Bijvoeding: ik vind het maar gedoe...

Discussie in 'Voeding' gestart door Feye, 16 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik ken en lees/hoor altijd alleen maar van ouders dat ze het zo leuk vinden dat hun kindje vaste voeding gaat krijgen, maar ben ik de enige die er niet naar uit kijkt?

Zoontje wordt volgende week 6 maanden en dan moeten we wel beginnen, maar eerlijk gezegd mag hij van mij nog maanden alleen de fles krijgen ;)
    Ik vind het maar gedoe en mijn ervaring met oudste was dat je de hele dag met eten bezig bent: wanneer een fles, groente, fruit...? Nou ging de oudste pas met ruim 8 maanden echt wat eten, daarvoor was het continu kokhalzen. Dus daardoor ook niet echt een positieve 'we-gaan-beginnen-met-hapjes' ervaring.

Herkenbaar voor iemand?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Haha een beetje.
    Mijn zoontje is nu 8 maanden en het lijkt inderdaad alsof de hele dag om eten draait. Hier gaat het ongeveer zo:
    7.00 bv
    8.00 ontbijten met z'n drieen (zoontje eet boterham met avocado )
    9.30 bv en slapen
    10.30 wakker en stuk fruit
    12.30 boterham
    13.00 bv en slapen
    15.00 soms bv en stuk fruit/rijstwafel oid
    17.30 avondeten
    19.00 bv

3. vd21

vd21 Niet meer actief

Ik vond het ook zwaar tegenvallen hoor, het was vooral een smeerboel. Snap ook niet dat ouders blij zijn dat hun kinderen eeeeeeindelijk 4 maanden zijn zodat ze met de hapjes kunnen beginnen :p

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Bij de oudste vond ik het heerlijk, bij de tweede al wat minder, en bij de derde had ik er zelf echt nog geen behoefte aan. Het was zo simpel, hij kreeg gewoon borstvoeding als hij zin had en verder niet.
    Hij was volgens mij ruim 5,5 maanden toen hij af en toe een hapje van onze groenten en fruit kreeg, maar met 6 maanden gingen we op vakantie, en toen heb ik hem mooi nog 2 weken op borstvoeding laten leven :D Met 6,5 maanden pas écht begonnen met 2 keer per dag bijvoeden.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee hier niet herkenbaar. Vaste voeding vanaf vier maand betekende hier vooral eindelijk een kind dat voldaan was en minder last had van reflux. Dus hier was het echt een uitkomst. En een zaligheid om te zien hoe ze al van bij het begin zo genoot van nieuwe smaken.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja herkenbaar, maar bij de derde heb ik helemaal los gelaten dat ze iets moet eten op een bepaald moment. Die krijgt rustig de ene keer om 11 uur fruit, de dag erna om 5 uur s middags. Bij de eerste 2 draaide het veel meer om de vaste momenten en ook stress als het op dat moment niet handig uitkwam, nu is het veel meer genieten. zolang ze ervan geniet en goed blijft groeien blijf ik het lekker zo doen. :)

7. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Nee, eigenlijk niet herkenbaar. Maar ik had bij de oudste echt totaal geen ritme en schema. Dus ik deed maar wat, haha. Gewoon een paar eetmomenten per dag en flesvoeding daarnaast op verzoek. En dat ging prima, uiteindelijk ging ze gewoon mee doen met ons en steeds meer vast voedsel eten en minder drinken. En zelfs op vaste momenten slapen in eigen bed, haha.

8. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Hier ook niet herkenbaar, haha! Ik heb een mannetje wat slecht z'n flessen drinkt sinds hij 8 weken is, dus daar heb ik niet altijd plezier aan beleefd. De hapjes gaan er makkelijk in en geniet hij volop van! Mama ook! 😎

9. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik ga volgende week opnieuw beginnen met hapjes. Was eerder begonnen maar de kleine liet teveel van zijn fles staan. Nu drinkt hij genoeg op een dag en ga ik volgende week beginnen. Zat niet echt aan vaste tijden te denken, maar meer tussen voedingen in. Dus om half acht de eerste fles en twee uur later een paar hapjes banaan, weer twee uur later een fles.

Moet maar even zien hoe dat gaat.

10. tuc

tuc Niet meer actief

nee niet herkenbaar, maar ik heb ook nooit zo begrepen waarom sommigen er zo'n gedoe van maken??
    Apart koken, invriezen, blenderen, hele dag met eten bezig?

Hier ging dat heel simpel en relaxt. Met 6 maanden pas begonnen en eten gewoon op onze etenstijden en wat wij aten. Meteen in stukken, fruit tussendoor wanneer het uitkwam en ik nam zelf ook een stuk fruit dan. Boterhammen wanneer ik ze ook at en avondeten gewoon vers uit de pan wanneer we als gezin aten. De eerste 2 weken was het spelen en fijn knijpen en daarna gingen er al flinke stukken naar binnen. Niks afwegen en grammen, gewoon eten tot je geen zin meer hebt.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook zo, was echt geen extra werk, gewoon eten wat wij zelf ook aten. Ik heb ook nooit gevoerd ofzo. Opruimen was wat meer werk, maar dat is in het begin ook maar 1 of 2x per dag...

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Oh maar dat doen wij ook zo hoor. Denk vooral dat het komt doordat de oudste echt niet at tot ruim 8 maanden. En we het bij hem op zoveel verschillende manieren hebben geprobeerd, meerdere keren op een dag, om er eten in te krijgen en daardoor ook het gevoel te hebben dat je continu met eten bezig bent.
    Maar wat iemand anders ook al aangaf: ik denk (hoop) dat ik het nu wat meer los kan laten: eet hij niet, prima komt vanzelf (hoop ik...).

Deel Deze Pagina