Hoi, ik ben een zwangere dame en heb al meer dan een jaar niet gesport. Mijn VK heeft me begin van de zwangerschap geadviseerd om een beetje te sporten zodat je fit ben voor de bevalling. Nou, ik omdat ik het druk had, niet gedaan. Oops. Maar nu ik 30 weken ben, heb ik zin om te fietsen of te steppen. Is het wel verstandig? groetjes
Ik denk persoonlijk dat je te laat bent om echt te gaan sporten als je dat bedoeld. Ik ben vorige week maandag begonnen met zwanger fit en ik krijg het advies om het rustig aan te doen en dat ik mijn lessen waarschijnlijk niet meer vol kan maken tot het eind. Bij zwanger fit instromen is wellicht iets voor je dan? Is begeleid door een fysiotherapeute. Maar wandelen enn fietsen kun je wel lang doordoen trouwens. Maar dan rustiger aan, niet vol in de sportmodus.
Ja hoor, zolang je maar naar je lichaam luistert. Ik sport nog een paar keer per week, fietsen, yoga en wandelen, gaat prima. Ik kan zelf geen krachttraining doen vanwege bekkeninstabiliteit, maar een beetje conditie opbouwen kan geen kwaad. Zwemmen kan natuurlijk ook, maar dat doe ik niet omdat ik toch bang ben dat ik uitglij.
Een beetje beweging kan geen kwaad,maar het lijkt mij niet echt verstandig om dat nu op je 30ste week nog te gaan doen... Kun je niet kijken voor zwangerschaps zwemmen of yoga,of anders zwangerschapsgymnastiek?
mij lijkt het ook niet zo verstandig. Ik heb vorige zwangerschap gefitnest tot 20 weken, en dat waren dan vooral de cardiotraining (loopband, fiets, step) en qua spierversterking enkel armen, benen, rug. maar niets dat belastend was voor buik. ik moest ook heel erg op m'n hartslag letten, 'k mocht niet boven een bepaalde hartslag gaan, en al gauw kwam ik zelfs al stappend aan die hartslag, dus ik zou het zeker afraden als je niet gewend bent om te sporten. Kies dan eerder voor een rustige 'sport' zoals fietsen of zwemmen of zwangerschapsyoga het gaat her hem om dat je ook in beweging bent, en neit dat je aan je conditie gaat werken, daar is het volgens mij nu al e beetje te laat voor.
Opzich een heel leuk idee! Ik ben weer gaan sporten met 14 weken. Echter toen ik 30 weken zwanger was moest ik verplicht stoppen, want ik kreeg een bloeding. Nu lukt het ook gewoon niet meer. Misschien voel je je nu nog goed, maar ik denk dat dat met de week minder gaat worden (als ik naar mezelf en mijn omgeving kijk, elke week zal wat zwaarder worden).