vegan of biologische baby- en kinderstoffen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door D3rde, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij interesse hebben in babyproducten van biologische of vegan stoffen?

  1. Ja en ik ben bereid daar meer voor te betalen

    7 stem(men)
    12,3%
  2. Ja, als het niet duurder is dan gangbare producten uit de winkel

    11 stem(men)
    19,3%
  3. Nee, dat heeft voor mij geen toegevoegde waarde

    39 stem(men)
    68,4%
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Komt ze nog regelmatig thuis en kan ze het in jullie omgeving een beetje loslaten of is ze echt fanatiek ermee bezig (Dus niet omdat iedereen dat zo een beetje om haar heen doet)?
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    We hebben 7 jaar geleden een boek gelezen en sindsdien eten we hier amper vlees/vis. Als we dat eten is het biologisch. S1 ging daar per jaar wat verder in door, maar ze moest van mij blijven eten wat ik op tafel zetten zo lang ze thuis woonde. Nu op zichzelf is ze echt erg streng, als ze thuis is een nachtje, dan klaagt ze over wat ik heb staan en eet biobrood met palmolie vrije boter :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Biologisch en vegan , prima , maar is het dan ook fair trade? Want leuk zo'n vegan lappie stof, maar als het gemaakt is door een 12 jarige Bangladees voor een paar cent dan schiet het een beetje zijn doel voorbij?

    Volgens mij kosten al die voorwaardes en bijbehorende keurmerken je zoveel geld dat je; of heel veel moet produceren om de kosten eruit te krijgen, of er gigantisch veel voor moet vragen.
    Een paar euro extra vinden de meeste mensen niet erg , maar zodra je echt omhoog moet met je prijzen dan houden de meesten het voor gezien denk ik.
     
  4. columbella

    11 feb 2018
    20
    19
    3
    Vrouw
    #24 columbella, 8 jun 2020
    Laatst bewerkt: 8 jun 2020
    Veganisme gaat ook niet om milieubewustzijn, het veganisme gaat om het afwijzen van exploitatie van dieren:
    Nu zijn er onder veganisten waarschijnlijk wel bovengemiddeld veel mensen die zich extra bekommeren om het klimaat, maar het staat eigenlijk volledig los van elkaar. Dus, nee, vegan is niet per se beter voor het milieu (maar in grote lijnen zou je kunnen zeggen van wel, want de vee-industrie is helaas ontzettend vervuilend) , maar dat is ook niet waar het veganisme om draait.
     
    D3rde vindt dit leuk.
  5. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Dat weet ik, maar de hype gaat tegenwoordig om het klimaat. Veganisme gaat origineel om dierenleed!
    En dat juich ik toe, en laat iedereen die keuze.
    Maar de vegan beweging die ik veel zie roept het klimaat en een beetje dieren. Dank denk ik, eet eerst maar eens lokaal en kom dan maar eens terug over het klimaat!
     
    Paardenbloem, GossipGirlxoxo en D3rde vinden dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.982
    18.681
    113
    Veganisme houdt in dat iemand geen enkel dierlijk product gebruikt/nuttigt. Dat is de definitie van veganisme.

    Wat de achterliggende reden is, verschilt weer per veganist. Ik ken verschillende veganisten, die dit zijn om uiteenlopende redenen.
     
    GossipGirlxoxo en D3rde vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de markt al verzadigd is. Helemaal met deze crisis. Zoveel fröbelende dames en vooruit: wat heren voor kinderkleding.

    Kun je niet inzetten op unieke maatschappelijk verantwoorde stof verkopen aan al die fröbelende mensen? Of zelf haakpatronen
    /kledingpatronen oid maken en erbij verkopen?
     
    citroenrasp en D3rde vinden dit leuk.
  8. D3rde

    D3rde Actief lid

    2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    Het stond wel in de openingspost, maar is een beetje ondergesneeuwd ;) het is inderdaad de bedoeling om de stof ook per meter aan te bieden.. als het überhaupt van de grond komt :roflmao:
     
  9. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Maar ook daarvan schieten de winkels ineens om je oren. (Wat ik wel fijn vind hoor want ik naai nog steeds graag en doe dat graag met biokatoen)
     
    citroenrasp en D3rde vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina