Goh, de mensen die ik ken hebben véél langer dan 1965 geen vlees gegeten op vrijdag Ik denk niet dat zij op de hoogte zijn van het formele afschaffen. Ga ik binnenkort eens navragen
Ik denk wel dat ze weten dat het is afgeschaft, maar dat de gewoonte erin is gebleven. Mijn beiden ouders zijn NH van huis uit, dus hebben helemaal niks met vasten op vrijdag eigenlijk. Bij mijn vader thuis weet ik niet of het gedaan werd, maar bij mijn moeder thuis aten mijn opa en oma ook altijd op vrijdag vis, en bij ons thuis dus ook. Niet uit religie zozeer, maar meer uit gewoonte denk ik. En ik ben geen viseter, dus toen ik uit huis ging heb ik het afgeschaft
Vrijdag visdag is een redelijk bekend fenomeen dacht ik. Net als maandag wasdag en woensdag gehaktdag. Oude concepten maar sommige mensen houden zich er nog steeds aan.
En wat hebben jullie vandaag gegeten op deze vastendag? Hier pasta met tomatensaus en groenten. Dochter mocht vandaag voor het eerst een askruisje halen en besloot terplekke om 40 dagen te vasten (geen snoep, koek en chips) Na een uur heeft ze zich maar bedacht toen haar broertje een snoepje wilde....