Van slag door een ander?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saren, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames,

Ik plaats dit omdat ik er even helemaal doorheen zit. Ik heb zojuist aan mijn vriend verteld dat ik misschien gevoelens heb voor een ander. Ik ben er zelf nog niet helemaal achter maar merk wel dat ik zenuwachtig ben als ik die ander zie en hij zit wel veel/vaak in mijn hoofd. Heb ook over hem gedroomd. Nu zat het mij zo hoog dat ik het aan mijn vriend verteld heb. Ik dacht hier goed aan te doen door open en eerlijk te zijn maar mijn vriend zei toen niets meer en reageerde bot/boos. Ik snap dat hij hier niet blij mee is maar dat ben ik ook niet. Ik moet de hele tijd huilen want ik wil dit niet voelen. Het zit in onze relatie niet goed want anders deed die ander mij niet wat. Nu blijkt maar weer wat er niet goed zit, de communicatie. Het was fijn geweest als hij iets begripvoller had gereageerd :( Wat zeggen jullie?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Lastig...ik snap namelijk dat je man zijn eerste reactie boos is. Hij voelt zich gekwetst. Jij vertelt iets aan je maatje...maar ook je partner. Ik kan me voorstellen dat hij dit helemaal niet wil weten.

Misschien had je het beter eerst aan een vriendin kunnen vertellen.

In therapie zou ik zeggen...en snel.

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Begripvoller gereageerd?

Serieus? Jij had gehoopt dat hij begripvoller had gereageerd?

Verplaats je eens in hem, zou jij het leuk vinden als hij naar jou toe was gekomen en had verteld dat hij gevoelens ( misschien ) heeft voor iemand anders?

En misschien gevoelens voor een ander? Had je niet beter uit kunnen zoeken hoe het precies zit met die gevoelens? Misschien meet een vriendin er over praten? Lijkt mij nu alsof je meteen al wilt dat deze relatie in de soep loopt. Kan er naast zitten hoor.

4. Hoi Saren,

Weet je zeker dat die ander je echt iets doet??
    Want ik droom zo vaak over andere mannen en heb ook wel eens gehad dat ik zenuwachtig ben in gezelschap van een mooie man. Maar ik heb totaal geen twijfels over mijn relatie met mijn eigen kerel....

Dus er hoeft niet persé iets mis te zijn met je gevoelens voor je vriend. Of heb je zelf het idee van wel? Want uit je berichtje denk ik te lezen dat je zelf gewoon heel erg in de war bent van die droom en je zenuwachtige gevoel, maar dat je zelf ook niet echt weet of je nou écht iets voor die ander voelt.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het is een grote shock voor hem dus het boos reageren begrijp ik.
    Als hij niet boos reageerde gaf hij niet om je dus dat kan je ook positief bekijken.
    Laat het even bezinken, geef hem even tijd.
    Je hebt niks gedaan met die andere dus je hebt helemaal niks fout gedaan, je bent gewoon eerlijk geweest.

Ik zou wel voor je relatie blijven vechten, verliefd zijn op iemand kan ook een bevlieging zijn en je hebt heel wat opgebouwd met je vriend.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.205
    511
    113
    Ik zou heel boos en gekwetst zijn als mijn man naar mij toe kwam dat ie een ander leuk zou vinden.. Dat soort uitspraken kan veel kapot maken, zelfs als je er later achter komt dat het toch niet zo is. Sterkte

7. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Sorry ik heb geen vriendinnen met wie ik hierover kan praten. Vandaar dat ik het ook op dit forum zet. Het gaat al langere tijd niet goed in onze relatie. We zijn al jong bij elkaar gekomen en zijn nu 12 jaar en een dochter van twee jaar oud verder. Ik denk dat de sleur erin is gekomen. Allebei druk met werken, weinig tijd voor elkaar, doen nooit meer wat met z'n tweeën en onze dochter is pittig en vraagt onze aandacht/energie. Ik voel (achteraf) al langer eenzaam binnen onze relatie. We kunnen niet goed communiceren samen. Ik praat, vriend praat niet. Maar hij begrijpt mij ook vaak niet. Lijkt wel of we allebei op een ander niveau zitten. Dat levert weer ergernis/irritatie op. En bij mij werkt het zo dat als het niet goed voelt ik ook niet intiem kan zijn dus dat zijn we ook al langere tijd niet meer geweest.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Misschien een idee om eens samen rond de tafel te gaan zitten en beide uit te spreken wat er dwars zit en kijken voor oplossingen?

9. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat probeer ik al zo lang/vaak. Ik zeg de laatste tijd iedere keer, we moete nodig eens wat z'n tweeën gaan doen. Maar dat komt er niet van. Maar meneer kan wel mijn moeder vragen om op te passen wanneer ik aan het werk ben en hij uit wil...
    Ik heb ook vaak genoeg gevraagd of hij niet meteen op zijn tel wil gaan als hij thuis komt van het werk, tijdens het eten. Of als ik 's avonds om 23.30 uur een keer thuis kom van het werk (en we hebben elkaar de hele dag nog niet gezien) ik het enorm zou waarderen dat hij de ipad aan de kant legt. Maar het veranderd gewoon niet.

10. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Sowieso eens goed naar je relatie kijken en erover praten, los van iemand anders.

Ik heb echt een periode een crush gehad op iemand, werd blij als ik hem zag en ik droomde ook van hem en die dromen waren echt niet schattig. Maar ik heb er voor gekozen er niets mee te doen, en het is weer over gegaan. Blijft een leuke kerel maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn relatie op het spel te zetten.
    Heeft me wel laten kijken naar mijn relatie, en wat ik zelf toevoeg aan de relatie. Toen bleek het niet alleen aan hem te liggen.
    Het blijft werken en zwoegen een relatie of huwelijk. Je kiest zelf wat je er mee doet.

Maar dat hij begripsvoller had kunnen reageren? Dan moet je toch eens bij jezelf te rade gaan. Had jij het leuk gevonden als hij jou hetzelfde vertelde? Had je en begripvol geweest? Nou ik niet.

Ga je eigen prioriteiten na, en ga praten, praten, praten om hier weer doorheen te komen.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit!

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik lees alleen maar wat hij anders zou moeten doen. Misschien moet je eens beginnen met hand in eigen boezem te steken... Ben jij wel zo'n leuke partner geweest? En wat kun JIJ doen om dat te veranderen?

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ook weleens radeloos hoe je relatie beter te maken? - SamenCommuniceren
    bekijk het filmpje eens en ga er wat mee doen.
    Dit is een persoon die de therapie EFT doet
    EFT: Bewezen goede relatietherapie. 400 therapeuten op de site.

14. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Maar daar heb jijzelf toch ook een aandeel in? Alleen ZEGGEN dat jullie iets met zn 2en moeten gaan doen, is iets anders dan daadwerkelijk iets leuks PLANNEN voor jullie beide.

En dat hij zo reageert: logisch toch? Het is ook gewoon niet leuk om van je vriendin te horen dat ze misschien (!) gevoelens voor een ander heeft.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Ik denk dat je eerst hand in eigen boezem moet steken.

Hij moet begripvoller reageren, hij moet iets plannen, etc.

Maar waar is jouw aandeel?

En eerlijk, ik had het niet verteld. Zoiets zoek je eerst uit, het enige wat je hiermee bereikt is dat je iemand kwetst, terwijl het misschien helemaal niet nodig was.

16. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos

Dit precies!

17. McDsee

McDsee Niet meer actief

Hmm nou ik kan me niet zo aansluiten bij de meeste reacties. Vind het goed dat je het hem verteld hebt, ik ben van mening dat je dit juist met je partner moet bespreken ipv met een vriendin ofzo. Er is niks qua overspel gebeurd ofzo, goed van je. Naar mijn mening is een sterke relatie een relatie waarin je blijft praten en daarin ook alles kan zeggen. Jij hebt wat gezegd, tuurlijk moet hij dat even verwerken maar nu moet hij er ook over gaan praten. Probeer dit voor elkaar te krijgen. Lukt dit niet helpt het misschien om het eerst op papier te zetten voor hem, wellicht kan hij een gesprek starten nadat hij weet hoe jij over alles denkt. Ik wens je veel succes en sterkte!

18. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hoe had jij dat gesprek dan graag gezien? Wat waren jouw verwachtingen? Het klinkt alsof je dit als bevestiging ziet, dat jullie relatie niet helemaal goed is. Maar hoe zou jij dan graag zien, hoe dit verbetert kan worden? Wanneer je dat uitspreekt, is dat voor je vriend misschien beter te behappen, dan alleen de boodschap "dat er een ander is". Want dat is waarschijnlijk het enige, wat hem nu bij blijft.

19. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    #19 Myo, 30 apr 2015
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
    Ik heb trouwens in mijn vorige relatie (13 jaar), 2 keer zo'n "bevlieging" gehad. Niets mee gedaan en na een tijdje werden de mannen vanzelf irritant. :D Ik zag het de eerste keer ook als een verliefdheid (en voelde mij daar ook schuldig over), hoewel ik wel wist dat ik niets met die man wilde qua relatie of zo. Achteraf denk ik niet dat het echt een verliefdheid was. Meer dat ik gecharmeerd was icm een ietwat op hol geslagen fantasie en wellicht hormonen. :) Dus de tweede keer dat het gebeurde, nam ik het ook niet zo serieus en was het zo over.

Maar goed, wat ik probeer te zeggen is dat je het eigenlijk niet eens hoefde op te biechten (mits je natuurlijk geen plannen hebt met die ander).Maar ik denk, dat je het meer verteld hebt, om aan te geven dat het wat jou betreft echt niet goed zit tussen jullie.

20. amam

amam Lid

10 mrt 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben het hier helemaal mee eens.
    Natuurlijk streelt dit niemands ego maar misschien is dit een goeie ene opener voor beiden.
    Succes!

Als ts gezoend had of nog meer dan was het, waarom heb je het niet eerst bespreekbaar gemaakt met je vriend.......;)

Deel Deze Pagina