Klopt ook, al is het bij ons ook een familiair probleem. Ik heb 3 zussen waarvan 1 ook vegetarisch eet en de andere twee gewoon vlees eten. We hebben alledrie een b12 tekort Waarschijnlijk sowieso een opname probleem. Mijn kinderen eten gewoon vlees. Ze zijn best lastige eters door de ASS dus ben allang blij als er iets in gaat. En vlees voor opgroeiende kinderen vind ik persoonlijk wel belangrijk. Maar dan wel biologisch natuurlijk!
Zoete bonen curry, mjam Bak een grote gesnipperde ui met een beetje olie tot de ui zacht is. Voeg er een grote in blokjes gesneden courgette aan toe en bak mee. Voeg er een grote harde (geen moesappel) appel in blokjes aan toe. Voeg 3 tl kerry (grote theelepels) en anders 2 kleine eetlepels toe. Voeg 4 eetlepels bloem toe en roer alles goed door elkaar. Voeg dan 2 tl bouillionpoeder en 4,5 dl water toe en roer goed. Voeg 5 tl chutney en 4 eetl rozijnen toe en 1 tl limoensap. Voeg dan een blik uitgelekte en afgespoelde kidneybonen toe en kook het geheel 10 tot 15 minuten. Kook ondertussen eieren en rijst voor erbij. Ik reken altijd 75 gram droge rijst en 2 eieren per volwassenen. Voor kinderen de helft. Dit recept is voldoende voor 3 a 4 volwassenen.
geen vegetarier...toevallig wel een vegetarische maaltijd vandaag: verse tomatensoep met hartige taartjes (gevuld met paprika, courgette, wortel, kaas.
Mijn kinderen eten ook gewoon vlees en vis. Mijn oudste is dol op sushi dus dat eten we ook min. 1x per 2 weken. Hij dan met zalm, tonijn en advocado. Voor de rest eten ze 2x per week zalm of lekkerbekjes. Andere dagen vlees en/of vegetarisch. Meestal 2 dagen vlees andere dagen vegetarisch in de zin van een groentenlasagna, couscous of iets in die trant. Ze mogen zelf straks kiezen of ze wel of niet willen. Vandaag eten we een groentenquiche met tofugehakt.
Mijn dochter is pas twee, bijna drie, dus nog geen kinderfeestjes. Ze mag straks ook zelf kiezen, alleen omdat wij beiden vegetarisch eten gaan wij van dit standpunt uit. Als ze later vlees wil eten en ze is oud genoeg om te begrijpen waar het vandaan komt dan mag dat. Ik vind het wel lastig om dit uit te leggen op een neutrale manier. Als ze momenteel op een verjaardag een worstje wil pakken, dan geef ik haar een alternatief. Gaat het een keer fout dan geen man overboord, maar ik heb liever dat ze echt begrijpt wat ze eet, voordat ze het eet. Vandaag fusili met champignons, bosui, oregano en roomkaas gegeten, met wat geraspte kaas naar smaak erbij. Verder kleine salade erbij.
Ik ben ook benieuwd hoe mensen dit doen. Mijn vriend eet wel vlees, ik al 11 jaar niet meer. Hij wil ook gewoon een kind alles kunnen laten proeven en voor mij is het vooral belangrijk dat een dier een goed leven heeft. Zit er dus over te denken om hem wel vlees te geven, maar dan niet elke dag en echt van een kwaliteit waar ik mee kan leven.
Toevallig dit gemaakt gisteren en het was heerlijk! Alleen de vulling is al verrukkelijk! Buideltje Met Paddestoelenragout recept | Smulweb.nl