar ging niet door omdat ik naar 2.5 maand gelukkig zwanger was :D

Wat een misselijk antwoord van die gyn, zou gelijk al voor een andere kiezen, ongevoelig mens zonder inlevingsvermogen. Is zeker zo een die denkt alles te kunnen plannen in het leven, heeft ze weinig meegemaakt denk ik dan :rolleyes:
    Dus als ik jou schoenen stond eerst naar HA en mijn verhaal doen over de reactie van de gyn en dan gelijk een andere zoeken waarbij het wel klikt. Dat zou mijn advies zijn, hopelijk heb je er wat aan

liefs

8. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @crisje,

welkom en wat ontzettend jammer dat je nog niet zwanger bent?
    Ik kan ook niet meer zeggen dan afwachten en heel hard duimen dat in de volgende ronde lukt ;) en toch samen zwanger zult zijn

Laat ff weten als je een topic over de persona begint, wil ik me toch in gaan verdiepen omdat ik na een eventuele zwangerschap niet aan de pil mag (hoge bloeddruk) en absoluut geen mirena spiraal meer wil (geen libido en depri)
    Blijft er niet zo veel meer over :rolleyes:

Fijn dat je doorgezet hebt en clomid hebt voorgeschreven gekregen...weet hier helemaal niets van af :oops: Lees er wel eens wat over bij het forum. Maar was en hopelijk is bij mij niet nodig omdat ik beide keren snel zwanger was alleen de laatste eindigde in een mk.... :(

Maar ik doe weer mee ;)
    1e ronde is gestart en gaan er weer voor :D

liefs

9. gemma

gemma Actief lid

Jun 2, 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    hoi allemaal ik moest afgelopen vrijdag s´morgens bloed prikken en die zelfde middag langs komen voor een echo dit was mijn 9de cyclusdag verwachte er niet veel van leek mij nog veel te vroeg en tot mijn verassing had ik een eitje van 2.2mm de gynacoloog gaf als advies dan ook mee maak het gezellig en wie weet blijf je de iui volgende maand bespaart,thui gekomen hebben we het inderdaad gezellig gemaakt sávonds maar gisteren viel meneer in slaap als een blok grrrrr en vanavond heeft hij late dienst en ik moet morgenvroeg op tijd op voor de kids dus vanavond wordt dus ook weer niks moest even mijn ei kwijt letterlijk en figuurlijk :x

groetjes gemma

10. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    We hopen natuurlijk dat de "gezelligheid" die je wel hebt gehad, genoeg is geweest voor een gezond wondertje ;)
    Nu is het weer afwachten. Ik zal voor je duimen ;)
    Liefs, mussie

11. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Gemma,

ben ook voor je aan het duimen dat misschien toch zo lukt ;) met een avondje gezelligheidhet
    Mannen :rolleyes: need I say more?
    We zitten qua cyclus ongeveer gelijk, vrijdag ook nog een echo gehad en er zat ook al een eitje te loeren, wie weet ;)
    Maar die van mij moet vanavond wel aan de klus :) wat er zijn ei symptomen

liefs

12. gemma

gemma Actief lid

Jun 2, 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    hoi mussie en diana
    lief van jullie,was even opbeurend,zit hier dus echt te balen had het liefst dit weekend konijn gespeeld,maar ja die ene keer dat ene zaadje kan genoeg zijn het is alleen gevoelsmatig :rolleyes:
    succes ook jij diana met je eitje zet hem op ;)

groetjes gemma

13. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    2 diana
    helaas nog geen tijd gehad om dat topic te beginnen, maar ik laat het je weten als het er staat

en wat anticonceptie betreft, heb je ook aan implanon gedacht?
    ik heb er zelf geen ervaring mee dus daar kan ik je niks over vertellen, maar is in ieder geval ook nog een optie
    hier de site ervan http://www.implanon.nl/consument/

14. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @crisje,

heb even snel de bijsluiter doorgelezen. Maar in principe kom ik weer op dezelfde evt bijwerkingen uit als het spiraaltje nl, verminderde zin in sex, wisselende stemmingen en bij hoge bloeddruk extra onder controle???
    dus mmmm :rolleyes:
    Word een hele moeilijke, aangezien ik ook een knobbeltje in de borst had, gelukkig een vet knobbeltje, maar de arts die me onderzocht zei dat dit door de hormonen van de mirena kwam.. en klopt elke maand voor ongi voelde ik het knobbeltje beter .....

Verder heb ik best goede ervaringen zonder iets te gebruiken. Heb nl 12 jaar voordat ik zwanger werd van Nino niks gebruikt, hubbie lette altijd heel erg goed op zeg maar :oops:

Hoe is het verder dames???
    Heb waarschijnlijk mijn eitje gehad en goed geklust ;) . Klinkt heel ervaren maar ben ik niet :oops: .
    Toevallig getempt deze maand omdat temp hoog was van waarschijnlijk nog ontzwangeren.....
    heb voor mijn gevoel wel een vroeg eitje gehad en gevoeld en ook volgens temp kaartje, maar ja is afwachten of het alles weer een beetje normaal doet na mk :rolleyes:

liefs

15. gemma

gemma Actief lid

Jun 2, 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    hoi allemaal ik moet maandag progesteron prikken en dan vrijdag naar de gynacoloog krijg dan te horen hoe het verder gaat zien we meteen of we goed geklusd hebben

groetjes gemma

16. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Ik word over anderhalve maand 38 en wij gaan voor het 1e gezamenlijke ukkie.

Ben sinds 3 maanden aan het tempen. Benieuwd of het lukt.

Oh ja.... overigens nog hartelijk welkom op het forum.

17. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @Ingiemoppie, welkom, veel succes.
    1e gezamelijke, dus ik neem aan dat je al kinderen hebt?

@Gemma,
    wat spannend,zal duimen voor je ;)
    laat ons maandag snel wat weten, hopelijk met goed nieuws :)

ik zit momenteel in een dip, oude en nieuwe angstgevoelens die me plotseling overvallen, getsie is gewoon een rot gevoel :(
    (zie mijn topic neem ik te veel risico?????)
    Ik kom der wel weer uit, ben wel een en ander gewent, maar het voelt gewoon sh#t :(

liefs

18. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi dames,

hoe is het, heb nog geen nieuwtjes gelezen. Hebt dit onderwerp maar weer eens na voren gehaald ;)

Hier is het een beetje spannend, heb veel last van misselijkheid al dagen en ben erg moe maar (.)(.) doen niet mee, dus het zal wel niet :(

Ik heb deze maand mijn temp bijgehouden bij FF, een nieuwe wereld voor mij :oops: . Ik had dit voornamelijk gedaan omdat ik een vrije hoge temp had na de mk, bleek waarschijnlijk ontzwangeren :rolleyes:
    En wat blijkt heb mijn eitje al op dag 11 gehad :confused: , dus best vroeg pfffff had gelukkig goed geklust, kijken of er een lucky shot tussen zit ;)
    Tevens klopt dan mijn bannner niet, heb dan vandaag mijn NOD als ik zo vroeg een ei heb gehad toch :(: .
    Voor de zekerheid heb ik gisteren toch maar testjes in huis gehaald. Heb me vanmorgen maar net kunnen bedwingen :oops:
    Nog geen :evil: :evil: te bekennen
    We wachten af pfffff :rolleyes:

liefs

19. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Diana, wat spannend zeg!!! Ik hou je in de gaten... ;)

20. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Echt spannend meis!!! Ik ga super hard voor je duimen ;)

Liefs, mussie

Share This Page