Vegan partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Nic1976, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Man had laatst die beyond burgers meegenomen. En zowel de flexitarische vleesliefhebbers als de ervaren vegetariër vonden er niks aan. Geen smaak, rare consistentie.
    Man is lactose intolerant. Hij drinkt het liefst de Kokosdrank van AH. De andere vervangers vindt hij niet lekker om zo te drinken. In de latte macchiato gebruiken we oatly barista. De oatly kookroom vind ik prettig, maakt het gerecht ook lichter dan crème fraiche.
    Verder ben ik al meer dan 30 jaar vegetariër, maar maak ik wel vlees klaar voor gezin en gasten, soms ook "groot" vlees en vaak met botjes. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen beseffen dat er een dier dood is gegaan voor dit eten. Ik denk dat ze gemiddeld 3-4 dagen per week vlees of vis eten, de rest van de tijd eten ze vega mee.
    Aan vegan ben ik nooit begonnen. Eten is voor mij ook een heel sociaal ding (vooral voor corona...) waarbij je afhankekijk bent van wat een gastheer/cateraar/restaurant beschikbaar heeft. Als vegetarier vind je altijd nog wel wat, als vegan kan je daar niet vanuit gaan. En ik hou ook gewoon teveel van eieren, yoghurt, kaas en baksels met dit soort ingredienten.
    Soms kijk ik wel naar mijn eten en besef ik dat het vegan is geworden of makkelijk had kunnen zijn. Maar het is dus geen doel voor mij.

    Ik vind een groentetajine met couscous ook heerlijk. Of maak een salade met sojaboontjes, avocado, linzen, paprika, maïs, komkommer (zo ongeveer, afhankelijk van trek en wat ik in huis heb) met mosterdvinaigrette.
     
    citroenrasp en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken bij dat merk. Maar om nou 5 van die burgers te kopen iedere keer vind ik wel veel. Maar voor de afwisseling prima denk ik.

    Die amandelmelk van alpro soja drinkt mijn dochter ook af en toe. Ga haar dat toch weer meer laten drinken. Andere plantaardige melksoorten wisselen we af.

    We eten sowieso als gezin al niet dagelijks vlees. Maar als mijn dochter nog minder wil, vind ik dat prima. Wil ik zelf ook wel, maar ben toch wel bang voor tekorten. Zij is al zo klein en dun voor haar leeftijd. Als ze dan helemaal geen vlees eet, ben ik wel bang voor tekorten. Het is meer onwetendheid van mij denk ik en de dingen die ik probeer dat die dan niet zo aanslaan.
     
  3. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Wat leuk dat je enthouasiast bent. HIer gaat dat op en neer. Het valt me op dat er veel vleesvervangers uitgeprobeerd worden en weinig groente opties als hoofd ingredient gebruikt worden. Er worden wel groente gegeten maar niet zoals ik verwacht had (dat het meer de vervanger zou worden in hoeveelheid van vlees).
     
  4. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Top dank voor de youtube tips ik ga eens een kijkje nemen!
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  5. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Super dank voor de reacties weer! Ik heb hier erg veel aan maar vooral als alles eter (nou euh bijna alles) ben ik blij dat ik niet mee gesleurd wordt door de vegan mensen hier dat ik belachelijk ben en dat ik ook mee moet. Manlief eet dus veel vervangend vlees maar ik had eerlijk gezegd gehoopt dat hij leuke gerechten zou uit gaan proberen maar dat zit er nog niet in. Misschien komt dit nog. Ik vind het vooral erg mager er allemaal uit zien. Beetje dit beetje dat en dan s avonds wel nog wat noten omdat hij toch te weinig heeft gegeten.

    Ik ga eens op youtube kijken!
     
    Helicryse, Lafelife en S2909 vinden dit leuk.
  6. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Als je van bakken houdt: vandaag vegan Cinnamon Rolls gemaakt. Smaakt net hetzelfde.
     
    Helicryse vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina