VSM Nux vomica, iemand bekend??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vlinder3, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Omdat de misselijkheid toch al een beetje om de hoek komt kijken af en toe ben ik vanmorgen naar de apotheek geweest voor een homeopatisch middel hiertegen.
    Zij adviseerde mij de tabletjes van VSM, Nux vomica D6.
    Ik heb ze nog niet ingenomen maar mocht de misselijkheid te erg worden dan wil ik ze wel gaan nemen.

Iemand hier bekend met deze tabletjes en hoe werkte deze bij jou?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ga dit topic volgen!!

Kon ik eerst niet wachten tot kotsmisselijk te worden... Denk ik nu had ik maar niet zo om misselijkheid gevraagd... Het leek me alleen zo'n fijne bevestiging Hihi

Nu lig ik dagen plat en wisselt het maagzuur en de misselijkheid elkaar af.... Ik klaag niet, het is constateren :p
    Maar het zou wel fijn zijn als ik niet na 3 hapjes warm eten ik al moet stoppen ivm kotsmisselijk worden... Hihi

Ik ben dus heeeeel benieuwd naar al jullie ervaringen.

3. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hoi ik vond het niet werken, helaas. als het echt te erg wordt kun je bij de huisarts ook medicijnen krijgen hoor.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb die geloof ik ook wel eens geprobeerd, maar werkte niet echt. maar volgens mij hebben homeopatische medicijnen langer de tijd nodig om echt te werken. Zou dus niet te lang wachten met innemen. Vooral niet als je nu al last hebt. Als je het op het hoogtepunt voor de eerste keer inneemt zal het waarschijnlijk niets doen.

Gembertabletten schijnen ook te werken, net als vitamine B6 (dat zit ook in emesafene, het middel wat de ha als eerste voorschrijft bij zwangerschapsmisselijkheid).

Wat verder vaak genoemd wordt is cola of dropjes (niet samen nemen :) heb ik een keer gedaan en dat kwam er met een noodgang weer uit, is ook heel vies overgeven) en heel regelmatig wat eten. Ook rust in je dag is belangrijk. Zwangerschapsmisselijkheid wordt vaak erger als je veel doet.

En natuurlijk vooral letten op hoeveel je overgeeft en hoeveel je drinkt! Vooral als je weinig kunt drinken is het verstandig om de ha in te schakelen.

Ik heb op deze site: www.zwangerenmisselijk.nl nog allerlei tips verzameld om met zwangerschapsmisselijkheid om te gaan. Misschien kunnen jullie daar nog iets vinden?

Nog even ot: @ Maartje: gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Zo te lezen in je banner heb je lang geduld moeten hebben! Hopelijk vergalt de misselijkheid het zwanger zijn niet te veel!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx rosao!
    Maar niets kan het gevoel van zwanger zijn verpesten. Alhoewel, er dreigd(e) een miskraam wegens een hematoom.. Dat verpest de boel wel wat, maar verder ontarm ik elke kwaal hoor!!! :D
    Ben stiekem ook wel heel trots op de misselijkheid. Gisteravond ff iets minder bij het naar bed gaan. Wist niet goed hoe te liggen, kreeg een beetje een gevoel van paniek door mijn lijf maar dat ging wel snel weer weg toen ik dacht wtf doe eens normaal! Haha

Ik zou het alleen handig vinden als ik iets meer van m'n eten zou kunnen genieten en niet ruzie met m'n vriend zoek als hij paprika chips gaat eten, naast mij op de bank... Bluh!! ;)

Ik wil trouwens er geen medicijnen van een arts voor. Voelt niet goed. Maar homeopatisch zou ik wel willen proberen maar als jullie denken dat het niet helpt ga ik het niet aanschaffen. Ik ben morgen 9 week en als het goed is word het daarna alleen maar beter dus nog ff een weekje doorbikkelen ;)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt door je leefstijl iets aan te passen en veel te experimenteren met eten/drinken (wat kan wel en wat gaat niet goed) de misselijkheid ook wel onder controle krijgen. Andere optie is evt acupunctuur. Daar worden vaak ook goede resultaten mee behaald. Bij zwangerschapsmisselijkheid is het vaak heel persoonlijk wat wel en niet werkt. En een homeopatisch middel kun je makkelijk uitproberen :)

Maar wel goed op je drinken blijven letten hoor! Je kunt namelijk erg snel uitdrogen als je spuugt en bijna niets kunt drinken (al binnen een paar dagen) en dat is echt heel slecht voor jou en de baby.

Deel Deze Pagina