wat is het vervolg "schema" ??

Discussie in 'Voeding' gestart door nonnie26, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi meiden,

kom ik weer even met een paar vraagjes:

schema is nu als volgt:

8.30 broodje met boter en flesje 150cc
    10.30 vers fruit met diksap 30cc
    12.30 broodje met korst en beleg
    13.00 flesje 150cc
    slapen
    15.30 kwark/of overgebleven fruit(ze lust geen koekjes/soepstengel)
    met wat diksap 40cc
    17.00/30 avondeten, vers groente aardappels soms vlees en toetje kwark of joghurt of danoontje
    19.00 fles 200cc naar bed

maar nu de vraagjes:

wanneer kan er een fles af?

welke gaat er dan af?

vervang je die dan door gewone melk of diksap ofzo?

kwark als tussendoortje is dat goed of moet ze echt een koekje?

hoeveel cc opvolgmelk MOET ze nu nog hebben? de 1 zegt 300 de ander 500???

hoeveel vocht kan je rekenen voor fruit en groente?

volgens mij was dat het wel, als me nog te binnen schiet dan meld ik me even hahahaa

thanks ladies!!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    wanneer kan er een fles af?
    Ik deed steeds een beetje van de fles af als ze het meerdere keren liet staan. Je dochter drinkt nu niet heel veel melk, dus dat hoeft in principe niet. Ze zal langzamerhand wel iets laten staan, misschien van die laatste fles.

welke gaat er dan af?
    Laatste fles naar 150? Of 120 bij de maaltijd. Ik zou niet meteen een hele fles stoppen. Je gaat straks naar een bekertje (ong 100cc) melk bij de maaltijd en uiteindelijk de laatste fles er af. Maar dat is pas bij een jaar ongeveer, daar werk je langzaam naartoe.

vervang je die dan door gewone melk of diksap ofzo?
    Je moet dan idd iets meer vocht gaan geven, bijvoorbeeld iets meer diksap tussendoor. Gewone melk wordt aangeraden vanaf 1 jaar, dus tot die tijd kun je opvolgmelk geven.

kwark als tussendoortje is dat goed of moet ze echt een koekje?
    Prima! Gezond en een koekje is niet meer dan wat granen en suiker in principe. Ze kan prima zonder. Wat vindt ze van een rijstwafeltje? Voor de motoriek zijn koekjes wel goed!

hoeveel cc opvolgmelk MOET ze nu nog hebben? de 1 zegt 300 de ander 500???
    Geen idee, vraag even bij je CB, maar ik vind dat je nu al op aardig weinig zit hoor, voor de leeftijd, dus als ze dit nog wil zou ik het lekker zo laten. Ze geeft zelf wel aan wanneer ze genoeg heeft.

hoeveel vocht kan je rekenen voor fruit en groente?
    Ligt er aan wat het is. Maak je hapjes? Gooi je er vocht doorheen? Ik weet niet of je het in cc's kunt rekenen, maar het is altijd goed!

Misschien een ideetje, maar je kunt bijvoorbeeld ook de hoeveelheid (als ze dit genoeg vindt) even zo laten, en beginnen met een tuitbeker. Ik begon bijvoorbeeld de melk bij de maaltijd aan te bieden in een tuitbeker, en wat ze dan liet staan kreeg ze nog in de fles. Zo dronk ze binnen een paar weken overdag uit een tuitbeker (wel gewoon opvolgmelk) en 's avonds nog een flesje. Daar kun je ook aan werken!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Geven jullie de opvolgmelk koud smiddags?

4. nonnie26

@gentle, bedankt voor je duidelijke uitleg, ze wil niet meer drinken dan dat ze nu doet aan melk, en ook een rijstewafeltje vind ze maar niks om de motoriek te oefenen eet ze haar broodje van een vorkje ik prik het stukje erop en geef haar het vorkje dat ze vervolgens zelf in haar mondje stopt.. het is ook niet zo dat ik het schema wil veranderen maar het waren meer toekomst vraagjes zeg maar ;) en de diksap krijgt ze uit een normale beker daar help ik haar bij en de middagfles is al een tuitbeker.. enorm bedankt!!!

@babebabe, ja de middagfles geef ik lauw

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik geef de middagfles nu altijd half uurtje na brood, maar kan beter erbij zeker?

6. nonnie26

hier krijgt ze om ongeveer half 1 brood en om 1 uur fles dus bijna gelijk na brood want ze doet er een half uur over :p

7. Binoxa

Binoxa Lid

14 jan 2011
    20
    0
    0
    Full-time moeder (met 1x in de week 3 oppas kids)
    Arnhem
    Xavi is nu 6,5 maand en heeft nog maar 2 en flessen en 1 bekertje, ons 'schema' is als volgt:

Tussen 6.00 & 7.00: Papfles 210ml/7 + 4 eetl. Bambix fijne granen
    Slapen wanneer moe
    Wakker-> Fruit
    Slapen wanneer moe
    Wakker-> 2 sneeen brood (eet vaak 1,5) met magarine & beleg en een bekertje 90ml/3 melk
    Slapen wanneer moe
    Wakker-> Koekie, rijstwafel, soepstengel e.d. met een bekertje drinken (diksap, water, karnemelk, yoghurtdrink ect.)
    +-1,5uur later-> Warme hap
    +- half uurtje spelen
    in bad waarma een fles 180ml/6 en slapen voor de nacht

Deel Deze Pagina