Denk dat er wel genoeg gezegd is over het onderwerp, maar misschien heb je nog iets aan dit boek: De kleine vegetariër | 9789061128090 | Antoinette Hertsenberg / Marion Pluimes | Vegetarisch kookboek De co-schijfster is dietiste, meen ik me te herinneren, (heb het boek een tijd terug uit de bieb gehad, omdat onze jongste vlees nog niet verdraagt).
Mijn zus was 6 en besloot toen geen vlees meer te eten. Is nog steeds overtuigd vegetarier. Dus het kan zo maar gebeuren! Er waren toen (30 jaar geleden) alleen nog niet zoveel heerlijke alternatieven (alleen maar blokken tofu en.zompige groenteburgers..)dus mijn moeder moest zich er wel echt in verdiepen...
Ik was wat zwart wit maar dat is inderdaad wat ik bedoel . De basis van de maaltijd behoort groente te zijn, denk ik, en dat is vaak niet zo.
Je/je kindje eet wel eieren en zuivel (of gaat dat straks eten)? Anders loop je het risico dat je een vitamine B12-tekort krijgt. Vooral van belang voor veganisten natuurlijk, maar misschien houd je wel niet van zuivel of zo.
TS het boek dat ik bedoelde is Van borst tot tot boterham, van stefan Kleintjes. Dit is echt een boek specifiek gericht op o.a. een vegetarisch voedingspatroon bol.com | Van Borst Tot Boterham, Stefan Kleintjes | Boeken Deze dus!
Dank! Ik had de titel al voorbij zien komen op bv.com . Ik zal tzt es ff kijken, ik heb nog wel even. Fijn dat er anderen zijn met hetzelfde. Leuk dat ik je regelmatig tegenkom Zoë. Zo heet mijn pasgeboren dochter ook, dus valt me extra op.
Wij eten niet volledig vegetarisch, ik eet af en toe biologisch vlees. Maar toch heb ik veel aan dit boek gehad! Leuke naam heeft je dochter hihihi