Vega Mama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Chivay, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb vandaag een potje cashewpasta gekocht. Zo...maar dat is zeker lekker!! :D

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    zogelukkig; ah mooi, venkelzaad lust ik denk ik wel. Koriander gaat er ook niet best in.
    Heb gister wat gedroogde kruiden bijgehaald. Ben me echt wat meer aan het richten op wat minder "prefab" voeding en dat bevalt me goed.

linnie hhmmm lekker he. Ben aan het dieten nu want moet 12 kilo kwijt maar om die cashewpasta te kunnen eten laat ik 's avonds wat vetjes schieten bij het avondeten.

3. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Spoiled..
    Ik ga hem ook eens proberen! Ziet er lekker uit!

@ Cashewpasta..
    Hmmm klinkt goed!
    Ik heb van de week amandelpasta gehaald... Gaat er ook prima in! :D

@ All...
    Hoe ziet een weekmenu er bij jullie ongeveer uit??

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Chivay; Dit is mijn menu van deze week;

Ma; Zijn we getrouwd dus vanzelf sprekend heb ik toen niet gekookt
    Di;Paddestoelen risotto met gekarameliseerde ui, groentebouillon met vermicelli vooraf
    Woe; Volkoren pita met quinoa burgers, komkommersalade en honingworteltjes
    Do; Pittige regenboogrijst met bonensalade
    Vrij;Geroosterde zoete aardappel met een warme zwarte bonen salade
    Zat; Pasta met paprika, courgette en tomaat met een verse basilicumsaus
    Zon; Zelfgemaakte mossel pizza

@Notenpasta; Maak ik zelf dus weet niet welk merk het lekkerst is.

@Rest; Even vergeten :)

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Chivay, hier is het weekmenu nu erg saai omdat ik op dieet ben.
    Eenpansgerechten zijn voor mij dan erg moeilijk uit te balanceren, zeker omdat mijn man en kind andere behoeften hebben dan ik.

ma; valess burger met aardappel en verse snijboontjes
    di: tivall burger met aardappels en verse broccoli
    wo: witte bonensoep met courgette en bosui en gemarineerde tofu
    do; vivera worstjes met aardappels en asperges (pot, getver die zijn goor!)
    vr; volkoren pasta met tomaten-groentesaus

:)

Chivay, en bij jou dan?

Elena, zoooo lekkere dingen staan er bij bij jou... alleen de helft mag ik nu al niet, balen!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij eten half vega:

Zaterdag: risotto al funghi met broccoli (en entrecote)
    Zondag: Indiaas by papa (citroenrijst, naan, raita en roergebakken snijbiet met rode ui en kokos)
    Maandag: volkorenpita kip met griekse salade (feta, rode ui, tomaat, komkommer, paprika)
    Dinsdag: volkorenpenne bolognese met veel groente
    Woensdag: tabuleh met gegilde groenten
    Donderdag: volkorenpizza met rucola, rode ui, parmaham en geitenkaas
    Vrijdag: ? Ik denk een champignonsoepje met een tosti

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    zogelukkig, wow ook allemaal lekkere dingen zeg!

wat hebben jullie op vandaag?
    Wij voor het eerst Quinoa gegeten! Was lekker!
    Alleen had ik het iets langer moeten koken dan op de verpakking geloof ik want het was nog erg stevig.

Met roergebakken wortel/broccoli/bloemkool en zelfgemarineerde tofu (kerrie).

Trouwens, een dreumes quinoa laten eten is niet echt een succes haha wat een zooi zeg.

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, haha erg he! Hier ook altijd standaard de hele vloer (tegels) na het eten vegen en dwijlen, zucht... het is even niet anders. Nog een tijdje en dan kan hij de lepel hopelijk zonder al te veel ongelukjes onderweg in eén keer naar zijn mond brengen! :p
    Het valt mij trouwens ook op dat ze vaak op verpakkingen een kooktijd neerzetten die helemaal NIET klopt. Vaak gehad dat het of nog lang niet gaar was na aangegeven kook tijd, of ik kon er inderdaad nog twee bekertjes water bij gieten en nog een poos laten koken na de aangegeven kook tijd. Irritant.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    oleander, dat heb ik ontdekt.... we hebben het gister dus veel te hard gegeten zegmaar, puur omdat ik de verpakking had aangehouden. Toen ik vandaag nog eenswat plaatjes googelde van het spul zag ik hoe het wel moest haha.

Mijn dochter kan wel met een lepel eten (jaja, ook doperwten :)) maar die quinoa moest ze toch even bevoelen.... en van haar handjes afschudden want t was niet naar d'r zin hihi.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    @chivay

ons weekmenu
    Zo: pompoensoep met naan
    Ma: couscous met groenten en falafel
    Di: pasta al forno met spinazie en mozzarella
    Wo: zelfgemaakte pizza met broccoli
    Do: ff snel pita's met sla en gegrilde stukjes, zoontje krijgt potje
    Vr: paddestoelenrisotto

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    @zogelukkig waar koop je volkorenpita's? Ik eet ze weleens in een restaurantje maar heb ze nog nooit in een winkel gezien helaas!

12. zogelukkig

Bij de biowinkel.;)

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    cowgirl, hoe maak jij pompoensoep.... ik vind dat altijd zo lekker maar lijkt me veel werk?

14. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Kan je op heeel veel verschillende manieren maken en is juist heel weinig werk! Ik typ later wel even een paar mogelijkheden, zit nu in ontbijt stress! ;)

15. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Leuk die weekmenu's!!
    Ik ben de laatste tijd een beetje aan het puzzelen omdat we hier midden in het 'volledig met de pot mee-eten' gerommel zitten haha...

Ons 'oude' weekmenu was gewoon niet geschikt..
    Toch te veel pakjes, zakjesvoer...
    (ovenschotels gekruid met zo'n zakkie e.d, pakken van knorr, veel tivall/quorn)

En probeer ook het grootste deel van de week iets erbij te doen dat een goede vervanger is...

Helaas is het hier nu even een beetje gerommel geweest afgelopen dagen (schoonvader in t zh) ... daardoor zijn we voor Oona in de vriezer gedoken weer, en wij snelle happen..

Di: Pasta met linzen, courgette en tomaat
    Wo: Aardappel met erwtjes & tuinboontjes (en voor ons een burgertje)
    Do: Zilvervliesrijst met roergebakken tofu, sperzieboontjes en taugé
    Vr: Quinoa met groente en pesto rosso

Zo ongeveer denk ik ;) Moet nog even bekijken..

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Dit is ons menu deze week;

Ma; Avocado pasta
    Di; 'Mac and cheese' van volkoren penne met pompoen uit de oven
    Woe; Gevulde portobello uit de oven en een salade
    Do; Groenten stoofpotje met stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter
    Vrij; Aubergine en courgette casserole
    Zat; Kikkererwten salade met een ahornsiroop en balsamico dressing, vega burgers
    Zon; Wortel-appel-gembersoep

Damian eet alles mee :)

We zijn sinds 2 weken trouwens volledig vegetarisch :)

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    mijn pompoensoep:

verwarm de oven voor op 220 graden, snij de pompoen in stukken. Leg de stukken in een braadslede en giet er lekker wat olijfolie overheen en naar smaak wat verkruimelde gedroogde rode peper (niet zoveel meer als vroeger vanwege ons kindje!). Pompoen lekker 40 min in de oven laten staan.
    Ondertussen uitje fruiten, knoflookje erbij, stuk geraspte gember evt champignonnetje. Als dat lekker gebakken is een liter water toevoegen, aan de kook brengen en blokje groentebouillon erbij (of verse kruiden als je liever geen zout hebt)
    Als de pompoen uit de oven komt hak je m in grote stukken en gooi je hem in de pan. Pak je staafmixer en mixer het geheel tot een gladde massa. Serveren met naanbrood en mangochutney van Patak's :)

Voor mijn kindje maak ik een dikkere variant.. ik hou wat van de gebakken ui/knoflook/champignon apart voor ik er voor ons de bouillon bij doe... en daar prak ik dan een stuk pompoen uit de oven doorheen en nog een eetlepel couscous.

@zogelukkig onze biowinkel heeft ze helaas niet, de volkorenpita's :(

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    @elena22 oooh ik ben nieuwsgierig.. wat is de Kikkererwten salade met een ahornsiroop en balsamico dressing? en Avocado pasta? Heb nog een pot ahornsiroop staan en het klinkt heel apart!
    Wij eten ook vaak zo'n lekker Mac 'n Cheese variant maar dan met bloemkool en cheddar.. echt lekker!

19. zogelukkig

Ik vind pompoensoep ook erg lekker, maar ik heb reuma en het snijden van de pompoen doet echt zeer aan mijn handen. Heeft iemand nog een tip om dat wat makkelijker gedaan te krijgen?

Ik maak het ook door ui en knoflook te fruiten in de boter, dan pompoen, tomaten, wortelen, rode paprika en bouillon erbij, staafmixeren en een klodder zure room en snuf zwarte peper op het laatst.

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Toevallig zag ik dit weekend blikjes pompoenpuree staan bij onze natuurwinkel. Het viel me op omdat ik zo graag zoete pompoentaart maak, maar niet altijd zin heb ik dat geschil. Met een dunschiller is het trouwens makkelijker dan met een aardappelmesje ofzo.

Leuk topic!

Deel Deze Pagina