Welke yogamat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jinxx, 5 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik ben sinds kort begonnen met body-balance. Nu wil ik graag een yogamat aanschaffen, maar er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand tips?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    #2 MamavanLieverd, 5 jan 2020
    Laatst bewerkt: 5 jan 2020
    Ik had eerst een dun matje, maar sport thuis meestal in de woonkamer met houten vloer en dan vond ik die te hard. Ik heb nu een dikke, een vrij goedkope, nadeel vind ik dat deze wat uitrekt als je er kracht op uitoefent, waardoor ik dus altijd even aan het zoeken ben naar de juiste positie bij bijvoorbeeld push ups vanaf de knie. Misschien dat een betere kwaliteit dat niet heeft? Dunnere sowieso niet, dus als je al sport op een zachtere ondergrond (bijvoorbeeld in een sportcentrum), dan zou ik voor een dunnere gaan.
    Ik zal eens kijken of ik mijn matje online kan vinden.

Edit: ik denk dat het deze is, of een soortgelijke:
    https://www.fitnessdelivery.nl/nbr-fitness-traingsmat-4348.html

3. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik gebruik zelf altijd de matten van Manduka. Ja ze zijn prijzig maar het is echt goede kwaliteit en je kan er jaren mee.
    Qua soort is het belangrijk dat je kijkt wat je er op doet. Ik weet niet precies wat body balance inhoudt...
    Maar er zijn matten voor yoga waar je veel van houding veranderd en dat vloeiend doet. (dus een soort dans) dan wil je iets minder grip zodat je soepel van houding kan veranderen maar niet uitglijdt.
    Matten voor juist rustige yoga waar je lang in dezelfde houding zit dus meer grip wilt en dikker.
    Matten voor pijnlijke gewrichten etc!
    Kijk anders even op hun site. Daar staat precies per mat wat handig is en welke soort beweging er bij hoort.

Jinxx vindt dit leuk.
  4. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    @Nora92 bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik ga me er eens in verdiepen :thumup:

Nora92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina