Vegetarisch tot 1 jaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MamaMarije, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hallo Eveline,

Ik heb een paar vraagjes:

Ik wil mijn ventje graag tot 1 jaar vegetarisch laten eten. Alleen dan moet ik hem natuurlijk wel andere eiwitbronnen geven om voor een volwaardige voeding te zorgen. Hij is nu overigens bijna 8 maanden. Nu wil ik hem regelmatig een eitje geven bij zijn avondeten. Hoe vaak mag hij een ei? Ik wil ook vis proberen, maar mag dat nu al? En welke vis mag hij nu nog niet? Hoeveel moet ik hem dan ongeveer geven? Hij krijgt ook elke dag 100 cc yoghurt, daarnaast opvolgmelk, brood, fruit en groente.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Marije

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Je kindje voorlopig geen vlees geven is geen enkel probleem. De voeding bevat meestal al voldoende melk, kaas en brood om genoeg eiwitten te kunnen geven aan het lichaam. Dus daarvoor heeft het geen vlees nodig. Gelukkig zit er ook ijzer in allerlei plantaardige producten en in opvolgmelk. Om plantaardig ijzer goed in het lichaam te kunnen opnemen is vitamine C nodig. Zorg er daarom voor dat bij elke maaltijd iets van groente, fruit of vruchtensap zit.
    Je kindje mag 1-2 eieren per week, je kunt als vis kiezen voor: kabeljauw, koolvis en andere witvissoorten om mee te beginnen.

Groeten Eveline

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi Eveline!

Super bedankt voor je reactie! Ik ga het eetpatroon aanpassen en dan zou het goed moeten komen. Klein vraagje: mag Lucas schelvis eten? Voor zover ik weet valt het onder de kabeljauwsoorten, maar ik wist het niet zeker!

Dankjewel!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Dat mag hoor.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina