Wij vonden het ook zo bijzonder. Ze had zulke heftige klachten, maar weigerde bij te slikken. Het was ook best een wonderlijk type. Mijn telefoon moest ook naar een andere ruimte verplaatst worden ivm straling .
Ja dat vinden ze juist leuk omdat ze dan met zo'n piep ding kunnen helpen haha. Idd al geprobeerd die 2 dan samen te voegen en dan willen ze het niet.. Maar misschien idd een idee om ze bij het koken zelf meer te betrekken.
Dat soort mensen lekker in hun sop gaar laten koken. Ik ben ook pro kinderen mee laten koken, hele goede ervaringen mee met de oppaskindjes Ik heb de laatste tijd helemaal geen behoefte gehad aan vlees en weinig aan zuivel, maar vandaag liep ik door de stad en toen zag ik alle bordjes voor hamburgers en carpaccio, toen had ik t toch even moeilijk -.-'
Ik ben hem nu weer aan het kijken, en voor mijn gevoel ging het veel meer over wel/geen vlees eten dan het eigenlijk echt gaat. Want in de 1:30 uur, gaat het denk ik 5 min over vlees en er wordt even kort benoemd hoe slecht palmolie (niet de palmolie zelf, maar wel de productie). Dus, alsnog een goede docu, maar niet gericht op vegetarisch eten.
Hmmm. Sinds ik vegetarisch en meer veganistisch eet eet ik dus ook meer noten. Net maar eens opgezocht hoe ik m'n tong toch altijd open krijg zodra ik een walnoot eet. Zo voelt het toch aan. Alsof je citroen op een wondje laat druppelen aaarghh. Een net ook kramp in m'n voet. Dit had ik vorige week ook en als ik het me goed herinner was ik toen ook noten aan het eten. Maar daar vind ik niks van op google. Walnoten dus maar vermijden en binnenkort maar laten testen op notenallergieën. Hoop zo op een lichte allergie zodat ik anderen noten toch kan eten ivm kruisbesmetting.
Ik heb vandaag een van de nieuw burgers van de Mac geprobeerd. Niet vegan want van valess, maar wel erg lekker voor de ongezonde dag..
Ja niet vegan maar die wil ik ook wel eens proberen. Bij de quick in België hebben ze ook vegan burgers en ook bij de Burgerking. Beiden nog niet geprobeerd. Bij de Albert Heijn hebben ze ook de knakwortel. Iemand die eens geprobeerd?
Ik heb lekker vegan vlees gevonden! Van vegafit. Te koop in de Albert heijn. Kipnuggets zijn echt lekkerder. Ik vind ze veel lekkerder dan echte kip. Straks de hamburgers proberen.
Oeh ga ik ook proberen, thanks for sharing! Ik vond de falafelballetjes van jumbo niet zo.. Ik ga straks Pittige spinazie en aardappels maken uit Veg!
Net de hamburger geprobeerd. Echt lekker! Bij de kleine Albert Heijn hebben ze wel maar 1 keuze van vegafit. Bij de grotere lagen er 6 en online ook. Is denk ik wel 'ongezond vlees'. Bij de natuurwinkel hebben ze heel ander vlees met zaden/groenten/quinoa erin enz. Maar tja vegan kan en mag ook eens ongezond zijn hé. Ben dan wel nog geen veganist maar nu toch al bijna 3 weken geen vlees en ook geminderd in zuivel en eieren. Ik mis het vlees tot nu toe helemaal niet en m'n vriend ook niet. Wel wil hij af en toe nog shoarma halen zegt hij.
Ben net begonnen met de docu land of hope and glory. Gaat over hoe de dieren behandeld worden in de uk. Zal hier wel niet veel anders zijn. Walgelijk! Doet me heel erg denken aan de afgrijslijke toestanden van de 2e wereldoorlog. Alleen dit accepteren we, we genieten er zelfs van. Wij zijn zo gebrainwached. Niet normaal.
