vegetarisch en melk en soja vrij eten.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fluitekruid, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik heb hier 3 dagen ook soja vrij gegeten.
    Ik merkte alleen geen verschil nadat ik 3 dagen laten een gewone boterham at. Dus ik was er vrij snel klaar mee, soja vrij eten!
    Koemelk vrij is makkelijker dan ik bij voorbaat dacht. Ik ken nu heel veel dingen in de supermarkt uit mn hoofd..

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Je zou trouwens kunnen kijken of je hummus kan vinden zonder melk en soja. Dat is ook aardig als broodbeleg wanneer je geen vlees eet.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb muhamara gehaald als broodbeleg. Zit geen melk en soja in, ook geen sporen.
    Mijn b12 is al erg laag, ik vrees dat als ik een langere periode melk en soja vrij moet eten ik dit zal moeten aanvullen.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Even geen tips wat betreft producten wel dat ik hier verschillende reacties zie dat sojalecithine wel zou mogen. Dit wordt wettelijk gezien echter ook als allergeen soja aangemerkt. Wordt met de huidige etikettering regels ook in en afwijkend lettertype vermeld. Als je soja vrij eet zou ik dir dus ook vermijden. Sporen van is een lastige. Sommige producenten zetten dit te pas en te onpas erop, anderen doen er gedegen onderzoek na en wanneer het er op staat is de kans ook daadwerkelijk aanwezig. Succes ermee!

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier konden sporen ook gewoon ja. En in brood kan broodverbeteraar zitten he, dat kan ook weer melk bevatten.

Enne, AH is wel fijn ja, maar die hebben alleen een tekentje van 'melkvrij' en niet van 'sojavrij'.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dan staat er gelukkig ook in de ingrediƫntenlijst bij dat er melk in zit.

Deel Deze Pagina