Heb even inspiratie nodig... ik begin om half 7 op mijn werk. S avonds pas tegen 18u eten we thuis. Ik ontbijt niet (krijg ik niet weg). Naar mijn werk neem ik vaak mee: 2 a 4 boterhammen Halve komkommer Cherry tomaatjes 2 of 3 stuks fruit Iets t me snaaien (snoepje oid) Als ik zo rond half 5 thuis kom heb ik echt mega mega honger. Ik zoek wat dingen op mijn snack box te vullen wat ik mee kan nemen naar het werk. Wat nemen jullie zoal mee naar het werk om te eten (ik ben geen fan van salades dus dat gaat m niet worden helaas)
Begin de dag met havermout. Dat scheelt zoveel voor de honger voor mij! Dit kun je ook meenemen. Als je warme havermout maakt met appel, dadels, kaneel en dan in een goed verpakt met aluminiumfolie dan kun je het om 10u nog lekker eten. En tussendoor: ik neem altijd bakje mee met cashewnoten en cranberries salade voor bij de lunch (bulgur, komkommer, tomaatjes, tonijn, kikkererwten) kwark met honing tussendoor
Ik snack niet op mijn werk maar als lunch eet ik regelmatig soep, wraps, carpaccio met nog een boterham ernaast, kibbeling of een erg rijkelijk belegde panini. Wij eten thuis niet voor 19u, en ik heb voor die tijd ook echt geen honger.
Gekookt ei, gerookte kip, bifi worstjes, stukjes snijworst, je hebt van die boterhamworst aan een stuk, daar kan je plakjes van snijden en meenemen. Breaker high proteïne. Allemaal KHarm maar wel voedzaam en vullend
Ik heb naast fruit en rauwkost vaak in de middag ook erg behoefte aan even iets anders. Mijn favoriete (niet al te ongezonde) snacks zijn dan: - de extra dikke maiswafels van de AH - delicate crisp zeezout/rozemarijn crackers van wasa - een blikje cola light - wat ongezouten nootjes - Nocellara olijven zwarte peper/rozemarijn (AH)
hoe laat zit je voor het eerst op je werk? Want dan zou ik dán ontbijten. Met kwark of havermout ofzo- maar iets met wat stevige granen. Dan red je de lunch prima met 2 boterhamen en een stuk groente + wat fruit. En dan heb je nog groente/fruit over voor tussendoor of een gekookt eitje ofzo. Is drink-ontbijt ook geen optie? Dan heb je wel een basis waar je de hele dag profijt van hebt en loop je niet de hele dag achter de feiten aan zeg maar, qua tekort aan voeding.
half 7 begin ik. Ik kan niet te vroeg eten want daar word ik beroerd van. Maar dat zorgt dus wel vaak voor honger gevoel. Ik heb een tijd drink ontbijt geprobeerd maar ook dat vult niet genoeg. Ik heb nu allemaal yoghurt en diepvries fruit in huis gehaald om een smoothie mee naar t werk te nemen zodat ik daar mee kan beginnen. vervelende van die honger is dat je zo gaat snaaien...
Noodles soepje, wraps, blokjes kaas/bifi/augurk. Rijstewafels, nootjes, paar blokjes chocola. Als je in de auto naast je neer iets zet bv appel gesneden in stukjes of van nootjes snaai je dan er tijdens rijden niet van? Dan heb je voor je ontbijt al iets binnen.
Zit in de luxe positie dat ik 5 minuten rijden van mijn werk zit soms moet ik naar een andere locatie later op de dag en dan zet ik idd banaan/appel oid op de bijrijdersstoel
Bij mepal zag ik bekers met een bakje erop. Daar zou je bijv melk, brinta en wat rozijnen in kunnen doen om het later te mengen.
Ik eet vaak achter m’n bureau, dus neem makkelijke tussendoortjes mee: Banaan Bakje blauwe bessen Bakje frambozen Maïswafels (naturel of met ‘paprikasmaak’) in portieverpakking Rijstwafels (in portieverpakking) Paar blokjes chocola Handje nootjes (cashewnoten heb ik meestal mee) Snackkomkommers Snacktomaatjes Reepjes paprika Als lunch neem ik doorgaans een salade (zelfgemaakt of voorverpakt) mee, maar daar hou je niet van geef je aan, dus zal m’n ‘recepten’ voor me houden
Ik zou gewoon een ontbijt meenemen denk ik, zodra je dan honger krijgt, eet je dat, dan heb je waarschijnlijk genoeg tot de lunch. Ik ontbijt zelf eigenlijk altijd met turkse/griekse yoghurt met muesli (en soms wat banaan erbij), dat vult echt heel goed. Is ook prima mee te nemen met van die to go bekers (die de yoghurt koud houden). En als extra tussendoortje noten ‘s middags. Oh, en ik ben zelf redelijk fan van nak’d repen: https://www.ah.nl/producten/product/wi439266/nakd-blueberry-muffin-fruitreep-met-noten Die vullen ook heel goed en smaken veel ongezonder dan dat ze zijn