Zitten daar ook veel nare beelden in? Die docu's sla ik altijd over, krijg ik nachtmerries van. Zag vanmiddag een plaatje voorbij komen van een zwangere koe. "Stel je voor dat je elk jaar tegen je zin in geïnsemineerd wordt en dan zodra je bevallen bent, je kindje wordt afgenomen en je nooit weet wat er mee gebeurt" Dit is iets waar ik de laatste tijd toch wel erg mee zit. Enerzijds wil ik liever geen extreme dieetveranderingen doorvoeren terwijl ik met IVF bezig ben, ik ben er van overtuigd dat je gezond veganistisch kan leven maar ik kan me voorstellen dat je in het begin tekorten op kan lopen etc, en dat wil ik in deze periode natuurlijk voorkomen. Maar dan denk ik aan die arme beesten, die ook gewoon moedergevoelens hebben. Wat een trauma dat moet zijn. Hoe hebben wij het recht om de melk af te pakken die voor hun kalfjes bedoeld is? Ik drink al eeuwen geen melk (iew) maar wel kaas, mascarpone, room.. Ik probeer toch wel minimaal melkproducten te consumeren nu, maar ik vind het toch een beetje eng. Wat vinden jullie ervan?
@Pimpelmeesje ja de beelden zijn walgelijk. Je moet ook inloggen op je YouTube account voor leeftijdcheck. Dus als je er niet tegen kan raad ik je aan die niet te kijken. Nu ik dit bekijk denk ik dat Hitler nog menselijker was dan de vleesindustrie waar wij van genieten. Ik ook. 33 jaar lang maar nu niet meer en wil echt zoveel mogelijk dierlijke producten gaan vervangen. Zelf eet ik ook nog melk, kaas en eieren maar wel al minder. Vlees niet meer. Kaas alleen voor kaassaus. Amandelmelk vind ik ook wel lekker dus het wordt wel minder en minder. In 1 keer over te stappen vind ik ook moeilijk. Daarom probeer ik steeds wat uit om te vervangen en verplicht ik mezelf ook naar docu's te kijken. Maar ik kan er wel redelijk goed tegen. Ik vind het vreselijk maar ik kan bij mij de knop omdraaien. Dat moet je wel kunnen. Voorkeur gaat wel naar de gezondheid documentaires en niet dit soort. Na deze hoef ik dit extreme soort niet meer te zien. Inderdaad had ook zoiets gezien ergens. Koeien zijn heel gevoelig. In de wei hebben ze ook vriendschappen . Met de ene gaan ze veel om, de andere negeren ze dus ze zijn ook sociaal. Zodra een koe kalfjes krijgt worden ze dus afgepakt en ofwel gedood, of worden het koeien voor de vlees of melkindustrie. Moeder koe wordt puur gebruikt voor het melk. Ze zal haar kleintjes nooit meer zien. De koeien die wij in de wei zien is maar een heel klein percentage. Volgens mij puur om ons te brainwashen. Melk is puur om een kalf klaar te stromen om te kunnen overleven. Dat ze snel sterker worden en minder kans hebben om prooi te worden. Wij zijn het enige soort op aarde wat melk drinkt van een ander. En het enige soort wat het nog drinkt op volwassen leeftijd. Wij zijn ook het enige wezen op aarde met (extreem) overgewicht. Mensen en de huisdieren die door de mens wordt gevoed.
....kleine kraak van mijn kant... Bij behoefte aan melkproducten, kun je ook biologisch pakken hoor. Een vriendin heeft een biologische veehouderij, daar gebeuren echt geen wan praktijken. Amandel melk is zo zoet en schuimt niet bij verwarmen, daar baal ik van. En degene met een walnoot allergie hier, je kunt dat beter zo snel mogelijk laten testen. Plus zoiets komt nooit alleen, een bepaalde groep valt dan evt af voor je en je kunt zien waar die groep mee verwant is en welke allergieën er aan zitten te komen.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je onder wanpraktijken verstaat. Ik vind kalfjes weghalen bij hun moeder en de koe slachten voor vlees wel een wanpraktijken waar ik niet aan mee wil doen. Ook bij biologische bedrijven worden de koeien geslacht, ze kunnen ze moeilijk allemaal van ouderdom laten sterven.
Op een melkvee bedrijf wordt niet geslacht hoor Alleen als ze geen melk meer produceren, en dat duurt echt wel even. Ze hebben mooie schone stallen, zelfs een automaat die de hele dag zooi opschuift, ze mogen heel vaak de wei in, krijgen fatsoenlijk eten, etc. Het was ook alleen maar bedoeld als advies om je gewone producten te vervangen voor biologisch. Niet scharrel, want dat is een loze kreet.