Vlees eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JChris, 23 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Laten jullie je kindje (mijn zoon nu 13 maanden) vlees/vis eten?

En zo ja, hoe?

Wij proberen ons zoontje al langere tijd af en toe vlees aan te bieden, maar hij lijkt het moeilijk weg te krijgen.

Ik ben benieuwd naar jullie overwegingen en manieren!

2. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja hoor, ik denk vanaf een maand of 8 begonnen met vlees en vis.
    Ik maak het gewoon klaar zoals ik het zelf zou eten.
    Maar let er wel op dat ik niet teveel kruiden/pepers gebruik.
    Ik pureer niet dus ze krijgt het gewoon in stukjes op haar bord. Merk ook dat ze dan makkelijker en rustig eet.

Wij zijn begonnen met gehakt door de macaroni dat hapt makkelijk weg.
    Vis was hier even een issue (denk door de smaak) maar dat eet ze nu ook goed.

Denk dat je het vooral moet blijven aanbieden. De smaak van vlees of vis is natuurlijk veel anders dan dat van groente en aardappelen.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja, ze krijgt gewoon alles in kleine stukjes. Vanaf een maand of 8.

4. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dochter krijgt niet dagelijks vlees. Soms bewust potjes waar wel vlees in zit. Omdat ze nog weinig tandjes heeft, merkten we wel dat sommig vlees lastig is om te kauwen. Vis vindt ze erg lekker en is qua structuur natuurlijk ook een stuk zachter. Ze krijgt gewoon stukjes en de ene keer gaat het goed/makkelijk en een andere keer niet/minder.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Hier ook vanaf 8 maanden zowel vlees als vis. Kleine stukjes van maken.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    geef het vlees gewoon in stukjes. krijgt het goed weg met haar 4 tandjes. :p

krijgt hij al het vlees moeizaam weg?

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook begonnen met wat geruld gehakt door de stamppotjes, en toen ze dat at maakten we een soort albondigas (zonder de rode wijn uiteraard) van rund/lamsgehakt. Daarna kleine stukjes kip en worst, en tegenwoordig zacht vlees. Ze heeft soms nog wel moeite met een taai stuk biefstuk bijvoorbeeld (maar ze is ook een kritische eter).

8. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier eet ze het ook vanaf 8 maand. Met 15 maand volledig gebit op de 4 laatste kiezen na. Dus ja dan krijgt ze het misschien ook wat makkelijker weg. Hier deden we gewoon het zachtste stukje van het vlees in stukjes. Nu nog eigenlijk.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Vanaf een maand of 8/9 in stukjes gewoon.
    Niet dagelijks hoor 2-3x per week vlees, 2x per week vis en 2-3 x per week ei/ geen vlees.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.

11. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Hier vanaf een maand of 6.5 a 7. Wij geven op de rapley manier eten en hier bunkert hij graag stukken vlees mee. Ik doe kipgehakt of gewoon gehakt, maak er een burger van...even aan bakken en smikkelen maar. Vis is hij ook gek op. Om de week halen we kibbeling en doordeweeks zalm forel of kabeljauw. Ik stoom of bak het.
    Eieren zijn ook favoriet. Ik kluts er 2, gooi er een berg groentes doorheen en wederom smikkelen.

Deel Deze Pagina