Vega-bbq opties?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nedital, 9 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nedital

    Nedital Lid

    13 dec 2019
    50
    161
    33
    Vrouw
    Hoi!
    Wij willen een deze dagen gaan bbq’en met 2 vrienden van ons (netjes volgens de regels uiteraard ;p ). Nu willen we graag een keer een vega bbq doen. We eten allemaal regelmatig vegetarisch, maar wat van dat vegetarische ‘vlees’ kan op de bbq? Zijn er bepaalde merken/ soorten burgers (of worstjes of wat dan ook) die er op kunnen? Of is vega ‘vlees’ gewoon niet geschikt voor de bbq?

    Er moet vast iemand zijn die wel eens iets vegetarisch op de bbq heeft gelegd :D
     
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Check het Vega schap even, ze hebben nu van diverse merken Vega hotdogs of 'no meat burgers' etc. Ik ben zelf wel fan van vegetarische slager. Maar als ik vegetarisch ga bbqen eet ik liever een maiskolf, gegrilde groente en gevulde portobellos, dan een stapel vegaburgers.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  3. 1548

    1548 Niet meer actief

    Ik maak zelf spiesjes met vega balletjes, paprika, ui, ananas.. Vega hamburgers zijn lekker.

    Ik denk dat je nu bij de ah ook wel in het vega schap bbq bakjes vindt.
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    gepaneerde dingen gaan niet zo goed, maar er is veel verschillend aanbod hoor, gewoon bij de supermarket kijken wat je lekker lijkt, je kunt het altijd proberen.

    wat wij verder erg lekker vinden is paprika's (helemaal zwart grillen en dan het vel eraf peuteren), tomaten en avocado grillen en dan met feta en olijfolie en lekkere salade maken.
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nog nooit vegaburgers op de barbecue gelegd, maar kan vast wel. Ik eet wel een beetje vlees, maar verder leg ik erop: courgette (in plakken), paprika (schil zwart laten worden en dan in plastic of aluminiumfolie verpakken zodat de schil er daarna makkelijk af kan), gepofte aardappel, eventueel gevulde champignons, stokbrood (en dan met olijfolie en zout, of zelfgemaakte knoflooksaus).
     
  6. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.919
    3.968
    113
    Vrouw
    Bij ons zijn favoriet:

    - gevulde portobelo (roomkaas, tomaat en paprika)
    - gepofte zoete aardappel (eventueel vullen met mix van bonen, maïs, zongedroogde tomaatjes, avocad , beetje limoen en een uitje... Tevens een prima Mexicaanse salade) met zure room
    - maïs
    - Spiesjes met falafelballetjes, courgette, paprika en ui
    - Spiesjes van champignons ingesmeerd met balsamico en knoflook
    - gevulde puntpaprika met geitenkaas /feta, walnoot en honing
    - Spiesjes met gemarineerde tofu en cherry tomaatjes
    - Aubergine om een stukje halloumi, prikkertje er door een grillen (eventueel met wat een beetje tomatensaus)
    - ananas

    Soms gooien we er nog van die vega burgers op voor een broodje hamburger, al vind ik het dan lekkerder om een broodje te maken van een portobello gevuld met geitenkaas. Die kleine balletjes uit de supermarkt doen het goed op spiesjes.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  7. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    De vegetarische braadworsten van AH en de Lidl smaken prima op de bbq. Burgers worden vaak erg droog en gepaneerde dingen hebben echt boter of olie nodig.
    Hier ook veel groenten op de bbq en dus braadworsten.
     
  8. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Spiesjes met vegaballetjes en paprikastukjes en uienstukjes.
    Worstjes. Van de vegetarische slager gaan ook goed.
    En verder lekker allerlei groentes, maïskolven zijn ook lekker.
     
  9. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik eet wel geen vega maar

    Gepofte bietjes
    Gegrilde maiskolf.
    Gepofte aardappel


    Toetjes warme ananas.
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Hangt beetje af hoe je de bbq gebruikt. Als je soort van mixed gril doet zoals de meeste nl dan idd vleesvervangers. Maar als je ook de deksel gebruikt of iets van een greenegg bigbastard hebt staan. Dan gestoofde aardappels, gestoofde groenten eigenlijk alles wat je trouwens zo’n beetje in een oven kan maken. Zoete aardappels zijn ook altijd heel lekker.
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Die bbq worstjes van Jumbo Veggie chef. Zoooo lekker
     
  12. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Zoete aardappel in blokjes, wat olie, paprikapoeder, peper en zout. En dan in een schaal op de BBQ.
    Groentenbuideltjes maken. Groenten naar keus, maar ideeën zat op internet, met wat olie en kruiden in aluminium folie en dan garen.
    Maiskolven
    Portobello met schimmel kaas.

    Ik heb gelijk trek hahaha
     
  13. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Met vega-vlees kan ik je niet helpen, maar wat ik van vegetarische alternatieven heel lekker vind op de barbecue is halloumi. De binnenkant blijft smeuïg en de buitenkant kan lekker krokant worden.
     
  14. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    961
    113
    Vrouw
    Ik lees mee :)
     
  15. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Mijn favorieten:

    - Gevulde punt paprika: Halve punt paprika (steeltje eraan want dat staat mooi), vullen met een mengsel van cherrytomaat (in achten gesneden), rode ui, crème fraîche en pesto. En dan daarover heen geraspte mozzarella met een beetje oregano.

    - Simpel groenten pakketje: Paprika, groene asperges en champignons. In aluminium verpakken. Klontje boter, verse rozemarijn en verse tijm erbij.

    - Halloumi salade: Willekeurig sla mengsel, perzikken en halloumi. Van een halve perzik maak je dressing. Perzik pureren en dan een beetje olijfolie, peper en zout toevoegen. De rest van de perzikken gril je op de bqq met wat honing erover heen. Ook de halloumi grill je (in plakken gesneden) tot ie mooi goudbruin is. Alles even in kleine stukjes snijden. Salade mengen en direct serveren, want warm is zeker het lekkerst.
     
  16. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Niet echt vlezig maar wel lekker,

    Wraps voor de helft beleggen met (geiten) kaas, rode ui en wat peterselie. Dubbelvouwen en op een aluminium schaaltje op de bbq leggen. Heerlijk!
     
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Vegaballetjes op ern lang sate stokje met groente (vind de balletjes van vivera het lekkerst)

    Vegaburgers (vaak zorg ik dan ook voor sla, komkommer, tomaat, broodjes, cheddar, kan je hamburgers maken)

    Vegaworstjes garden gourmet (ah) 5 stuks

    In aluminiumfolie folie kastanje champignons, uitje met kruidboter

    Gepofte aardappels

    Maiskolf

    Een kropsla met appel, tomaat, komkommer en eventueel wat slasaus

    En satésaus, kruidenboter en stokbrood

    Geen gepaneerde dingen er op
    Ik vind de vegetarische slager niks. Teveel toevoegingen.
    Ik vind de vegetarische knakworstjes van unox erg lekker, maar of of dat ook op de bbq lekker is ...
     

Deel Deze Pagina