VEGA verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door CrazyMom, 6 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Dat van die knakworst klopt! Mijn stiefkinderen vinden dat altijd zo leuk bij de bbq omdat hij dan helemaal bol wordt en ‘knapt’.

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Als vervanger voor de knakworstbroodjes zou je seitanbroodjes kunnen maken. Op smulweb staat er een lekker recept.

Spritsmetmelk en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. CrazyMom

CrazyMom Niet meer actief

Gelezen... HIER MAG GEEN SLOTJE OP!

Nora92 en LisbethSalander vinden dit leuk.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat leuk, ik ben op precies dezelfde manier bezig :). Wij gaan misschien zondag uit eten bij de Argentijn, de kip met paprika is daar zo heerlijk! Dus dat zou ik dan wel nemen. En bij de Mac eet ik toch het liefst een cheeseburger :oops:maar daar eten we niet vaak, zeker niet nu in het nieuwe jaar met goede voornemens ;)
    Wilmersburger kaas (te koop bij de Jumbo) is wat ik zo lees de lekkerste vega kaas, heb het zelf ook wel eens gegeten en het komt goed in de buurt moet ik zeggen.

CrazyMom vindt dit leuk.
  5. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Druiven, brood met pesto, hummus en aioli, olijven, zongedroogde tomaatjes, wraps (er bestaat ook Vega filet american), falafelballetjes, Vega bitterballen (lidl), mini loempia'tjes, zoutjes, komkommer, tomaat, yoghurtdip, paprika, augurken, vijgen, dadels, wortels, mini pizza's (denk ook aan de flammkuchen variant met creme fraiche, knoflook, peper, kastanjechampignons, prei en ui), gevulde champignons (met groene pesto en parmezaanse kaas), geroosterde kikkererwten, van die knapperige boontjes die ze bij Barista cafe hebben, nacho's met guacamole, kaas en salsa, komkommerrolletjes met hummus, pasteitjes met champignonragout, toastjes met Vega spreads.

Leuk! Succes :D

Nora92 en CrazyMom vinden dit leuk.
  6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn man gaat ook vega en vind het maar een uitdaging . Nu na een week begin ik mijn draai te vinden. Wat zit er in veel melk en ei zeg.

Zelf ga ik niet meedoen . Geen denken aan. Haat groente haha . Houdt het al ver op.
    Man sport 5/6 dagen per week dus ben benieuwd wat dit met zijn lijf doet.
    Lees dus ff mee voor kleine snacks voor tussendoortjes ofzo. :)

CrazyMom en Nora92 vinden dit leuk.
  7. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Er zijn al heel wat lekkere dingen genoemd! Bij ons is de hele familie vegetarisch dus nooit bij stil gestaan dat het "moeilijk" kan zijn om dingetjes te bedenken maar er is al veel lekkers genoemd!

Zelf wilde ik nog even een makkelijke favoriet delen:
    Ingredienten:
    Ei
    Feta
    Spinazie
    Bladerdeeg

Je kookt de spinazie kort, doet het vervolgens in een kom. Daar druk je zoveel mogelijk het vocht er uit en voeg je daarna de feta toe. Even mengen. (je kan zelf naar wens kruiden toevoegen zoals knoflook, peper, zout etc)
    Bladerdeeg één keer doormidden snijden, op één kant bolletje van de feta spinazie leggen, dubbelvouwen en met een vork langs de randjes sluiten.
    Ei loskloppen en bovenop de hapjes smeren en in de oven 180° tot ze goudbruin en knapperig zijn. De binnenkant is al gaar dus dat scheelt. :)

Goedkoop, simpel en heerlijk!
    Verder heeft de AH bij de bakker ook Vega saucijsbroodjes, feta broodjes etc liggen. Ook is de oven kaassoufle van mora erg lekker. Als jullie eens even makkelijk iets willen maar wel lekker. :)

Edit : oh ja! Qua makkelijke tip. Een groente ovenschotel kan je heel lekker maken door belegen kaas en hazelnoten er overheen te strooien. Dus kies groenten die je lekker vindt, gooi ze in een schotel en kaas en noten er over. Zo is het hartig, smaakvol met textuur maar hoef je niet elke keer pastabladen toe te voegen bijvoorbeeld. Serveer er lekker kruidige basmati rijst bij of couscous.

CrazyMom vindt dit leuk.
  8. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij moeten echt eens samen gaan eten als we bevallen zijn en weer kunnen eten whahaha! Yum yum yum

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Lijkt me een top idee. Weinig dingen die me zo gelukkig maken als de hele avond hapjes eten :p mijn man heeft ook al oppas geregeld zodat we in de eerste week na de bevalling een broodje carpaccio kunnen eten in mijn favo lunchroom 10 min verderop.

Nora92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina