Even het topic omhoog halen... Ik heb besloten om veganistisch te gaan eten (bijna 20 jr vegetarisch). Heeft er iemand wat tips voor mij? Bijv; Wat eet/ gebruik je om ei te vervangen? Welke plantaardige kwark is lekker en bevat niet veel suiker? Vegan vleesvervangers Sites met recepten Boek om te lezen Ik hoor het graag
Is het boek Lisa goes vegan of de Vegarevolutie een aanrader? Zoek een boek met wat uitleg, tips en recepten..
@1548 op world vegan day begin je met vegan? Dat is het vandaag Ikzelf kan je weinig tips geven. Zelf heb ik het boek easy vegan wat wel een mooi boek is. Deze maand zou ook een 2e boek uitgebracht worden volgens mij. Eieren vervangen gaat niet vrees ik. Ik hoop dat je veel tips gaat krijgen. Ik ken wel een mooie Facebookgroep. Als je wil kan ik je die geven. Is een rustige groep zonder gekakel puur over plantaardig eten op een gezonde manier. Pb me maar.
@Fantykoekie Hahah dat wist ik helemaal niet, maar een mooie dag om vegan te worden dus. Zal eens gaan kijken haar het boek. Ook een boek met info of alleen recepten? Hmm, volgens mij verkopen ze wel een ei vervanger en heb ook weleens gelezen over een papje van lijnzaad maar weet niet of dat een succes is. Ik hoop ook op nog meer tips. Heb net de site gewoonvegan.nl ontdekt Heb geen fb maar bedankt voor de tip.
Ken je veggiedeli? Daar verkopen ze meerdere soorten ei vervangers en tal van vega en vegan producten.
Uhm, moet je voor de grap je link eens aanklikken en zien op wat voor een pagina dat je dan uitkomt.. Ik wist niet dat dat ookal onder "veggie" viel.. Edit beheer: link is op verzoek verwijderd.
Dankjewel voor je antwoord. Als ik niet zwanger ben (want toen was mn ijzer hoger) zit ik altijd precies op de grens van wanneer je mag doneren. Ik kom er telkens met de hakken over de sloot doorheen. Nou is die drempel vrij hoog (7,9 ofzo?) Dus zelfs nu ik vorige keer 7,6 had is het nog lang geen bloedarmoede. Maar toch. Wel de laagste meting in jaren (muv zwangere en borstvoedende pauzes), precies nu ik veel minder vlees ben gaan eten. Vind ik toch wel typisch. Misschien stabiliseert het op dit niveau en dan is het nog steeds een prima waarde, maar dan zou ik geen bloed meer kunnen doneren. Dat is wel jammer. Ik ga in ieder geval je tip ter harte nemen en proberen eraan te denken om ijzerhoudend spul te combineren met fruit. En dan zien we over 3 maanden wel weer.
Hahahahahaha dat was helemaal niet de bedoeling. Wilde geen reclame maken maar al helemaal niet hier voor. ( al past het wel weer bij zwangerschapspagina) @Beheer willen jullie mijn link aanpassen?
Ik heb altijd 100% pindakaas. Honing is dan weer niet vegan. Hebben ze ook vegan pindakaas met andere smaken?
Ei vervangen: ligt aan het gerecht. Scrambled eggs kun je scrambled tofu van maken, zijn veel recepten voor te vinden. Verder kun je appelmoes gebruiken, een halve banaan, aquafaba, lijnzaad. Als je googlen op vegan ei vervangers kun je een tabel vinden wat een goede vervanger is per type gerecht. Vegan vleesvervangers: alles waar vegan op staat (duh) ik koop meestal vivera 100% plantaardig want dat is alles wat ze hier hebben, maar bij ah en Jumbo hebben ze ook andere dingen. Er staat altijd wel op of het vegan of vega is. Bitterballen en kroketten van de Aldi zijn vegan (van meat free days uit de vriezer), die vind ik heel lekker! Als kwark gebruik ik Alpro go on en anders de ongezoete yoghurt van Alpro. Sites en boeken gebruik ik nauwelijks, ik google en dan kom ik ergens uit. Al weet ik dat je op de site van forks over knives en cooking with plants veel kan vinden en alles is daar gezond.
Bedankt voor je reactie.. Ga de tabel eens opzoeken, altijd handig om die te hebben. Zag dat Beckers nu ook vegan snackmix heeft, dat is niet goed voor de lijn . Kwark alpro go on had ik ondertussen gevonden Zal eens kijken op de sites, thx!
Je hebt de keuze om in 1 keer om te gaan, of langzaam steeds meer zuivel te vervangen. Ik vond het fijner om langzaam te doen, zodat ik rustig wat dingen kon vervangen, kijken hoe het beviel etc. Ik heb zelf heel veel info en recepten van pinterest, gewoon dingen als "ei vervangen cake" of "veganistische recepten" (ik type meestal in het engels dan krijg je meer) Op Facebook vind ik "Vegan for her" een hele fijne groep, wel Engelstalig ook. Yogurt vind ik lekker van Abbot Kinney's, hebben mss ook wel kwark. Ik koop dat bij de groene winkel.
De Alpro go on vond ik echt niet lekker.. Vond hem zo gelachtig smaken. Ben ik de enige? Morgen maar eens de ah variant proberen.
Ik vind geen enkele sojayoghurt lekker, tot ik volledig stopte met zuivel en na een maand of twee het weer eens probeerde. Toen kon ik niet meer vergelijken en nu list ik het allemaal, maar moet wel zeggen dat ik het voornamelijk samen met iets anders eet en niet los.
Vraagje wat vinden jullie van insecten eten? Een goede vervanging voor bijv. Koeien. Etc. Aangezien het duurzamer is of is het nog steeds dieren mishandeling? Hoe worden deze dieren gekweekt?
Hee jij ook hier ik vind het qua milieu zeker een goede optie, maar ik wil persoonlijk helemaal geen dieren eten dus ook geen insecten. Verder heb ik er niet echt een sterke mening over.
Ik heb nog niet echt een mening over insecten. Ik vind het zeker een verbetering ten opzichte van hoe het nu gaat in de vleesindustrie. Maar ik weet er te weinig vanaf (idd van hoe ze gekweekt worden en/of hoe hun bewustzijn is) om er voor mezelf een stelling over in te nemen.