Hallo, Een vraag aan mensen die lesgeven op het HBO, of dat hebben gedaan. Ik werk op dit moment als leerlingbegeleider op een middelbare school, maar denk er overna om over te stappen naar het HBO. Daar wil ik les gaan geven aan de opleiding Social Work. Ik heb al gezien dat ze mensen aannemen met werkervaring en je vervolgens als je al aan het werk bent je lesbevoegdheid kunt halen. Maar toch nog een paar vragen: - Hoe werkt het met lesgeven? Op een middelbare school geef je gemiddeld 5 lessen per dag en de rest kun je besteden aan lesvoorbereiding, nakijken enz. Is dat op het HBO zo? - Ik zag dat je waarschijnlijk meedere vakken gaat geven en dat dit iedere periode kan verschillen, klopt dat? Zal misschien per opleiding ook verschillen... - Wat zijn gemiddeld de werktijden? Ik werk nu van 8.00-16.30, maar zou het ook lekker vinden om soms om 9.00 te kunnen beginnen zodat ik mijn kinderen soms nog naar school kan brengen. - Hoe zit het met vakanties? Ik zag bij verschillende hogescholen dat als je 40 uur per week werkt je 12 weken vakantie hebt, maar als je 32 uur werkt dit nog maar 6 tot 7 weken is. Ik wil 3 dagen gaan werken, is dat dan nog minder? Mocht je nog andere informatie hebben die voor mij van toepassing is dan hoor ik dat graag! Alvast bedankt!