Vegetarisch/veganistisch

Discussie in 'De lounge' gestart door Fantykoekie, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Waarom heeft ie maar 2 sterren op beter leven? Wat zit erin?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Er staat "gemaakt van eiwit van kippeneieren".

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hmmm... Jammer! Was ie wel lekker?

4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Zo jammer :( dan zijn er alsnog haantjes voor door de versnipperaar gegaan en kippen voor geslacht.

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Zo 19 pagina's doorgelezen. Boeiende gesprekken gelezen. Twee woorden, weet niet meer van wie, riepen flinke herinneringen op: Javaanse schijven! Die heb ik zo snel aan de kant gemikt.

Paar jaar terug was ik erbij toen de fabriek van de vegetarische slager werd geopend. Erg leuk, erg lekker. Kan ook trots melden dat ik inmiddels al een week, weer, vegetarisch eet.

Zara75, Treez, Lisanne1811 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Jaa goed van je! Ik vind die javaanse schijven wel lekker, met chilisaus :o:

Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Dames heeft iemand van jullie al het ijs van alpro geprobeerd? Ben benieuwd namelijk

8. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.842
    5.583
    113
    De vegetarische rookworst van unox vind ik erg tegenvallen. Ruikt naar echte rookworst maar de smaak en de structuur valt hier niet in de smaak helaas. Dan zijn de rookworsten van de AH ( garden gourmet) vele malen lekkerder en veel goedkoper.

De beckers vegetarische snackmix daarentegen was gevaarlijk lekker.....!!!!!

Zara75 vindt dit leuk.
  9. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik vind het alpro-ijs heel prima te doen, maar ik ben niet echt veeleisend daarin:roflmao:

Brinsa vindt dit leuk.
  10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoezo? Het is van eitjes toch? Of worden er kipjes geslacht voor eieren? Lijkt me niet aangezien ze dan geen eieren meer kunnen leggen toch?

11. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Een haan kan geen eieren leggen. Om eieren te leggen zijn er steeds nieuwe kippen nodig dus moeten er ook eieren bevrucht worden. De helft van wat daar uit komt zijn haantjes. Die worden vergast of levend versnipperd. Maar als de kippen zo veel eieren gelegd hebben dat ze niet meer kunnen worden ze ook geslacht. Alsof je een vrouw doodmaakt zodra ze in de overgang zit zegmaar, want een kip legt niet tot haar natuurlijke dood eieren. Dus als je eieren koopt in de winkel zijn daarvoor wel degelijk kuikens en kippen dood gemaakt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de slechte leefomstandigheden van de legkippen. Ik vind er dus niets diervriendelijks aan en eet daarom geen eieren. Ook bij biologisch gebeuren deze dingen.

Zara75, Treez en Fantykoekie vinden dit leuk.
  12. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.842
    5.583
    113
    @Picolientje Misschien vind je hier wat informatie waarmee je vooruit kunt.
    Wat leuk overigens dat je dochter er zo bewust mee bezig is!

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    20181027_191924.jpg

Deze is lekkerrrrr en hij is vegan!
    Hebben jullie ook al de pindakaas geproefd van dit merk? Met honing en chili. Klinkt om te rillen, maar is echt heel lekker!

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
  15. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jaaa dat was mijn craving tijdens de laatste zwangerschap:roflmao:

Zara75 vindt dit leuk.
  16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.995
    3.960
    113
    Vrouw
    Haha ja erg hé.
    En weet je wat het ergste is. 3 maanden geleden zou ik ook zo denken. Op Facebook zetten niet maar ik zou het wel tegen m'n vriend gezegd hebben :oops:

En nu ben ik dik 2 maanden vegetariër en melk drink ik ook niet meer :p alleen koffiemelk, of tja automaten melk op het werk
    Die mindset ging ineens bij mij om.

fafa vindt dit leuk.
  17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Als je er over nadenkt is het toch raar om uitgerekend in een dierentuin vlees te kopen. Gezellig diertjes kijken, terwijl je ze opeet..Net als dat je in een kinderboerderij koeien aait en dan 's avond een biefstukje eet..Of kippetjes voert terwijl je zelf een broodje kipfilet eet.

Lisanne1811 en 1548 vinden dit leuk.
  18. fafa

fafa Niet meer actief

Even een vraag aan alle vegetariers en veganisten hier: slikken jullie voedingssupplementen?

Ik ben nu een maand ofzo bijna vleesloos ( zoals ik in een ander topic ook al zei: ik eet de restjes van de borden van mn kinderen. Het weggoien van vlees vind ik nog veel erger dan het opeten)
    en nu ging ik vorige week bloed geven, maar ik moest onverrichter zake weer naar huis omdat mn ijzer te laag was. Kan toeval zijn natuurlijk, want die waardes fluctueren altijd wel wat. Maar wellicht ligt het ook aan het stoppen met vlees eten?
    Ik eet verder wel volkorenproducten, peulvruchten, bladgroenten, gedroogde abrikozen (dingen die ze bij de bloedbank aanraden voor een beter ijzergehalte) maar daarmee kom ik er dus blijkbaar niet.

Hebben jullie daar ook problemen mee, en hoe gaan jullie daarmee om?

19. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    #380 Vogeltje90, 28 okt 2018
    Laatst bewerkt: 28 okt 2018
    Een tip voor ijzer is om bij iedere maaltijd een ijzerrijk product te combineren met iets van vitamine C (fruit of groente). Bijvoorbeeld volkoren brood met iets van fruit ernaast. Dan neemt je lijf het plantaardige ijzer beter op :)

Ik ben vegetariër en gebruik geen supplementen. Laatst bloed laten prikken en alles was goed. Maar ik gebruik wel dagelijks iets van biologische kwark of een biologisch eitje oid moet ik zeggen.. en ik ben wel redelijk bewust ermee bezig. Bijv die ijzer+vitamine C-regel, maar ook het combineren en afwisselen van groenten etc.

Maar de een heeft sowieso ook meer aanleg voor ijzertekort dan de ander.. ik hoor ook wel eens goede verhalen over roosvicé ferro. Maar ik vraag me wel een beetje af of je ijzertekort iets van de laatste maand is of al langer speelt? Want als je al die dingen eet én ook nog vleesrestjes zou je er makkelijk aan moeten kunnen komen?

Zara75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina