Mijn dochter is nu ruim 7 weken en weegt zo'n 4200 gram. Ze krijg per dag 750cc flesvoeding en volgens mij is dat voor haar gewicht aan de ruime kant. Maar: ze is ONTZETTEND gulzig. In het begin deed ze slechts 5 minuten over een flesje. Met andere spenen en Johannesbroodpitmeel zitten we nu op 7 tot 11 minuten voor een flesje van 120/4. Ze schrokt het flesje met een yelpgeluid naar binnen en daarna komt het hikken, boeren, mindjes, enz. Door het JBP-meel blijft er altijd nog een dik restje van minstens 10 cc achter in het flesje, soms meer. Zijn er nog manieren om het drinkmoment wat rustiger te maken? En is het verantwoord als ik haar meer voeding zou geven? Gemiddeld zitten er 3,5 uur tussen 2 voedingen overdag.
Hoi, Qua leeftijd en gewicht heeft ze een goede hoeveelheid voeding. Ze mag per 24 uur 825 ml totaal gemiddeld hebben (bijvoorbeeld 5 x 165 ml of 6 x 135 ml). Fijn dat het drinken al wat langzamer gaat. Het mag (als dat gaat) zelfs nog wat rustiger, 15-20 minuten is een goed drinktempo. Groetjes Angelique
Beste Angelique, Hartelijk dank voor je reactie. Heb je misschien tips om het drinktempo nog wat lager te krijgen? Ik gebruik nu 1 schepje Nutriton op 4 schepjes voedingspoeder. De voeding wordt dan zó dik dat er te veel in het flesje achterblijft, soms meer dan 30 cc. Als ik minder gebruik gaat het weer te snel. Ik gebruik Avent speen nr 1, de enige speen waarbij ze er langer dan 5 minuten over doet.
Hoi, Lost het johannesbroodpitmeel wel helemaal goed op? Anders kan er ook een klontje voor het gaatje in de speen gaan zitten. Doorroeren met een schoon mes helpt vaak net wat beter dan schudden/zwenken. Vaak is het met de speentjes helaas even uitproberen. De zuigkracht verschilt per kindje. Difrax valt over het algemeen net wat kleiner dan Avent. Maar misschien dat je dit niet zo ervaren hebt. Evt. kun je bij de wat grotere drogist ook een speen kopen zonder gaatje en deze er zelf inmaken. Hopelijk gaat het zo wat beter. Groetjes Angelique